loading...
آژانس مسافرتی قصران گشت
رسول بابایی بازدید : 36 پنجشنبه 22 خرداد 1399 نظرات (0)

برای اخذ و دریافت ویزای کشور آلمان بایستی موفق به اخذ وقت سفارت این کشور شوید تا از این طریق بتوانید به راحتی ویزای مورد نظر خود را دریافت کنید. بهترین زمان برای صدور و دریافت وقت سفارت آلمان، چند ماه قبل از پرواز می باشد چرا که مدت زمان پاسخگویی به درخواست متقاضیان بین ۱ تا ۳ هفته به طول می انجامد به همین جهت شما نیز بایستی در مناسب ترین زمان ممکن اقدام به اخذ و دریافت وقت سفارت این کشور نمایید و یک سفر بسیار به یادماندنی را تجربه کنید.

 

برای دریافت وقت سفارت آلمان می توانید از کارگزاری سفارتخانه این کشور اقدام لازم را انجام داده و از این طریق منتظر پاسخگویی از سوی آن باشید.

البته در صورتی که با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی در رابطه با روند صدور ویزا یا مدارک داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در یوروپ تورز در تماس باشید.

  • انواع ویزای آلمان
  • ویزای آلمان و مدارک لازم
  • ویزای آلمان و بلوکارت

آشنایی با وقت سفارت آلمان

آیا شما نیز به دنبال اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان هستید؟

آیا می دانید بهترین زمان برای اخذ و دریافت وقت سفارت کشور آلمان چه زمانی می باشد؟

از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی نمایید.

کشور آلمان یکی از زیباترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی می باشد که امروزه به عنوان قطب اقتصادی در اروپا شناخته شده و شما می توانید شاهد بهترین و باکیفیت ترین محصولات الکترونیکی در عرصه های مختلف باشید. امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال مهاجرت و سفر به سوی کشور آلمان هستند که برای این منظور نیز به دنبال اخذ ویزای این کشور بوده تا از این طریق به راحتی اقدام به سفر نمایند.

لازم به ذکر است که ویزای کشور آلمان از نوع شینگن است چرا که این کشور در حوزه شینگن واقع شده است و تمام مسافرانی که قصد بازدید از این کشور را دارند بایستی در وهله اول اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایند.

همچنین در نظر داشته باشید که ویزای آلمان نیاز به طی کردن مراحلی دارد که هر متقاضی بایستی بتواند به راحتی و با نهایت دقت این مراحل را طی نموده و ویزای مورد نظر خود را دریافت کند. وقت سفارت آلمان یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل برای صدور ویزای این کشور است.

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد نحوه اخذ وقت سفارت آلمان و سایر آیتم های مربوط به آن توضیحات بیشتری را به حضور شما ارائه دهیم.


مشخص کردن نوع وقت سفارت آلمان

اولین گام برای اخذ وقت سفارت آلمان، مشخص کردن وقت سفارت و ویزای مورد نظر می باشد به طوری که با توجه به اهداف متنوع مسافران برای سفر به سوی این کشور، شاهد انواع بسیار مختلفی از ویزای سفارت کشور آلمان هستیم که هر یک از افراد می توانند با توجه به نیاز خود، اقدام به اخذ و دریافت وقت سفارت مورد نظر خود داشته باشند.

از مهمترین و پرطرفدارترین انواع این ویزاهای سفارت کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وقت سفارت برای ویزای تجاری
  • وقت سفارت برای ویزای توریستی
  • وقت سفارت برای ویزای تحصیلی
  • وقت سفارت برای ویزای سرمایه گذاری
  • وقت سفارت برای ویزای کار
  • وقت سفارت برای ویزای ازدواج

وقت سفارت آلمان برای ویزای تجاری

یکی از مهمترین و پرطرفدارترین انواع ویزاهای کشور آلمان را ویزای تجاری تشکیل داده است که امروزه بسیاری از بازرگانان برای انجام تجارت های مختلف با برندهای گوناگون این کشور به دنبال سفر هستند که برای این امر نیز بایستی ویزای تجاری آلمان و وقت سفارت آلمان  را اخذ و دریافت کنید تا از این طریق بتوانند زمان پرواز و همچنین ویزای مورد نظر را در دست داشته و اقدام به سفر کنید.

لازم به ذکر است که بدون اخذ و دریافت وقت سفارت کشور آلمان نمی توانید حتی اجازه ورود به کنسولگری این کشور را نیز داشته باشید.


وقت سفارت کشور آلمان برای ویزای توریستی

کشور آلمان از جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار منحصر به فرد و بی نظیری برخوردار است که هر گردشگری به دنبال بازدید از این آثار هستند و برای این منظور نیز بایستی ویزای توریستی آلمان را در دست داشته باشید که اخذ وقت سفارت آلمان از مهمترین اقدامات برای صدور ویزای مورد نظر بسیاری از گردشگران و توریست ها می باشد.

لازم به ذکر است که تعداد درخواست های اخذ وقت سفارت کشور آلمان برای ویزای توریستی در برخی از فصل ها به خصوص بهار و تابستان افزایش می یابد چرا که گردشگران زمان زیادی را برای بازدید از این کشور دارند.


وقت سفارت کشور آلمان برای ویزای تحصیلی

امروزه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به دنبال ادامه تحصیل در یکی از بهترین کشورها و دانشگاه های جهان هستند که بی شک کشور آلمان یکی از این بهترین گزینه ها به شمار بیاید. اگر شما نیز قصد دارید تا در یکی از بهترین دانشگاه های ایم کشور به تحصیل بپردازید بایستی در وهله اول موفق به اخذ وقت سفارت آلمان و ویزای این کشور داشته باشید که بی شک وجود دعوتنامه در این فرایند می تواند توجه ماموران کنسولگری را به سوی خود جلب کرده و روند صدور آن را تسریع بخشد.


وقت سفارت آلمان برای ویزای کار

از دیگر و مهمترین انواع وقت سفارت آلمان، مربوط به ویزای کار و اشتغال در این کشور می باشد که در سال های اخیر بسیاری از جوانان با توجه به مهارتی که دارند، به دنبال اشتغال در یکی از بهترین شرکت های آلمانی هستند و برای این منظور نیز باید، ویزای کار این کشور را تهیه و در دست داشته باشند که برای این منظور نیز اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان ضروری و الزامی می باشد.

برای دریافت وقت سفارت مربوط می توانید رزومه ای از فعالیت ها و مهارت های خود را تهیه کرده و به شرکت مورد نظر خود ارسال کند.


بهترین زمان اخذ وقت سفارت آلمان

یکی از موضوعاتی که بسیاری از متقاضیان در مورد آن کوتاهی می کنند و توجه قائل نیستند، مربوط به بهترین و مناسب ترین زمان برای اخذ وقت سفارت آلمان می باشد که افراد بایستی از چند ماه اقدام نسبت به اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان اقدام نمایند تا بتوانند در بهترین زمان ممکن به پرواز خود رسیده و سفر خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که اگر شما نتوانید در مدت زمان مناسبی درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزا و وقت سفارت داشته باشید بی شک به پرواز نیز نخواهید رسید و این امر ممکن است تمام برنامه های شما را به هم بزند. به همین جهت به این اصل توجه لازم را داشته باشید.

 


مراحل اخذ وقت سفارت کشور آلمان

اخذ وقت سفارت آلمان نیاز به یک سری مراحل دارد که از مهمترین و اصلی ترین این مراحل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصمیم نهایی برای اخذ وقت سفارت کشور آلمان و ویزای مورد نیاز
  • تهیه و آماده کردن اسناد و مدارک مورد نیاز
  • پر کردن فرم اطلاعات
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ وقت سفارت آلمان
  • ارسال درخواست
  • منتظر ماندن برای اخذ پاسخ از سوی کارگزاری کنسولگری ( ویزا متریک)

اهمیت اخذ وقت سفارت کشور آلمان برای صدور ویزا

اهمیت اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان به قدری زیاد و مهم می باشد که امروزه بسیاری از موسسات به دنبال ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم برای این منظور هستند، شما نیز می توانید برای اخذ راهنمایی های لازم در این مورد با همکاران در وب سایت اینترنتی یوروپ تورز در تماس بوده و اطلاعات لازم را از این طریق به دست آورید. بدون اخذ وقت سفارت آلمان، قطعا نمی توانید ویزای مورد نظر خود را تهیه کنید. لازم به ذکر است که اهمیت این مرحله از صدور ویزای کشور آلمان را جدی گرفته و با نهایت توجه این مراحل را سپری کنید.


اخذ وقت سفارت کشور آلمان به شکل حضوری

وقت سفارت آلمان ممکن است به دو صورت باشد که یکی از مهمترین این مراحل، شکل حضوری می باشد که در این مرحله متقاضیان می توانند با توجه به دسترسی خود به کارگزاری این کشور و موقعیت خود، وقت سفارت آلمان حضوری را در اولویت های خود قرار دهند تا از این طریق به جو حاکم بر کارگزاری ( ویزامتریک) نیز آشنا شده و بر استرس خود غلبه نمایند.

لازم به ذکر می باشد که این روش برای افرادی که در تهران زندگی می کنند بسیار مناسب و معقول تر به نظر می رسد.

  • ویزای مولتی آلمان
  • هزینه ویزای آلمان
  • ویزای جاب سیکر آلمان

وقت سفارت کشور آلمان به شکل آنلاین

از دیگر مهمترین روش های دیگر برای اخذ وقت سفارت آلمان می توان به شکل آنلاین آن اشاره کرد که این روش نیز مقرون به صرفه تر به نظر می رسد چرا که برای اخذ وقت سفارت این کشور دیگر نیازی به خرج هزینه های مازاد نداشته باشید.

در این روش می توانید با ایجاد حساب کاربری برای خود و بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سایت خدمات ویزا بتوانید وقت سفارت مورد نظرتان را اخذ کرده و منتظر پاسخ از سوی کنسولگری باشید تا بتوانید سایر مراحل مربوط به صدور و اخذ ویزای آلمان را داشته باشید. در بارگذاری مدارک مورد نیاز بایستی به حجم فایل های خود نهایت توجه را داشته باشید.


مدارک مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت کشور آلمان

مهمترین عواملی که در مورد وقت سفارت آلمان وجود دارد، مدارک و اسناد مربوط به این امر می باشد که تمام متقاضیان و مسافران عازم به سوی کشور آلمان می توانند با داشتن اطلاعات در زمینه این مدارک، در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به دریافت و اخذ وقت سفارت کشور مورد نظر خود نمایند. لازم به ذکر خواهد بود که مدارک مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت کشور آلمان، با توجه به انواع ویزاهای مختلف کشور آلمان متفاوت خواهد بود و باید در برخی موارد مدارک دقیق تری را تهیه و آماده کنید که از مهمترین و ضروری ترین این مدارک که در بسیاری از انواع وقت سفارت این کشور عمومی می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصویر گذرنامه
  • گذرنامه دارای ۶ ماه اعتبار زمانی باشد
  • تاریخ وقت مدنظر
  • تاریخ سفر مشخص
  • پرداخت هزینه

برای به دست آوردن اطلاعات بسیار دقیق تر در مورد وقت سفارت آلمان می توانید به وب سایت اینترنتی خدمات ویزا مراجعه کرده و از این طریق اطلاعات بیشتری را به دست آورید. حساسیت و زمان بیشتری را برای تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان صرف کنید تا بتوانید به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به اخذ وقت سفارت مورد نظر خود داشته باشید.


هزینه های اخذ وقت سفارت کشور آلمان

یکی دیگر از مهمترین و پر دغدغه ترین موضوعاتی که در خصوص اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان وجود دارد، هزینه های مربوط به این اقدام می باشد به طوری که هزینه های مربوط به اخذ ویزای این کشور، در واقع همان هزینه های مربوط به صدور و اخذ ویزای آلمان می باشد. هزینه های مربوط به ویزای سفارت آلمان به چند دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • هزینه های مربوط به انگشت نگاری و بررسی مدارک
  • هزینه های مربوط به رفت و آمدها به کنسولگری
  • هزینه های مربوط به تهیه و آماده کردن مدارک و اسناد مورد نیاز
  • هزینه های مربوط به تهیه عکس جدید از سال جاری برای درخواست وقت سفارت
  • هزینه های مربوط به مشاوره و دریافت اطلاعات در خصوص اخذ وقت سفارت آلمان

لازم به ذکر می باشد که در صورت مواجه شدن با ریجکت برای اخذ وقت سفارت کشور آلمان به هر دلیلی، به هیچ وجه انتظار عودت هزینه های خود را نداشته باشید و بایستی خود را برای رفع مشکل به وجود آمده و انجام برخی از هزینه های مجدد آماده کنید.

ماموران حاضر در این کنسولگری نیز قوانین سرسختی را برای متقاضیان در نظر نگرفته اند تا از این طریق بتوانند به درخواست مسافران و متقاضیان خود پاسخ های رضایتمندی را ارائه دهند.


فرم اپلیکیشن در وقت سفارت کشور آلمان

یکی از مهمترین و ضروری ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان، فرم اطلاعات می باشد که تمام متقاضیان بایستی این فرم را دریافت و آن را با نهایت توجه تکمیل و پر کنند تا از این طریق بتوانند درخواست خود را اعلام نمایند. در پر کردن فرم مذکور بایستی به یک سری از مهمترین نکات توجه لازم را داشته باشید که از مهمترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم اطلاعات از چند سوال تشکیل شده است که از مهمترین سوالات درج شده در این فرم می توان به مواردی از جمله مشخصات فرد و هدف از سفر اشاره کرد.
  • حتما اطلاعات درج شده در این فرم با تمام مدارک و اسناد ارائه شده تطابق لازم را داشته باشد.
  • این فرم نمونه ای شخصیت و اهداف شما برای سفر به کشور آلمان می باشد و به همین جهت سعی کنید تا اطلاعات صحیح و واقعی را در آن درج نمایید.
  • حتما آدرس ایمیل و محل سکونت خود را با نهایت دقت وارد کنید چرا که در بسیاری از مواقع پاسخ مورد نظر از سوی کنسولگری به افراد متقاضی ایمیل خواهد شد.

دلیل ریجکت درخواست وقت سفارت کشور آلمان

لازم به ذکر می باشد که تمام درخواست های مربوط به اخذ وقت سفارت کشور آلمان با موفقیت روبرو نبوده و در بسیاری از مواقع شاهد ریجکت شدن آن هستیم که در این صورت مشکلات بسیار سختی برای متقاضیان به وجود می آید چرا که افراد مجبور هستند تا زمان و هزینه های بیشتری برای دریافت و اخذ وقت مورد نظر خود داشته باشند. عوامل بسیار زیادی ممکن است که سبب ریجکت و رد شدن درخواست صدور وقت سفارت آلمان باشد که از مهمترین و ضروری ترین عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقص مدارک و ارائه مدارک جعلی می تواند از مهمترین عواملی باشد که باعث رد شدن و ریجکت وقت سفارت آلمان شود.
  • از دیگر مهمترین این عوامل می توان به عدم پرداخت هزینه های ممکن باشد که معمولا عدم ارائه رسید هزینه های پرداختی از سوی متقاضیان باعث بروز این مشکل می شود.
  • عدم پر کردن فرم نیز از دیگر مواردی می شو که بسیاری از افراد توجه کافی را در پر کردن این فرم ندارند و همین امر نیز سبب می شود که با مشکل ریجکت و رد درخواست اخذ وقت سفارت کشور آلمان مواجه شویم.

وقت سفارت آلمان و سفارتخانه کشور آلمان

کشور آلمان از کشورهایی می باشد که خوشبختانه کنسولگری و سفارتخانه آن را می توانید در ایران مشاهده کنید که اتفاقا یکی از فعال ترین و پرتردد ترین سفارتخانه های کشورهای اروپایی می باشد و در بسیاری از روزهای سال می توانید صف های بسیار طولانی را در جلوی درب این سفارتخانه مشاهده کنید که هر یک از این افراد به دنبال اخذ و دریافت یکی از بهترین انواع ویزاهای کشورهای آلمان هستند تا از این سفر خود در زمان معین شده انجام دهند.

لازم به ذکر ایت از اواسط سال ۲۰۱۹ انجام امور درخواست ویزا به کارگزاری این سفارت یعنی ویزامتریک واقع در خیابات وزرا سپرده شده است.

شما نیز می توانید برای مراجعه به کارگزاری این کشور آدرس و نشانی دقیق آن را از قبل در اختیار داشته باشید تا بتوانید به راحتی مراجعه مورد نظر خود انجام داده و درخواست اخذ و دریافت وقت سفارت آلمان را داشته باشید.

آدرس سفارت خانه کشور آلمان به صورت زیر می باشد:

  • آدرس سفارت خانه کشور آلمان: تهران – خیابان فردوسی – شماره ۳۲۴، ۳۲۰

تمام مسافران و متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای آلمان مورد نیاز خود هستند، می توانند به راحتی با مراجعه به این سازمان، افراد زیادی را در این مرکز مشاهده کنید و اطلاعات بسیار جالبی را در خصوص صدور ویزا و اخذ وقت سفارت کشور آلمان به دست آورید.

نکات مورد توجه در وقت سفارت آلمان


افرادی که به دنبال دریافت و اخذ وقت سفارت آلمان هستند می توانند با در نظر گرفتن برخی از مهمترین و ضروری ترین نکات می توانند بدون داشتن مشکل ویزای مورد نظر خود را دریافت کنند.

از مهمترین و قابل توجه ترین این موارد و نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حتما به نوع ویزای دریافتی و وقت سفارت آلمان مورد نظر خود توجه داشته و درخواست آن را ارائه دهید.
  • در تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز توجه لازم را داشته باشید تا از این طریق با مشکل ریجکت مواجه نشوید.
  • از رسید هزینه های پرداختی خود توصیه می شود که حتما کپی را در نزد خود نگه دارید تا در صورت بروز مشکل بتوانید پیگیری لازم را انجام دهید.
  • برای به دست آوردن اطلاعات لازم در خصوص هزینه های وقت سفارت آلمان می توانید با ماموران حاضر در سفارت خانه این کشور در تماس بوده و به روز ترین اطلاعات را جویا شوید.
  • شما می توانید برای دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی نیز با همکاران ما در تماس بوده و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.
  • حتما برای اخذ وقت سفارت مورد نظر خود، از سفارتخانه این کشور مراجعه کنید و به هیچ وجه گول وعده های دروغین برخی از افراد را باور نکنید.

 

منبع:

https://virgool.io/@it.safaridigar

رسول بابایی بازدید : 38 شنبه 17 خرداد 1399 نظرات (0)

قرارداد شینگن قراردادی است میان چند کشور اروپایی که به ازای آن این کشورها دارای مرزی واحد هستند. در این قسمت می‎خواهیم به فهرست کشورهای پذیرنده شینگن و همچنین مدارک مورد نیاز برای اقدام به اخد ویزای شینگن بپردازیم. شایان ذکر است تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ایران دارای سفارتخانه است و جهت دریافت ویزا نیازی به استفاده از خدمات پیکاپ ویزا نمی باشد.

فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

محدوده شینگن شامل ۲۶کشور می‎باشد که شهروندان هر کدام از این کشورها آزادانه می‎توانند در محدوده شینگن رفت‎وآمد کنند. در واقع شهورندان هر کدام از این کشورها بدون نیاز به ویزا می‎توانند در کشورهای دیگر که عضو این اتحاد باشند رفت‎وآمد کنند. کشورهای  اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، کشورهای عضو پیمان شینگن هستند.

همانطور که می‎بینید این لیست شامل بهترین کشورهای اروپایی است که در واقع بیشتر مردم جهان آنها را بهترین کشورها برای مهاجرت می‎دانند. این کشورها همگی از نظر رفاه اجتماعی، امید به زندگی و دیگر شاخص های سلامت بالاترین رتبه‎های  جهانی را  از ان خود کرده‎اند در زیر زیر می‎توانید نقشه کشورهای شینگن را ببینید.

تاریخچه پیمان شینگن

توافقنامه شینگن در سال ۱۹۸۵ در یک روستا به نام روستای شینگن که از توابع لوکزانبورگ ( یک کشور کوچک در اروپا ) است؛ میان کشورهای آلمان غربی، فرانسه، بلژیک، لوکزانبورک و هلند به امضا رسید. بعدها همه کشورهای اتحادیه اروپا البته به جز بریتانیا و ایرلند وارد این توافق شدند. در واقع این دو کشور در حال حاضر کشورهای اروپایی بدون شینگن محسوب می‎شوند. از اتفاقاتی مهم در خصوص کشورهای عضو شینگن به تعلیق درآمدن این توافق نامه توس ط فرانسه در سال ۲۰۱۵، پس از حوادث ۱۳نوامبر بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن

تقریبا می‎توان گفت در اکثر کشورهای حوزه شینگن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شبیه هم است. البته ممکن است این مدارک در جزئیات کمی با هم فرق کنند. برای اخذ ویزای شینگن باید مدارک زیر را آماده کنید:

فرم تکمیل شده درخواست ویزا؛ برای تعیین وقت سفارت و مصاحبه حضوری قبل  از هرچیز باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. این فرم را باید از سفارت مربوط به هر کشور به‎صورت اینترنتی یا حضوری دریافت کنید و تکمیل شده آن را به همراه دیگر مدارک به سفارت مورد نظر ارائه دهید.

مقالات مرتبط : جدید ترین قوانین اعطای ویزای شنگن

شناسنامه و کارت ملی همراه با ترجمه رسمی، به‎طور کلی تمام مدارکی که ارائه می‎دهید باید همراه با ترجمه رسمی باشد.

گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه

سه قطعه عکس رنگی  ۵/۳در ۵/۴ با زمینه سفید و تمام رخ

استاد ملکی، منابع مالی و مدارک شغلی اگر کارمند هستید مدارک شغلی شما شامل اشتغال به کار، فیش حقوقی، بیمه و.. . می‎ شود اگر خودتان دارای کسب و کار هستید مدارکتان شامل روزنامه رسمی شرکت، آگهی تاسیس و آگهی ثبتی، شرکت‎نامه و اساسنامه می‏‎شود.

بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد

بیمه مسافرتی برای کل مدت زمان سفر حداقل باید ۳۰ هزار یورو برای پوشش دادن بم یمه مسافرتی پرداخت کنید. موسسه ای که انتخاب می‎کنید باید در همه کشورهای حوزه شینگن اعتبار داشته باشد.

دعوتنامه، اصل دعوتنامه کسی که شما را به یکی از کشورهای حوزه شینگن دعوت کرده را باید در مدارک خود داشته باشید در صورت نداشتن دعوتنامه باید  رزرواسیون هتل  همراه خود داشته باشید.

*اگر زن خانه‎دار هستید ارائه  مدارک شغلی همسرتان الزامی است.

** اولین ورودتان به حوزه شینگن باید از کشوری باشد که ویزای آن را دریافت کرده‎اید.

*** لازم به ذکر است هر کشور در نهایت مقررات مرزی خاص خود را دارد و ممکن است حتی بسته به شرایط مسافر با اینکه ویزا ی یکی از کشورها حوزه شینگن را دارد به مسافر اجازه ورود ندهد.

منبع:

https://virgool.io/

رسول بابایی بازدید : 43 دوشنبه 12 خرداد 1399 نظرات (1)

 

امروز داشتم با دختر داییم صحبت می کردم که قصد داره کانادا ادامه تحصیل بده و خیلی هم پیگیره

به خیلی از موسسات مهاجرتی و حتی آزانس های مسافرتی سر زده و مشاوره های مختلفی گرفته و در حال حاضر به قدری اطلاعاتش بالا رفته که شخصا خودش میتونه برای مهاجرت به کانادا مشاوره بده.

چیزی که باعث شد من تصمیم بگیرم، صحبت های امروزمونو پست کنم این بود که اصطلاح پیکاپ ویزا رو نشنیده بود

برام سوال شد که چطور ممکنه کسی که انقد در زمینه مهاجرت به کانادا اطلاعاتش کامله کلمه پیکاپ ویزا رو نشنیده بود.

اگر چه مطمئنا با فرآیند پیکاپ ویزا آشنا بود اما نمیدونست که به این فرآیند اصطلاحا پیکاپ ویزا میگن.

شاید اگر محیط کاری من هم چیزی متفاوت با مهاجرت یا گردشگری بود اونوقت من هم چنین کلمه ایی رو تا به الان نمیشنیدم.

خلاصه تصمیم گرفتم با پست کردن این موضوع دوستای عزیزمو در جریان پروسه پیکاپ ویزا قرار بدم.

ببینید از اونجایی که کشورهایی مثل کانادا، انگلیس و آمریکا داخل ایران سفارت خونه یا کنسولگری فعالی در ایران نداره، بخاطر همین اگر کسی بخواد به این کشورها به صورت توریستی یا مهاجرتی اقدام کنه اونوقت چطور میتونه از ایران مراحل دریافت ویزا رو شروع کنه.

در واقع سوال اینه:

با نبود سفارت خانه کانادا، انگلیس و یا آمریکا اگر بخوام به این کشورها سفر کنم باید چطور ویزا بگیرم.

مسلما شما مستقیما از خود ایران نمیتونید برای این کشورها مانند کشورهای اروپایی و یا دیگر کشورها اقدام کنید.

و اما راه حل چیه؟

شما باید به یکی از کشورهای همسایه که سفارت خانه فعالی این کشور ها رو داره مراجعه کنید.

یعنی باید هزینه هایی مثل بلیط هواپیما، رزرو هتل و ... رو پرداخت کنید و به یکی از کشورهای همسایه سفر کنید تا بتونید اقدام به دریافت ویزا کنید.

خب مسلما این اقدام مستلزم هزینه، زمان و همچنین دانش مربوط با اخذ ویزا دارد.

و اما میریم سر اصل مطلب: پیکاپ ویزا

خب اصب=ل مطلبی که من میخوام داخل این پست بگم پیکاپ ویزاست.

متقاضیان ویزای کانادا، انگلیس و آمریکا می تونن بدون اینکه هزینه سفر رو بپردازند و زمانی رو به این سفری اجباری اختصاص بدن از طریق خدمات پیکاپ ویزا موسسات حقوق مهاجرتی و یا آژانس های مسافرتی استفاده کنند.

یعنی شما بدون اینکه به سفر برید می تونید خیلی راحت با دادن وکالت به یکی از موسسات تمامی این مراحل رو به عهده اونا بزارید تا با کارگزارانی که در کشورهای مختلف دارن مراحل ویزای شما رو آغاز و پیگیری کنند.

 

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می کنم به مقاله خبر گزاری ایسنا که لینکش رو زیر میزارم مراجعه کنید

https://www.isna.ir/news/99031005759/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A2%D9%86-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 

 



رسول بابایی بازدید : 47 یکشنبه 11 خرداد 1399 نظرات (0)

سفر در کریسمس بدون ویزا، برای سفر در کریسمس ما مطلبی رو براتون آماده کردیم که شما چه کشور هایی را میتونید برید تو کریسمس و بهتون خوش بگذره اما یک سری کشور هایی که گفتیم نیاز به ویزا داره و یکم دردسرش بیشتره، اما توی این مطلب میخوایم به شما کشور های بدون ویزا رو معرفی کنیم که هم با این کشور ها آشنا بشید هم اینکه ببینید بدون ویزا کجا برید بهتره؟! پس با یابکس | Yabex همراه باشید …

مراحل اخذ ویزا چیست؟

چه کشور هایی نیاز به ویزا دارند؟

کشور های حوزه شینگن کودوماست؟

هزینه اخذ ویزا چقدره؟!

این سوالات، سوال های همه افرادی هست که قصد سفر به اروپا یا خارج رو دارن و ما تو مطلب های بعدیمون دربارش صحبت میکنیم اما این دفعه بیخیال این سوالات میشیم. بریم ببینیم چه کشور هایی نیاز به ویزا ندارند.

اصولا کشور ها به ۳ بخش تقسیم میشوند:

۱.کشور هایی که برای ورود نیاز به ویزا دارند.

۲.کشور هایی که برای ورود نیاز به اخد ویزا ندارند.

۳.کشور هایی که هنگام ورود به آن کشور ویزا صادر می شود.(البته باید مبلغ ویزا رو پرداخت و فرم مشخصات رو پر کنید)

رتبه پاسپورت ایران در جهان

پاسپورت کشور های مختلف اصولا درجه بندی و رتبه بندی دارند که بر اساس قوانین جهانی درجه بندی شدن. پاسپورت ایران رتبه ۹۷ تو جهان داره 😥 با داشتن پاسپورت ایران میتونید به ۴۱ کشور بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنید.

کدام کشور ها نیاز به ویزا ندارند؟!

حالا برسیم به اصل مطلب، سفر در کریسمس بدون ویزا

کشور های مختلفی که ایرانی ها میتونن بدون دریافت ویزا بهشون سفر کنن.

کشور های بدون ویزا در آسیا. البته به این نکته توجه کنید که کشور هایی که معرفی میکنیم و نیازی به دریافت ویزا ندارند مدت زمان مشخصی برای هر فرد تعیین کردن که بیشتر از اون افراد نمیتونن بدون ویزا تو اون کشور بمونن و ما مدت زمانی که بدون نیاز به ویزا میتونید تو اون کشور بمونید رو بهتون میگیم.

سفر به کشورهایی که بدون ویزا میشه رفت

1.ارمنستان (۹۰ روز بدون ویزا)

۲.مالزی (۱۴ روز بدون ویزا)

۳.ترکیه (۹۰ روز بدون ویزا)

۴.گرجستان (۴۵ روز بدون ویزا)

۵.قطر (نا مشخص روز بدون ویزا)

۶.ایالات فدرال میکرونزی (۳۰ روز بدون ویزا)

۷.جزایر کوک

۸.نیووی

۹.دومینیکا (۲۱ روز بدون ویزا)

۱۰.هائیتی (۹۰ روز بدون ویزا)

۱۱.اکوادور (۹۰ روز بدون ویزا)

۱۲.ونزوئلا (۱۵ روز بدون ویزا)

کشور هایی که هنگام ورود به آن کشور ویزا صادر می شود (ویزای فرودگاهی)

1. کامبوج (۳۰ روز بدون ویزا)

۲. مالدیو (۳۰ روز بدون ویزا)

۳. نپال (۹۰ روز بدون ویزا)

۴. سریلانکا (۳۰ روز بدون ویزا)

۵. تیمور شرقی (۳۰ روز بدون ویزا)

۶. جمهوری آذربایجان (۳۰ روز بدون ویزا)

۷. لبنان (۳۰ روز بدون ویزا)

۸. سوریه (۹۰ روز بدون ویزا)

۹. ماکائو

۱۰. جمهوری بنین

۱۱. کیپ ورد

۱۲. مجمع‌الجزایر قُمُر

۱۳. جیبوتی

۱۴. گینه بیسائو (۹۰ روز بدون ویزا)

۱۵. کنیا (۹۰ روز بدون ویزا)

۱۶. اداگاسکار (۹۰ روز بدون ویزا)

۱۷. موریتانی

۱۸. موزامبیک (۳۰ روز بدون ویزا)

۱۹. رواندا

۲۰. سیشل (۹۰ روز بدون ویزا)

۲۱. سومالی

۲۲. تانزانیا (۹۰ روز بدون ویزا)

۲۳. توگو (۷ روز بدون ویزا)

۲۴. اوگاندا

۲۵. زیمباوه

۲۶. پالائو (۳۰ روز بدون ویزا)

۲۷. ساموآ (۶۰ روز بدون ویزا)

۲۷. تووالو (۳۰ روز بدون ویزا)

۲۸. بولیوی (۳۰ روز بدون ویزا)

خب تا اینجا با کشور های بدون ویزا و کشور هایی که ویزای فرودگاهی دارند آَشنا شدیم. اما بقیه کشور های جهان نیاز به دریافت ویزا دارند که لازمه ی توضیح کوچیک درباره گرفتن ویزا و ویزای شینگن بدیم بهتون.

ویزای شینگن چیست و چند نوع ویزای شینگن داریم؟

شینگن شهری کوچیک تو کشور لوگزامبورگ هست و ویزای شینگن هم از این شهر سرچشمه گرفته. تو سال ۱۹۸۵ پنج کشور اروپایی تو شهر شینگن تصمیم میگیرن که مرز های خودشون رو برای هم بردارن و مسافر ها با یک ویزا بتونن به این ۵ کشور سفر کنند و تا امروز ۲۶ کشور تو قاره اروپا هستند که میتونید با گرفتن ویزای شینگن به این ۲۶ کشور سفر کنید.

ما در کل سه نوع ویزای شینگن داریم:

۱. ویزای یک بار ورود یا Single Entry

2. ویزای دو بار ورود یا Double Entry

3. ویزای چند بار ورود Multiple Entry

همونطور که از اسمشون پیداست میبینید که با دریافت ویزای یک بار ورود فقط میتونید یک بار وارد کشور مقصد بشید و به مدت زمان مشخص و با دریافت ویزای دو بار ورود هم میتونید ۲ بار به کشور مقصد سفر کنید و باز هم تو مدت زمان مشخص شده ولی با دریافت ویزای چند بار ورود شما میتونید چندین بار و در مدت مشخص شده به کشور مقصد سفر کنید. اصولا ویزا های چند بار ورود یا همون Multiple Entry به صورت ۳ ماهه و بیشتر صادر میشن.

روند دریافت ویزا شینگن و ویزا های کشور های دیگر

برای دریافت ویزای شینگن یا کشور های دیگه شما باید اول وقت سفارت بگیرید و بعد مراحل مربوط به اون سفارت رو طی کنید که اصولا شامل موارد زیر میشه:

۱. تکمیل و پرکردن فرم های سفارت

۲. ترجمه مدارک مورد نیاز سفارت

۳. تهیه مبلغ دلار یا یورو برای اخذ ویزا

۴. گرفتن رزرو بلیط و وچر هتل برای کشور مقصد

اگر هم دوستی یا فامیلی در کشور مقصد دارید میتونید مشخصات و کپی مدارک اون فرد رو به سفارت ارائه بدید.

لیست کشور های حوزه شینگن

  • اتریش
  • بلژیک
  • جمهوری چک دانمارک
  • استونی
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • ایتالیا
  • لتونی
  • لیتوانی
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • هلند
  • نروژ
  • لهستان
  • اسلواکی
  • پرتغال
  • اسلونی
  • سوئد
  • سوئیس

توجه: ۴ کشور ( موناکو – آندورا – واتیکان – سن مارینو ) جزو پیمان شینگن نیستند ولی میتونید با دریافت ویزای شینگن به این کشور ها سفر کنید.

 

منبع:

https://virgool.io/@yabex.net/visa-free-christmas-travel-qpzowskhwfey

رسول بابایی بازدید : 46 یکشنبه 11 خرداد 1399 نظرات (0)

تو اینروزائی که تقریبا نمیشه به هیچ کشوری سفر کرد میخوام در مورد یسری موارد ویزا صحبت کنم تا بهتر بدونیم موضوع از چ قراره

  • اول اینکه تقریبا تمام کشورها در صورتیکه درخواست ویزا بدید و ویزاتون قبول نشه یا بقولی ریجکت بشه هیچ پولی بهتون برنمیگرده و البته شاید بارها هم ویزا گرفتید و خوشبختانه ویزاتون قبول شده.

ویزای دبی یکی از این نوع ویزاهاست و باید بدونید که اگر ویزای شما ریجکت بشه هیچ دلیلی را بشما نخواهند گفت چون قسمتی که ویزا را رد میکنه بنام امن پاسخگو به هیچکس نیست.

یا اگر مثلا ویزای کانادا رد بشید دو حالت داره که یکیش refused هست که تو اینحالت ویزای شما با خفیفترین حالت رد شده و اگر rejected باشه یعنی امیدی باین زودی برای درخواست مجدد نداشته باشید.

ویزای کاناداویزای کانادا

 

  • برخلاف تصور اکثریت، داشتن ویزاهای قبلی تضمین 100٪ ویزای بعدی نخواهد بود و امکان ریجکتی وجود دارد.

این مورد رو اکثر کسانی که برای چندمین بار ویزای شینگن را اقدام کرده اند و دفعات قبلی ویزا گرفته اند و ناگهان درخواست جدیدشان رد شده تجربه کرده اند.

  • بعضی ویزای کشورها را دریافت کرده اید ولی باید صبر کنید تا ویزای شما شروع شود یعنی با اینکه ویزا در پاسپورت یا بصورت برگه کاغذی در دستتان هست ولی همان روز نمیتوانید وارد کشور مقصد شوید.

بطور مثال ویزای باکو بهمین شکل هست یعنی روز ورود شما ممکن است برای فرضا یکهفته دیگر باشد در حالیکه شما ویزا را در دست دارید. همینطور ویزای کشورهای شینگن نیز بهمین حالت هست.

ویزای باکوویزای باکو

 

  • یکی از مواردی که مسافران اکثرا اشتباه میکنند تاریخی هست که باید وارد کشور مقصد شوند. تاریخ اعتبار ورود با تاریخ اعتبار اقامت یا ماندن در آن کشور فرق میکند.

بطور مثال در مورد ویزای قطر بهمین شکل هست که ویزای قطر پس از صدور 90 روز اعتبار ورود دارد حالا بهر دلیلی مسافر از ویزا استفاده نمیکند و فرضا روز 88 میخواهد به سفر برود و چون فکر میکند 2 روز دیگر بیشتر ویزا اعتبار ندارد درخواست ویزای جدید میدهد درحالیکه با همان ویزا میتوانسته سفر کند چون ویزای قطر یا ویزای دبی حتی اگر یکروز به اعتبار ورودش مانده باشد میتوانید استفاده کنید و پس از ورود هم بستگی بمدت زمان اعتبار اقامت میتوانید در آن کشور بمانید.

ویزای قطرویزای قطر

 

  • بعضی از ویزاها قابل تمدید برای مدت زمان بیشتری هستند که البته معمولا هزینه اضافی مجدد در بر دارد.

ویزای عمان یا ویزای دبی از این دست ویزاها هستند که در صورتیکه مهلت اقامت شما در کشور مقصد به پایان برسد ولی بهر دلیل قصد داشته باشید بیشتر در آن کشور بمانید میتوانید ویزای خود را برای مدت معین تمدید کنید.

ویزای عمانویزای عمان

 

  • هر کشور با توجه به قوانین خود ممکن است هم ویزای آنلاین یا الکترونیک صادر کند که بصورت برگه کاغذ A4 پرینت شده هست و هم ویزای لیبل یا برچسبی که داخل صفحات پاسپورت چسبانده میشود

ویزای هند و یا ویزای تاجیکستان از این نوع ویزاهاست که البته در حالت ویزای لیبل یا برچسب هر دوی این کشورها مصاحبه یا انگشت نگاری دارند ولی ویزای آنلاین هند و یا تاجیکستان نیاز به مصاحبه و انگشت نگاری نیست.

برگرفته از سایتهای

سفرهالیدی

ویزایونایتد

تور و ویزا

ندای سفر


https://virgool.io/@safarholiday/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7-bmy8q1413icz

رسول بابایی بازدید : 42 شنبه 10 خرداد 1399 نظرات (0)

در مرز میان آمریکا و کانادا آبشاری پدید آمده است که از جمع سه آبشار بزرگ و کوچک به نام های آبشار نقاب عروس، آبشار نعل اسبی و آبشار آمریکایی ایجاد شده است. این آبشار بیشتر در استان اونتاریو و ایالت نیویورک قرار گرفته و یکی از مباهات کشور آمریکا و کانادا محسوب می شود. آبشار نیاگارا بر روی رود نیاگارا قرار گرفته و به دریاچه انتاریو می ریزد.

ارتفاع آین آبشار بیش از ۵۰ متر است و به دلیل فشار آبی که دارد به عنوان قوی ترین آبشار در منطقه آمریکای شمالی شناخته می شود. حجم زیاد آب و فشار قوی آن باعث شد تا از این نعمت خدادادی به عنوان منبع برق آبی استفاده شود. جالب است بدانید که در هر دقیقه حدود ۶۰ تن خاک و نمک با یکدیگر مخلوط می شوند و در نتیجه رنگ سبز زیبایی به آب می بخشند.

📷

 

  • دانستنی های جالب درباره آبشار نیاگارا
  1. آبشار نیاگارا ۱۲۰۰۰ سال عمر دارد و از ۲۰۰ سال پیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری آمریکا و کانادا و به خصوص مکانی برای گذراندن ماه عسل زوج ها انتخاب شده است.
  2. در آبشار نیاگارا غاری وجود دارد که هر ساله به دلیل ویرانی بازسازی می شود. نام این غار ویندز است.
  3. جریمه ده هزار دلاری برای کسانی که از آبشار پایین می روند وجود دارد.
  4. آبی که در هر ثانیه از آبشار نیاگارا پایین می آید برای مصرف ۷ ساله یک خانواده کافی است.
  5. آبشار نعل اسبی یک بار و آبشار آمریکایی شش بار تا به حال یخ زده اند.
  6. اولین بار فردی به نام چارلز بلوندین با کمک یک طناب از آبشار نیاگارا گذشت که این اتفاق در سال ۱۸۵۹ رخ داد و بار دیگر نیک والندا در سال ۲۰۱۲ این کار را تکرار کرد.
  7. رنگین کمان نیاگارا به بخشی از آبشار نیاگارا می گویند که در طرف کانادایی آن قرار دارد و تقریبا پدیده رنگین کمان در آن جا همیشگی است.
  8. بخش هایی از فیلم دزدان دریایی کارائیب در اینجا فیلمبرداری شده است.
  9. یکی از تفریحات آبشار نیاگارا زیپ لاین است که برای کسانی که به ماجراجویی علاقه دارند بسیار مهیج است. قایق سواری نیز در اینجا صورت می گیرد. خوردن شام و نهار در اطراف محوطه نیاگارا از دیگر تفریحات آن محسوب می شود.
رسول بابایی بازدید : 43 شنبه 10 خرداد 1399 نظرات (0)

اگر شما هم فکرتان مشغول ایده‌ی بازدید از ناحیه‌ی شنگن بوده‌ است و به دنبال راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن هستید بدانید تنها نیستید. تقاضانامه‌هایی در سراسر جهان روزانه بر سر سفارت‌های کشورهای عضو شنگن یا شینگنآوار می‌شوند، که مستلزم تحلیل دقیق مدارک و اهداف سفر هستند.

 

 

با فرض این‌که با کشورهای عضو ویزای شینگن ، انواع ویزای شینگن ، شرایط اخذ ویزای شینگن ، و مدارک لازم برای ویزای شینگن آشنا هستید، بخش تامل‌برانگیزی که برای‌تان باقی می‌ماند می‌تواند سوال کلافه کننده یا سرگشتگی از آمار ضریب یا نرخ صدور ویزای شینگن ( شنگن) باشد. احتمالا، ذهن تان مشغول این ایده بوده‌ است که کجا تقاضا بدهید و پیام رد یا عدم پذیرش دریافت نکنید!

در این جا به صورت واضح و آشکار برای‌تان فهرستی از کشورهای عضو پیمان شینگن را می‌آوریم که نرخ‌ یا ضریب صدور ویزا در آن ها از سایر کشورهای عضو این پیمان بالاتر است.. این آمارها به شما کمک کنند بر افق دید خود بیفزائید و هنگامی که آماده‌ی درخواست دادن شدید، تصمیمات هوشمندانه‌تری اتخاذ کنید!

ابتدا با کشور پیشرو و برتر در این زمینه، صرفا برای روشن‌تر شدن بحث، آشنا خواهید شد و سپس به ترتیب به طور جداگانه تا آخرین ۱۰ کشور برتر ناحیه‌ی شنگن که بیشترین ویزای شینگن را در  ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ صادر کرده‌اند معرفی خواهند شد.

لتونی با ۹۹.۳% نرخ ویزای شنگن صادره در صدر قرار دارد- که به تعبیری دیگر یعنی نرخ عدم پذیرش توسط سفارت لتونی از بین تمام تقاضانامه‌های دریافتی یا به عبارتی فرم درخواست ویزای شینگن تنها ۰.۷% است. تا الان باید برای درخواست دادن متقاعد شده باشید!

درست بعد از لتونی، ایسلند و لیتوانی با نرخ صدور ویزای یکسان-۹۹.۱% – قرار می گیرند.

بعد از این دو کشور استونی با نرخ ۹۹%، فنلاند با نرخ ۹۹٪،  اسلواکی با نرخ ۹۸.۴%، لهستان ۹۸.۳%، یونان با ۹۸% و لوگزامبورگ با ۹۷.۹% قرار دارند.

نهایتا، در آخرین جایگاه اما نه به عنوان بدترین، و با فاصله ای بسیار کم، جمهوری چک با تنها ۲.۲% نرخ عدم پذیرش جا خوش کرده است. اصلا بد نیست. چون به این معنی است که شما برای دریافت نوع مورد نظرِ ویزای شینگن شانس ۹۷.۸ درصدی ( ۹۷.۸٪) دارید.

در ادامه فهرست ۱۰ آسان ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن بر اساس درصد صدور وبزا به ازای درخواست های رسیده آمده است:

۱.لتونی
۲.ایسلند
۳.لیتوانی
۴.استونی
۵.فنلاند
۶.اسلواکی
۷. لهستان
۸.یونان
۹.لوکزامبورگ
۱۰.جمهوری چک

 

منبع:

https://virgool.io/@jobico/%DB%B1%DB%B0-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D9%86%DA%AF%D9%86-figdbaoaqidh

رسول بابایی بازدید : 243 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

آمریکا، کشور قدرتمند و ۷۲ ملیتی دنیا همواره یکی از مقاصد جذاب توریستی، تحصیلی، کار و زندگی برای مردم سراسر کشورهای مختلف بوده است. اما متاسفانه طی چند دهه گذشته به دلیل نبود روابط دیپلماتیک موثر، تعطیلی سفارت آمریکا در ایران و قوانین سخت‌گیرانه دولت آمریکا نسبت به متقاضیان ایرانی، طی کردن مراحل مختلف دریافت وقت سفارت آمریکا، انگشت‌نگاری و معاینات پزشکی و دریافت هر یک از انواع ویزای آمریکا با دشواری‌های زیادی همراه بوده است.

در عین حال، نبود امکان دسترسی به خدمات ویزای آمریکا از داخل ایران متقاضیان ایرانی را مجبور می‌کند تا از طریق کنسولگری آمریکا در کشورهایی نظیر ترکیه، ارمنستان و یا امارات اقدام نمایند.

این موضوع خود به تنهایی مستلزم صرف وقت و هزینه بیشتر برای متقاضیان ایرانی سفر به آمریکا خواهد بود. از طرفی با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور، موانع و سختی‌های دریافت ویزای آمریکا برای متقاضیان ایرانی بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

در ادامه قصد داریم تا با توضیح مراحل مختلف درخواست ویزا نظیر وقت سفارت، آماده‌سازی مدارک، انگشت‌نگاری و مصاحبه و البته انجام معاینات پزشکی برای اخذ ویزای آمریکا، راهنمای جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

چگونگی درخواست ویزای آمریکا برای ایرانیان

متقاضیان ایرانی درخواست ویزای آمریکا می‌توانند از هر یک از سفارت‌های زیر برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند:

  • آنکارا، ترکیه
  • دوبی، امارات
  • ایروان، ارمنستان

لازم به ذکر است که هر سه این کنسولگری‌ها پرسنل فارسی‌زبان داشته و به غیر از زبان انگلیسی و بومی کشور محل استقرار سفارت، انجام مصاحبه حضوری به زبان فارسی نیز امکان‌پذیر است.

به طور کلی مراحل درخواست ویزای آمریکا برای متقاضیان ایرانی به شرح زیر است:

  • انتخاب کنسولگری برای ارسال درخواست ویزا
  • شناسایی و تعیین نوع ویزای موردنیاز برای سفر به آمریکا (ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و غیره)
  • تکمیل آنلاین فرم درخواست ویزا DS-160 از طریق وب‌سایت سفارت آمریکا (هر متقاضی باید پیش از استفاده از هر یک از خدمات وب‌سایت این فرم را تکمیل نماید)
  • تکمیل مراحل درخواست برای تعیین وقت سفارت از طریق وب‌سایت رسمی و یا یک آژانس مسافرتی معتبر
  • ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت سفارت
  • واردکردن شماره تائید DS-160 برای هر متقاضی درخواست ویزا
  • تکمیل فرآیند بازگشت مدارک از طریق پست و یا خدمات پیکاپ ویزا
  • پرداخت آنلاین هزینه درخواست ویزای غیرمهاجر Nonimmigrant (MRV) از طریق ویزاکارت و یا مسترکارت
  • تعیین وقت سفارت آمریکا
  • حضور در کنسولگری

 

مدارک موردنیاز و هزینه درخواست ویزای آمریکا

به طور کلی ویزای آمریکا دارای انواع Non-immigrant Visa برای اقامت موقت و immigrant Visa برای اقامت دائم در این کشور است. نوع اول ویزای آمریکا مناسب متقاضیانی با اهداف تجارت، گردشگری، انجام امور تخصصی و یا تحصیلی است و نوع دوم برای افراد واجد شرایطی است که قصد دارند از طریق بستگان دارای اقامت، مهارت کاری، شرایط خاص و مواردی دیگر برای اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

با توجه به این که ویزای توریستی و موقت آمریکا متداول‌ترین ویزای درخواستی این کشور محسوب می‌شود، در ادامه به توضیح مدارک موردنیاز این نوع از ویزا می‌پردازیم:

  • اصل گذرنامه با حداقل ۶ماه اعتبار
  • گذرنامه‌های قدیمی جهت بررسی سابقه سفر
  • پرینت فرم آنلاین تکمیل شده درخواست ویزا DS-160
  • یک قطعه عکس بیومتریک برای حداکثر ۶ماه گذشته
  • پرینت رسید پرداخت هزینه ویزای آمریکا
  • پرینت برگه تعیین وقت سفارت
  • برگه تمکن مالی و ریز گردش حساب ۶ماه اخیر بانکی
  • برگه سوءپیشینه
  • برگه اشتغال به کار با جزئیاتی نظیر سمت شغلی، میزان حقوق، تاریخ شروع به کار و قرارداد، اطلاعات کارفرما و موافقت رسمی شرکت برای مرخصی موقت شما از کار
  • برگه اشتغال به تحصیل در صورت محصل بودن متقاضی
  • سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • اسناد ملکی نظیر اجاره‌نامه، قولنامه، سند ملک، جواز کسب و غیره
  • برنامه سفر با اشاره دقیق به جزئیات مختلف سفر نظیر اماکنی که قصد بازدید دارید، مدت زمان اقامت، معرفی دوستان و اقوام ساکن در آمریکا در صورت برخورداری و مواردی از این قبیل
  • ارائه دعوت‌نامه در صورت امکان
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و هتل

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مدارک به استثنای پاسپورت باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه و مهر شده باشد و همچنین به هنگام مصاحبه در سفارت آمریکا همراه متقاضی باشد.

در عین حال هزینه درخواست ویزای آمریکا (MRV) شامل قوانین زیر می‌شود:

  • غیرقابل برگشت
  • غیرقابل جا‌به‌جایی: فروش مجدد و یا انتقال به متقاضی دیگر ممکن نیست.
  • قابل استفاده برای یک درخواست: در صورت رد درخواست ویزا، پرداخت مجدد هزینه الزامی است.
  • دارای اعتبار ۱ساله: پس از گذشت ۳۶۵ روز از پرداخت آنلاین و کردیتی هزینه درخواست ویزا، حق استفاده از آن از بین رفته و درخواست مجدد نیازمند پرداخت هزینه جدید است.

 

دستور‌العمل معاینات پزشکی سفارت آمریکا در آنکارا

بنابر اطلاعات سفارت آمریکا، تمام متقاضیان درخواست ویزای این کشور باید صرف نظر از سن توسط یکی از پزشکان مورد تائید کنسولگری، مورد معاینات پزشکی قرار بگیرند. تنها نتایج معاینات پزشکی لیست ارائه‌شده در وب‌سایت سفارت، برای ادامه پروسه ویزا، مورد تائید و قبول کنسولگری آمریکا است.

حتما پیش از رسیدن زمان مصاحبه حضوری در محل سفارت، معاینات پزشکی درخواست‌شده را تکمیل کنید و به هنگام مصاحبه پرینت نتایج معاینات را به دست آفیسر پرونده برسانید. عدم موفقیت در ارائه نتایج آزمایشات پزشکی به کنسولگری آمریکا در ترکیه، ممکن است موجب تاخیر در پروسه ارزیابی و یا تعیین وقت مجدد سفارت گردد.

بر همین اساس شما باید توجه زیادی به انجام به موقع معاینات پزشکی موردنیاز سفارت آمریکا داشته باشید. پزشک مورد تائید کنسولگری اطلاعات و موارد زیر را برای تکمیل فرم معاینات پزشکی از شما مطالبه خواهد کرد:

  • نامه وقت سفارت و مصاحبه حضوری ویزا
  • اصل پاسپورت
  • ۲ عکس رنگی جدید بیومتریک و قطع پاسپورت
  • کپی سوابق پزشکی و تائید سلامت متقاضی از منابع ایرانی قابل قبول نیست
  • چنان‌چه از بیماری مزمنی رنج می‌برید، برای بیماری خاصی تحت درمان بوده‌اید، تا به حال تحت عمل جراحی مهم قرار گرفته‌ و یا تحت مراقبت روانپزشکی بوده‌اید، معمولا دکترها به شما پیشنهاد می‌کنند تا مدارک پزشکی مرتبط با این موضوع را به هنگام انجام معاینات ارائه دهید
  • اگر از دارویی استفاده می‌کنید، حتما نام آن‌ را بگویید و یا جعبه آن‌ها را به همراه داشته باشید
  • چنان‌چه از عینک طبی استفاده می‌کنید، آن‌را به همراه داشته باشید
  • بانوان باردار و یا آن دسته از بانوانی که قصد باردار شدن دارند باید عکس رادیوگرافی از قفسه سینه به همراه داشته باشند. توجه داشته باشید که چنان‌چه تمایلی به گرفتن عکس رادیولوژی از قفسه سینه خود ندارید، گزارش پزشکی شما تا زمان پایان بارداری کامل نمی‌گردد. بر همین اساس، شما می‌توانید از مشاوره متخصص زنان و زایمان در رابطه با عوارض احتمالی انجام آزمایش استفاده کنید و در نهایت نظر پزشک خود را همراه با جزئیات تصمیم‌گیری به مرکز معاینات تحویل دهید.

هزینه معاینات جسمی و سایر آزمایش‌های لازم برای اخذ ویزای آمریکا باید توسط متقاضی ویزا به صورت مستقیم به مسئول معاینات پرداخت شود. بر همین اساس، هزینه استاندارد معاینات پزشکی مورد تائید سفارت آمریکا که شامل آزمایش خون، تست ادرار، رادیولوژی قفسه سینه، تست سوزاک و معاینات بدنی می‌شود، ۲۷۰دلار آمریکا است.

 

چنان‌چه به صلاحدید پزشک مربوطه انجام آزمایشی اضافه نظیر خلط و بزاق sputum smears و آزمایش سل TB، تست غربالگری دارو، بارداری و غیره موردنیاز باشد، متقاضی ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهد بود.

هم‌چنین هزینه واکسن تزریقی بر مبنای سن و واکسن‌های موردنیاز متقاضی بین ۲۰ تا ۲۰۰ دلار آمریکا متغیر خواهد بود. لازم به ذکر است که مقاضیان ۲ تا ۱۴ ساله باید حداقل تا ۴ روز کاری پیش از وقت سفارت، معاینه پزشکی خود را انجام داده باشند. عدم رعایت این موضوع موجب ایجاد تاخیر در پروسه ارزیابی پرونده و یا تعیین وقت مجدد سفارت برای متقاضی خواهد شد.

معاینات پزشکی شامل بررسی سوابق پزشکی، معاینات جسمی و برای متقاضیان ۱۵ سال به بالا رادیولوژی قفسه سینه، تست خون، ادرار و سوزاک gonorrhea می‌شود. لطفا برای توضیح سوابق پزشکی، داروهای استفاده‌شده و خدمات درمانی که تحت آن قرار گرفته‌اید، آماده باشید. هم‌چنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص موارد موردنیاز عمومی پزشکی متقاضیان ویزای آمریکا به وب‌سایت مرکز کنترل بیماری و جلوگیری CDC مراجعه کنید.

براساس قوانین مهاجرت آمریکا، متقاضیان ویزا باید پیش از صدور ویزا واکسن‌های خاصی را بزنند. تصمیم‌گیری این موضوع و انجام پروسه واکسیناسیون متقاضی بر عهده پزشک مورد تائید سفارت است. این بدین خاطر است که در برخی موارد دریافت واکسن از لحاظ پزشکی برای متقاضی مناسب نیست.

برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در پروسه ویزای آمریکا، سابقه واکسیناسیون متقاضی باید در زمان انجام معاینات پزشکی ویزا در دسترس پزشک مربوطه باشد و چنان‌چه دارای هیچ‌گونه سابقه واکسنی در پرونده خود نیستید  پزشک پنل به شما راهنمایی‌های لازم برای واجد شرایط شدن در این زمینه را خواهد داد.

تنها پزشک پنل مورد تائید سفارت آمریکا می‌تواند با استفاده از اطلاعات سن، سوابق پزشکی و وضعیت پزشکی فعلی شما در مورد مناسب بودن تزریق هر یک از واکسن‌های موردنیاز تصمیم‌ بگیرد.

 

مراحل بعد از انجام معاینات پزشکی ویزای آمریکا

زمانی که معاینات پزشکی شما به اتمام رسید، دکتر مورد تائید سفارت نتایج آزمایشات را به صورت پاکت‌های دربسته به شما تحویل خواهد داد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید درب پاکت‌ها را باز کنید و آن‌ها به صورت دست نخورده برای مصاحبه حضوری ویزا به همراه ببرید.

هرگونه رادیولوژی و آزمایش x-ray بر روی CD به شما تحویل داده خواهد شد. البته شما ملزم به آوردن CD در زمان مصاحبه ویزای آمریکا نخواهید بود. اما در عین حال باید برای نخستین سفر خود به آمریکا نتیجه رادیولوژی را به همراه داشته باشید.

هم‌چنین پزشک پنل مورد تائید سفارت یک کپی از فرم DS-3025 را که در واقع برگه اسناد واکسیناسیون آمریکا است، به شما تحویل خواهد داد و نسخه اصلی مدرک در میان پاکت‌های سربسته برای ارائه به سفارت قرار دارد.

در حفظ و نگهداری کپی اسناد واکسن کوشا باشید. به دلیل این‌که به هنگام ورود به آمریکا ارائه این برگه به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف آمریکایی موردنیاز است، چندین کپی از این برگه بگیرید.

توجه داشته باشید که به هنگام ورود به کشور آمریکا به عنوان یک مهاجر، از گزارش پزشکی شما باید کمتر از ۶ماه گذشته باشد و اعتبار ویزای شما تا مدت زمان اعتبار گزارش پزشکی شما محدود خواهد شد.

گزارش‌های پزشکی درجه‌بندی شده به عنوان ‌ Class B1 (TB) از زمان امضای پزشک مورد تائید سفارت آمریکا، برای ۳ماه اعتبار خواهد داشت. سایر گزارش‌های پزشکی دارای عنوان ” No apparent disease or defects ” از زمان تائید و امضای پزشک برای مدت ۶ماه اعتبار خواهند داشت.

لازم به ذکر است که تاریخ انقضای آزمایش پزشکی متقاضی در گوشه سمت راست برگه اطلاعات چهارزبانه متصل به بسته پزشکی قید شده است.

چنان‌چه پرونده شما نیازمند پردازش اداری بیشتر باشد و یا این‌که به دلیل گم‌شدن مدارک، ارزیابی پرونده شما با تاخیر روبرو شود، ممکن است گزارش پزشکی شما پیش از صدور ویزای آمریکا منقضی شود. در این صورت شما باید تمامی مراحل آزمایش را دوباره انجام داده و گزارش پزشکی جدیدی را پیش از دریافت ویزا برای دفتر سفارت ارسال نمایید.

 

دستور‌العمل معاینات پزشکی سفارت آمریکا در ایروان

از آن‌جایی که ممکن است برخی از متقاضیان ایرانی ویزای آمریکا از طریق سفارت این کشور در ارمنستان اقدام کنند، بد نیست تا نگاهی به مقررات معاینات پزشکی کنسولگری آمریکا در این کشور بیاندازیم.

تمامی متقاضیان درخواست ویزا باید بدون در نظر گرفتن سن، معاینات پزشکی خود را پیش از صدور ویزای آمریکا به انجام برسانند. تنها پزشک مورد تائید سفارت مجاز به انجام این آزمایش است و معاینات پزشکی سایر آزمایشگاه‌ها مورد تائید سفارت نخواهد بود.

از این رو شما باید موارد زیر را برای انجام معاینات پزشکی ویزای آمریکا به همراه داشته باشید:

  • نامه مصاحبه ویزا و وقت سفارت
  • اصل پاسپورت
  • ۳عکس رنگی جدید در قطع پاسپورت
  • کپی سوابق پزشکی تائید سلامت متقاضی immunization records

هزینه هرگونه آزمایش پزشکی نظیر رادیولوژی و تست خون باید در محل انجام آزمایش مربوطه پرداخت شود. بر همین اساس، از تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۹ مهر ۱۳۹۷) هزینه انجام معاینات پزشکی برای اخذ ویزای آمریکا در ارمنستان ۷۰٫۰۰۰ درام AMD برای متقاضیان ۲ سال به بالا و برای متقاضیان تا ۲سال ۳۵٫۰۰۰ درام AMD است.

لازم به ذکر است که هزینه انجام رادیولوژی x-ray از یک طرف ۸۰۰۰ درام و از دو طرف ۱۲۰۰۰ درام خواهد بود.

به طور کلی معاینات پزشکی  شامل بررسی سوابق پزشکی، آزمایش جسمی و رادیولوژی قفسه سینه، تست خون و سوزاک (برای متقاضیان ۱۵سال و بالاتر) خواهد بود. هم‌چنین دولت آمریکا تمامی متقاضیان ۲سال به بالا را ملزم به انجام آزمایش بیماری سل TB کرده است. شما باید برای توضیح سوابق پزشکی، داروهای استفاده‌شده و خدمات درمانی که تحت آن قرار گرفته‌اید، آماده باشید.

زمانی که معاینات پزشکی شما تکمیل شود، دکتر آزمایشگاه نتایج آزمایشات را در پاکت‌های دربسته به بخش کنسولگری ارسال خواهد کرد و هرگونه رادیولوژی گرفته‌شده به شما تحویل می‌گردد.

تنها در صورتی که مبتلا به بیماری سل باشید ملزم به آوردن نتایج رادیولوژی به هنگام مصاحبه حضوری سفارت آمریکا هستید. اما در هر حال، همراه داشتن نتایج رادیولوژی به هنگام اولین سفر به خاک آمریکا الزامی است. لازم به ذکر است که باید به هنگام ورود به آمریکا از تاریخ گزارش پزشکی شما کمتر از ۶ماه گذشته باشد.

 

دستور‌العمل معاینات پزشکی سفارت آمریکا در امارات

اطلاعات و جزئیات معاینات پزشکی سفارت آمریکا در امارات بسیار نزدیک به اطلاعات ارائه‌شده توسط کنسولگری ارمنستان است، اما با این‌حال بد نیست تا مروری بر دستور‌العمل معاینات پزشکی ویزای آمریکا در امارات نیز داشته باشیم.

تمامی متقاضیان درخواست ویزا باید بدون در نظر گرفتن سن، معاینات پزشکی خود را پیش از صدور ویزای آمریکا به انجام برسانند. تنها پزشک مورد تائید سفارت مجاز به انجام این آزمایش است و معاینات پزشکی سایر آزمایشگاه‌ها مورد تائید سفارت نخواهد بود.

از این رو شما باید موارد زیر را برای انجام معاینات پزشکی ویزای آمریکا در امارات به همراه داشته باشید:

  • نامه مصاحبه ویزا و وقت سفارت
  • اصل پاسپورت
  • ۴عکس رنگی جدید در قطع پاسپورت
  • کپی سوابق پزشکی تائید سلامت متقاضی immunization records

هزینه هرگونه آزمایش پزشکی نظیر رادیولوژی و تست خون باید به طور مستقیم در محل انجام آزمایش پرداخت شود. به طور کلی معاینات پزشکی  شامل بررسی سوابق پزشکی، آزمایش جسمی و رادیولوژی قفسه سینه، تست خون و سوزاک (برای متقاضیان ۱۵سال و بالاتر) خواهد بود.

دولت آمریکا تمامی متقاضیان ۲سال به بالا را ملزم به انجام آزمایش بیماری سل TB کرده است. شما باید برای توضیح سوابق پزشکی، داروهای استفاده‌شده و خدمات درمانی که تحت آن قرار گرفته‌اید، آماده باشید.

زمانی که معاینات پزشکی شما کامل شود، دکتر آزمایشگاه نتایج آزمایشات را در پاکت‌های دربسته به شما تحویل خواهد داد. بدین جهت، به هیچ وجه درب پاکت‌ها را باز نکرده و آن‌ها را برای مصاحبه حضوری ویزا به همراه داشته باشید.

لازم به ذکر است که هرگونه آزمایش رادیولوژی گرفته‌شده به شما تحویل می‌گردد. تنها در صورتی که مبتلا به بیماری سل باشید، ملزم به آوردن نتایج رادیولوژی به هنگام مصاحبه حضوری سفارت آمریکا هستید. اما در هر حال، همراه داشتن نتایج رادیولوژی به هنگام اولین سفر به خاک آمریکا الزامی بوده و باید به هنگام ورود به خاک آمریکا از تاریخ گزارش پزشکی شما کمتر از ۶ماه گذشته باشد.

رسول بابایی بازدید : 47 چهارشنبه 07 خرداد 1399 نظرات (0)

طی چند سال گذشته تعیین وقت سفارت کشورهای عضو شینگن همواره یکی از دغدغه‌های جدی تمامی متقاضیان اخذ ویزای شینگن بوده است. محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های اعمالی شده توسط سفارت‌های اروپایی همچون ایتالیا برای تعیین وقت سفارت ایتالیا عموماً متقاضیان ویزا و مسافران را با مشکلات بسیاری مواجه‌ کرده است. اگرچه طی دو سال گذشته اکثر سفارت‌های اروپایی با عقد قرارداد با کارگزارانی همچون VFSGlobal کوشیده‌اند اندکی مسیر را برای تعیین وقت هموار سازند اما هنوز هم این روند با مشکلات و چالش‌های خود مواجه است.

در این نوشتار سعی می‌کنیم اطلاعات دقیقی از سفارت ایتالیا در تهران، کارگزار رسمی سفارت و مراحل تعیین وقت سفارت ایتالیا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اطلاعات سفارت ایتالیا در تهران

سفارت ایتالیا در تهران واقع در تهران خیابان نوفل نوشاتو، شماره ۷۹/۶۸ همه‌روزه بجز روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ پاسخگوی مراجعین خواهد بود. از طریق وب‌سایت رسمی سفارت ایتالیا در تهران می‌توانید در جریان اخبار کنسولی مربوط به این سفارت قرار بگیرید.

 

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران ۶۶۷۲۶۹۷۵ و ۶۶۷۲۶۹۷۶ و شماره فکس سفارت ۶۶۷۲۶۹۷۱ است.
هنچنین می‌توانید از طریق کدپستی ۷۸۶۳-۱۱۳۶۵ با سفارت مکاتبه داشته باشید.

مراحل تعیین وقت سفارت ایتالیا

درخواست تعیین وقت سفارت ایتالیا تنها از طریق آنلاین و دو کانال رسمی انجام می‌پذیرد. درواقع این امکان وجود ندارد که متقاضی ویزای ایتالیا با مراجعه حضوری به سفارت ایتالیا برای تعیین وقت درخواست کند. تمامی درخواست‌ها برای انواع ویزای ایتالیا باید از طریق دو کانال رسمی و به‌صورت آنلاین ثبت شوند.

    1. از طریق وب‌سایت شرکت کاکس اند کینگز گلوبال سرویس
    1. از طریق وب‌سایت دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران

 

 

شرکت کاکس اند کینگز گلوبال سرویس سنگاپور نماینده رسمی سفارت ایتالیا در تهران برای تعیین وقت سفارت است. متقاضیان وقت سفارت ایتالیا می‌توانند به صورت آنلاین با ایجاد یک حساب کاربری و تعیین نوع ویزای درخواستی و واردکردن اطلاعات لازم برای دریافت وقت سفارت اقدام کنند.
از طریق این کانال می‌توانید برای وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی، تجاری، تحصیلی و یا تحقیقاتی کوتاه‌مدت درخواست دهید. پس از ثبت درخواست وقت مصاحبه، متقاضی می‌بایست با در دست داشتن مدارک لازم به دفتر کاکس اند کینگس به آدرس تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، پاساژگالریا مال، ساختمان اداری، طبقه چهارم مراجعه کرده و برای انگشت‌نگاری اقدام نمایند. به خاطر داشته باشید در روز مراجعه به دفتر انگشت‌نگاری می‌بایست دست‌کم ۸۵ یورو به همراه داشته باشید. نکته مهم‌تر اینکه در زمان ثبت درخواست آنلاین برای درج اطلاعات و به‌ویژه شماره پاسپورت به‌شدت دقت کنید زیرا در صورت تناقض در شماره پاسپورت و اطلاعات درج‌شده، فقط سفارت شما خواهد سوخت.


بد نیست بدانید: دلایل ریجکت ویزای شینگن ۲۰۱۹


وب‌سایت دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران  گزینه دوم برای تعیین وقت سفارت ایتالیا برای اتباع ایرانی است. اگرچه بسیاری از هم‌وطنان با این فرض که این کانال به دلیل انتساب به دفتر کنسولی سفارت اعتبار بیشتری دارد، سعی می‌کنند از این کانال برای دریافت وقت سفارت اقدام کنند، اما واقعیت این است که مسیر اول بسیار راحت‌تر بوده و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد. به این دلیل که ترافیک موجود در سفارت ایتالیا بعضاً موجب می‌شود درخواست‌ها پشت خط بمانند و از سوی دیگر سفارت ایتالیا با تعیین نماینده‌ای رسمی، خدمات وقت سفارت را به این شرکت واگذار کرده است.

 

به‌هرحال اگر از طریق وب‌سایت دفتر کنسولی سفارت برای تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام کرده‌اید باید پس از ثبت درخواست با همراه داشتن مدارک لازم به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا به آدرس بلوار نلسون ماندلا (جردن)، فرزان شرقی، پلاک ۱۵) مراجعه نمایید.

چند نکته مهم را در زمان ثبت درخواست آنلاین و مراجعه برای انگشت‌نگاری حتماً مورد توجه قرار دهید:

    1. فرم درخواست ویزای شینگن باید حتماً به زبان انگلیسی تکمیل شود
    1. شماره پاسپورت و کلیه اطاعات مندرج در نامه تعیین وقت، می‌بایست دقیق و کاملاً منطبق با اطلاعات مندرج در پاسپورت فرد متقاضی باشد
    1. مدارک باید حتماً ترجمه شده و روی سربرگ قوه قضاییه همراه با مهر مترجم رسمی دادگستری باشند
    1. برای هر فرد باید به‌صورت مجزا درخواست وقت سارت کرد
    1. تمامی اعضای خانواده ملزم به تعیین وقت سفارت جهت درخواست ویزا در مرکز درخواست ویزا هستند
    1. وقت سفارت بر اساس شماره پاسپورت صادر می‌شود و قابلیت انتقال به فرد دیگری ندارد
    1. آوردن تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و تبلت به داخل اداره کنسولی ممنوع است
    1. دست‌کم ۴ هفته پیش از زمان سفر برای وقت سفر ایتالیا اقدام کنید

لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ وقت سفارت

مدارک لازم جهت تعیین وقت سفارت ایتالیا درواقع همان مدارکی است که برای درخواست ویزای شینگن از سفارت ایتالیا باید تهیه شوند. مدارک هویتی، شغلی، مالی و ملکی به همراه فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای شنگن از سفارت ایتالیا مهم‌ترین این مدارک محسوب می‌شوند.

نمونه فرم درخواست آنلاین ویزای توریستی شنگن از سفارت ایتالیا به همراه ترجمه فارسی را می‌توانید از طریق این لینک دریافت کنید.

وب‌سایت رسمی سفارت، چک‌ لیستی از مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت ایتالیا را منتشر کرده است که باید به امضای متقاضی رسیده و در روز مصاحبه به همراه تمامی مدرک تحویل دفتر انگشت‌نگاری شود. فرم چک‌لیست مدارک لازم جهت تعیین وقت سفارت ایتالیا را از اینجا دریافت کند.

هم‌چنین به نکات زیر در خصوص مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت ایتالیا توجه داشته باشید:

    • مدارک حتماً به زبان انگلیسی ترجمه شده و روی سربرگ قوه قضاییه همراه با مهر مترجم رسمی دادگستری باشند
      • از حساب‌سازی بانکی برای تکمیل مدارک مالی به‌شدت پرهیز کنید
      • بین ۴ تا ۶ هفته پیش از شروع سفر، برای تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید
        • برنامه سفر خود را کاملاً مرور کنید تا در صورت پرسش افسر ویزا، تناقضی با برنامه ارائه‌شده به سفارت نداشته باشد
    • عکس بیومتریک برای ارائه به سفارت را منطبق بر استانداردهای اعلام‌شده تهیه کنید

دریافت وقت سفارت چقدر زمان می‌برد؟

مدت‌زمان لازم برای دریافت وقت سفارت به دلیل آنلاین بودن خدمات، به عوامل متعددی بستگی دارد. طبعاً در های‌‌سیزن‌های گردشگری (high season) که تعداد متقاضی برای وقت سفارت شینگن بیشتر است، مدت‌زمان موردنیاز برای تعیین وقت سفارت کمی بیشتر خواهد بود. هیچ زمان ثابتی را نمی‌توان برای تعیین وقت سفارت‌های اروپایی مشخص کرد و وقت سفارت ایتالیا نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

کارشناسان اجرایی و با تجربه ویزا و وقت سفارت شنگن  دست‌کم ۴ تا ۶ هفته پیش از زمان سفر برای وقت سفارت اقدام کنید. باید توجه داشت که بررسی مدارک در سفارت بین دو تا ۴ هفته به طول می‌انجامد بنابراین داشتن وقت سفارت مزیتی  در کوتاه شدن روند اخذ ویزای ایتالیا خواهد بود. از سوی دیگر وب‌سایت شرکت کاکس اند کینگز در بخشی از وب‌سایت خود خدمات VIP برای تعیین وقت سفارت ایتالیا ارائه می‌دهد که البته استفاده از این خدمات و دریافت وقت سفارت نزدیک مستلزم پرداخت هزینه اضافی خواهد بود.

هزینه تعیین وقت سفارت ایتالیا (عادی و فوری)

مجموعه شرکت‌های قصران گشت که پیش‌ازاین با نام تجاری ایران-آنکارا در صنعت گردشگری کشور فعالیت می‌کرده است با به‌کارگیری کارشناسان اجرایی باتجربه و به‌ روز در زمینهٔ قوانین حوزه شنگن آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات تخصصی برای اخذ وقت سفارت ایتالیا به متقاضیان محترم است.
هزینه خدمات تعیین وقت عادی و فوری سفارت ایتالیا  به ترتیب ۵۰۰ هزار تومان و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
این هزینه خدمات زیر را در برمی‌گیرد:

      • ایجاد حساب
    • کاربری از طریق یکی از کانال‌های تعیین وقت سفارت ایتالیا
    • تکمیل اطلاعات در وب‌سایت متناسب با برنامه سفر مسافر
    • مشاوره برای تکمیل فرم‌های مربوطه
      • ارائه خدمات VIP در صورت درخواست مسافر
رسول بابایی بازدید : 68 چهارشنبه 07 خرداد 1399 نظرات (0)

این مقاله از سامانه کاوالا کپی شده است:


️ گروه پاسخ به سوالات نحوه ارائه خدمات شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی روئین گشت
https://t.me/joinchat/Cl9RqEUKqRjY6sZuLoijcg

️ بولتن معرفی خدمات پرگار
@pargarbu

جالبه همه پاسی ها دکترا هستند،مستر خبری نیست

تنکس️

چرا انقدر طول کشیده ۴ماه

واقعا نمیدونم شاید چون واژها های نانو و ار ان دی . بوده بررسیش طول کشیده اینا رو باید از آفیسر پرسید

تبریک فراوان

ممنونم️

سلام وفت بخیر
من برای کار انگشت نگاریم میخام برم استانبول ولی به صورت انلاین بهم وقت نمیده
یعنی تاریخو که انتخاب میکنم نمیذاره ساعتو انتخاب کنم و در نتیجه نمیتونم زمانمو برای مراجعه قطعی کنم
از طرفی هم وب فرم پر کردم ایمیل اومده بهم تاریخ و زمان انگشت نگاری داده ولی رفرنس نامبر نداره.
با همین فرم میتونم مراجعه کنم

اخه من ایمیل زدم به خود دفتر استانبول گفتن که با همین فرم میتونین مراجعه کنین
از طرفی ارمنستان هم بهم وقت ندادش به صورت انلاین

تبریك
شما برای caq نامه نهایی (decision letter) رو سابمیت كرده بودید از همون ابتدا یا با demandeservice اقدام كردید و بعدا اسك شدید

سلام دوستان
شما گردش حساب و
گواهی شغل واسه ساپورتر ارائه میدین

اگه نباشه خیلی بد میشه
یعنی فقط تمکن بزاریم
تمکنِ خوب

سلام دوستان من شروع ترمم ۶ ژانویه است ولی از طرفی هنوز جواب ویزی کانادا من نیومده،حالا حتی اگه ویزامم‌ اوکی بشه، باتوجه به مدت زمان پیکاپ و مسائل دیگه الان باید دیفر کنم واسه ترم بعد یا نه

به نظر نمیرسه برسین به ترمتون

به ادمیشن دانشگاه نامه بزنین
و راهنمایی بخواین ازشون

با این شماره تماس بگیرین
شاید تونستن کمکی کنن
00902123735807

من دیفر کردم به ترم پاییز

هنوز برام caq صادر نشده و اسک شدم برای caq و تا چهارشنبه بیشتر فرصت ندارم.

ممنون

کار درستی کردید

سلام
دوستان کسی هست از اپلیکیشن کیلام استفاده کرده باشه
Killam

سلام پیدا کردین ممنون میشم برای منم بفرستید

سلام دوستان
ی سوال داشتم ممنون میشم دوستانی که اطلاع دارن راهنماییم کنن
با توجه به اینکه گفته میشه اگر فامیل درجه یک توی کانادا داشته باشیم بهتره که ساپورتر باشه، میخوام بدونم من اگر هیچ سندی به نام خودم نداشته باشم و فقط تمکن ارائه بدم
بهتره که پدرم از اینجا ساپورترم باشن که سند ملک هم ارائه بدن، یا اینکه فقط برادرم که کانادا هستن ساپورترم بشن، یا هردو

دوستان گواهی بیماری پدرم رو در فهرست کلاینت اینفو تحت چه عنوانی به انگلیسی بیارم

سلام عزیزم اولا که اینا قانون خاصی نداره و هر کسی بنا به شزایط خودش تصمیم میگیره چیا رو بزاره و اینو در نظر بگیر که سند تمکن مالی نیست تای عزیزم مگه اینکه اجاره نامه داشته باشه . به نظر من از جفتشون استفا ه کن سند های پدر برای تای مفیده و ساپورت برادر از لحاط مالی

ممنون عزیزم

میشه فقط سندها رو به عنوان تای بذارم و تمکن از پدرم ارائه ندم

بیاین تو پی وی

چشم

سلام دوستان
لطفا اگه کسی استاد خوب در تهران یا کرج برای کلاس خصوصی آیلتس میشناسه معرفی کنه
ممنون

پی وی پیام دهید اگر کرج هستید

خیلی ممنون نه من decision letter سابمیت کردم

دوستان طبیعیه اگر کلا پروفایل اپدیت نشه و همیشه رو submitted بمونه

وب فرم نزدی

نه هنوز ، ولی کلا از اول‌ تا حالا من اپدیت بدون ایمیل نداشتم .

اشکالی نداره بودن کسایی که اینطور بودن و یهو ویزا شدن
چه مدت سابمیت کردین

هر روز چک میکنی

اره

۱۵ اکتبر ، ۲۱ اکتبرم بایو .

من دیدم اینطوری پاس شدن

ولی بعد وب فرمایی که زدی هم آپدیت نخوردی

نگران نباشین امیدوارم سریع پاس بشین

راستش یادم نیست اون تایم رو خیلی

ممنونم

سلام. من وقتی پاس رکیوست شدم ( تحصیلی ارشد دو ساله) رفتم و پاس رو تعویض کردم جون انقضاش نزدیک بود. پاسپورتم رو که توش ویزا خورده الان تحویل گرفتم. با اینکه پاس جدید گرفتم ولی بازم اعتبار ویزام رو یک روز قبل تاریخ انقضای پاس قدیمم زدن. تمدید ویزا اونجا داستان داره الان مشکلی هست

سلام. مشکل پاسپورت تاریخ پایین رو منم دارم.
کلا مشکلی پیش نمیاد راحت هم میشه تمدید ویزا کرد نگران نباشید

ممنون. من فقط ویزا م تاریخش کم خورده ولی پاسم جدیده. آخه دوستان گفته بودن هزینه بالایی داره تمدید در کانادا. حالا خواستم ببینم منظور تمدید ویزا بوده یا پاس.

سلام دوستان
اینکه مدت ویزا کمتر از دوران تحصیل خورده باشه کجا میشه رفعش کرد

منم این داستان رو دارم. گویا چون پاس رو تعویض کردین شما هم این طوری شده. گویا مشکلی نیست و اونجا راحت تمدید می شه

ممنون

اگه تاپایان پاییز جواب ویزا نیاد دیگه نمیرسید به ترم

ترجیحا بذارید

اگه امکانش رو دارید هر دو

میخواستم کامل توضیح بدم

واسه بعضیها به تاریخ جدیدمیزنن و واسه بعضیها مثل شما به تاریخ پاس قبلی. نهایتا اونجا درخواست میدید وتمدید میکنید

شوخی کردم

دوستان نظرتون راجب ارشد مهندسی مكانیك یا ارشد MBI چیهكدومشون بنظرتون بازار كار بهتری داره

اهان‌ ممنون

سلام دوستان ببخشید
من برای فرصت مطالعاتی یکساله اقدام کردم
برای خودم پاس ریکویست اومد که من استادی پرمیت اقدام کردم
ولی برای خانومم که باهم اقدام کردم برای اپن ورک پرمیتشون اومده که ریجکت شدند
کسی یه همچین شرایطی رو داشته

استاد داوود بهروز فوق العاده هستن

سلام
دوستان تو نامه پذیرش من شروع کلاسا رو زده ۶ ژانویه .
یه تاریخم زده به نام
Late registration date

که ۱۷ ژانویه است. الانم منتظر ویزام.

کدوم تاریخ اخرین مهلت من برای حضور در کلاسها یا ثبت نام هست که مجبور به دیفر نشم.
چهار دسامبر بایو رفتم.

17 ام و اگر خواستین دیرتربرین به ادمیشن افیس ایمیل بزنین

ببخشید دوستان این بخش تای رو چجوری شما می‌نویسید یعنی در کلاینت اینفورمیشن یخ بخش کامل مینویسید به نام tie? یا اینطوری هست که در خلال study plan بهش اشاره میکنید

من اولین باره میشنوم
دلیلش رو چی نوشتن

اگه تاپایان آذر نتیجه تون نیاد دیگه به ترم نمیرسید

دراستادی پلن کامل توضیح بدین

تا ۱۷ ژانویه که ۲۷ دی میشه که خیلی بیشتر از اخر آذره
حساسیت رو شروع ترم خیلی بالاست ممکنه چند روز دیرتر هم برسیم یا نه

بستگی به دانشگاهتون داره
ولی شما پیکاپ ویزا وپرواز و. دارید

این پیکاپ ویزا خودش چند روز طول میکشه

معمولا ۲ هفته

You are not eligible for an open work permit under LMIA exemption C42 since the principal applicant will not be graduating from a Canadian Educational institution
اینو نوشته بودن

اگه خودمون بریم بگیریمش، ممکنه زمانش کوتاه تر بشه

کار اداریش 67 روز طول میکشه معمولا، ولی بارسال ودریافتش بین 10 تا 1617 روز

سلام چی میشه مدرکمون تو سایت آپدیت میخورهاپدیت نشون میده که فرایند ویزا دادن بیشتر از نرمال طول میکشه یا کمتر

من در استادی پلن یه پاراگراف به عنوان ties to my country در موردش حرف زدم

هیچ چیز خاصی نیست

مدارک تحصیلی شون رو هم گذاشته بودین

نه مال ایشون و نگذاشته بودم

اخه دلیلی که گفته یه چیز دیگه منظورشه

میدونم
ممکنه مدارکشون رو ضعیف گذاشته باشین
چون معمولا همراه هم پاس رو میگیره

اره این مدارک تحصیلی رو نذاشتم اون موقع اماده نبودن واقعیتش چون فک میکردم راحت بدن مال ایشونو

عرض کردم من تاحالا تواین چندماهه ندیدم که همراه کسی ریجکت بشه
نمیتونم بگم دلیلش چی بوده، چون اطلاعی از پرونده ایشون ندارم ولی به نظر میاد پرونده اش رو ضعیف بستیدچون خودتون هم میگید دست کم گرفتین پروسه رو

دوستان
استادی پلن چقد باید بشه اصولا

تا ۳ صفحه میشه معمولا

یک نهایتا دوصفحه

بایدی وجود نداره هرچقد که شما توش شرایطتون رو شفاف بتونین توضیح بدین واسه یکی میشه ۱ صفحه واسه یکی میشه ۴ صفحه

متشکرم
کی میتونه لطف کنه و یه نگاهی بهش بندازه ممنون میشم

سلام دوستان وقتتون بخیر
از 13 آگوست که نسخه الکترونیکی CAQ دستم رسیده
هنوز نسخه کاغذی رو به آدرس خونه ارسال نکردن. به نظرتون طبیعیهچون معمولا یکی دو ماه طول میکشه که نسخه کاغذی برسه. نیاز به پیگیری داره یا خیر

سلام دوستان
من ۲۶ نوامبر رفتم برای بیومتریک
دو روز بعد هم اسک شدم و فرستادم
ولی status ام همچنان your action is required هست
یعنی به مشکل خورده

اقا احسان باید مدارک تحصیلی همراه بذاریم یا نذاریم

کسی گروه لانگ ویت داره

مراحل سابمیت کردن اون فایلی که اسک شدی رو کامل انجام ندادی و در واقع اون فایل رو هنوز براشون نفرستادی

سلام دوستان، میخواستم بدونم برای ویزای دانشجویی كه همسر قرار نیست به صورت همراه بیاد، مدارك عقد نیاز هست آورده بشه و توی كلاینت اینفو آیا باید قرار داده بشه

آره عزیزم باید بزاری

سلام دوستان ، اگه برای دانشجو گردش حساب شش ماهه ارائه بدیم ولی برای همراه فقط موجودی باشه مشکلی پیش میادمیشه راهنمائی بفرمائید لطفا

ممنونم قسمت كلاینت اینفورمیشن

آره عزیرم

سلام دوستان کسی تونسته جدیدا واسه بایو از وک ترکیه وقت بگیره


بله مشکل همین بود
ممنونم از راهنماییتون

نه مشکلی نیست

جدیدا کسی اسک شده بعد بایو

ممنون ، پس میشه پول رو دو یا سه روز گذاشت و موجودی گرفت

من 28 نوامبر بایو دادم 11 دسامبر یعنی 3 روز پیش اسک شدم. دکترا

مستر مجدد اسک میشه
من ۶دسامبر رفتم بایو

بله

هیییییییییییچ روندی حقیقتا نداره. اما مستر فک کنم کمتر اسک میشن

ممنون از راهنمائی تون

دوستان کسی تا حالا دانشگاه نوآإسکوشیا اپلای کرده
یا با اپلیکیشن کیلام آشنا باشه

بله من شدم، چنتا سوال برای کلاینت بود باید جواب بدم و همینطور سی وی را خاسته

دوستان اینجا کسی هست که ۲۶ نوامبر با دیر تر برای‌ caq اقدام کرده باشه

ببخشید شما اسک نداشتین

ممنون

من چهارشنبه مدارکم رو پست کردم

رشته پذیرش نفر اصلی چی بوده تو لیست موسسات معتبر کانادا بوده

بله برای فرصت مطالعاتی یکساله
دانشکده داروسازی ساسکاچوان

The provisions outlined for C42 apply only to spouses or commonlaw partners of students engaged in fulltime studies at a Canadian:

university

college

CEGEP

publicly funded trade or technical school

secondary institution (in Quebec) offering a vocational program

private institution authorized by provincial statute to confer degrees

Spouses or commonlaw partners of certain foreign students are allowed to accept employment in the general labour market without the need for an LMIA. This exemption is intended for spouses who are not themselves fulltime students.
تو سایت اداره مهاجرت اینو زده بود .

بله منم مطالعه كردم من
تو دعوتنامه نوشته كه فول تایم هستم و برای یكسال استودنت هستم وطبق همین بند باید شامل منم بشه
ولی افیسر دقیقا به این اشاره كرده

دوستان ایا لازمه مثلا سند ملكی ساپورتر همه صفحات اصل و ترجمش توی كلاینت اینفو بیاد یا فقط صفحات مهمش كافیه ا

واقعا متاسفم.

صفحاتی که نوشته داره

من هم مستر مجددم از ۱۱ نوامبر اسک نشدم

بله بفرما

خوب خیلی زیاده

سلام دوستان برای گرفتن استادی پرمیت مدارک خاصی باید همراهم باشه

کدوم مقطع هستین

دکترا

دکترا معمولا اسک میشن

دوستان اگه دیفر کنیم‌باید caq جدید هم‌وبفرم کنیم

یس عزیزم

ینی این caq ی دردسر اضافس بر کبکیا
خود ویزا کمه
نگران اینم باید بود‍️

متاسفانه چاره ای نیست آخه جدا از بحث مالیش طول میکشه الان صادر شدنش.

دوستان ببخشید تای رو دقیقا چه چیزایی باید بگیم
سند ملکی ساپورتر کافیه و اینکه مثلا بگی تای عاطفی دارم (آخه روی این فک نکنم حساب کنن همه میگن دیگه)
دیگه کلا چیا میشه گذاشت به جز مدارک بیماری والدین

جاب آفر ، یا نامه مرخصی از محل کار ، سند به اسم خودتون .

اگر از جایی که توش سابقه کار نداریم جاب آفر بگیریم مشکوک نیست

من خودم فقط از شرکتی که توش کار میکردم گذاشتم .میتونید هم از همچین جایی جاب افر بذارید هم‌ نامه از شرکتی که الان توش مشغولید ، دیدم کسایی که هر دو رو گذاشتن.

من تو شرکتی کار نکردم اخه
واسه همین میپرسم
میگم شاید اگه کار نکرده باشی و جاب آفر بهت بدن یخورده مشکوک باشه پیششون

احسان جان پی وی چک کن

دوستان نمونه purpose of travel
اگه دارید میشه بزارید اینجا

سلام

بچه های گروه میخاستم ببینم برای اینكه آقیسر رو از نظر فامیلی تای و عدم وابستگی به ایران و اینكه بهم گفته همین رشته رو میتونی تو ایران با هزینه كمتر بخونی چه راهكاری وجود داره

آیا شانس ویزا با این دلایل برای بار دوم دارم

سلام

چند تا سوال داشتم

1 اگه قرار باشه برای هر دانشگاه که شانس پذیرش داریم، application fee پرداخت کنیم که هزینه ها خیلی بالا میره. لطفأ نحوه پرداخت رو بگید من MasterCard و ندارم. شهرستان کوچیکی هستم که صرافی هم نداره. فرم اپلیکیشن هم که باید آنلاین پر شه و بعد پرداخت همون موقع باشه. ممنون از راهنمایی

2 من اگه فاند بگیرم (فول فاند، TS RS . ) که این فاند هزینه شهریه و زندگی رو در دانشگاه مقصد واسه دکتری پوشش بده، باز هم باید تمکن مالی رو به آفیسر سفارت اثبات کرد یا نامه پذیرش دانشگاه که رقم رو ذکر کرده کفایت میکنه

با سایت شریف ویزا میتونی پرداخت کنی.
بعضی دانشگاهها و اساتید اپلیکیشن فی رو برات ویو میکنن. البته باید بپرسی، ولی من خودم همچین کاری نکردم ولی شنیدم میشه.

3 من رزومه خیلی قوی و خوبی دارم اما حدود هفت سال از زمان فارغ التحصیلی من میگذره که دو سالش سربازی بوده، سه سال هم کار تحقیقاتی و اجرایی مرتبط با رشته بوده بیمه هم کامل دارم اما این یک سال آخر بحث مطالعه برا زبان بوده و مشاور یک شرکت بودم (بدون بیمه اما قرارداد کاری امضا شده دارم). در این هفت سال دادم مقاله چاپ کردم مثلأ سال 2018 مقاله با IF 4 چاپ کردم. این گپ تحصیلی با این شرایط که توضیح دادم واسه کانادا (هم پذیرش هم سفارت) مشکلی ایجاد نمیکنه من 33 سالمه، ارشد دانشگاه تهران، معدل GPA 4 دو تا توصیه نامه خیلی خوب از اساتید دانشگاه تهران دارم که یک نفرشون خیلی در زمینه کاریش در جهان مشهور هست. رتبه برتر دوره کارشناسی و تک رقمی آزمون ارشد. مقاله کنفرانس بین المللی هم زیاد دارم.

سلام. میشه بپرسم منظورتون از ویو کردن چیه چطور باید این دانشگاه ها یا اساتید رو تشخیص داد مثلأ در ایمیلم به اساتید بپرسم

نه نپرسید به نظرم، ابتدا داخل سایت دانشگاه
Application fee waiver
رو سرچ کنید.
کامل توضیح میده که چه پروسه ای داره.

ممنون. در مورد دو سوال دیگه بنده نظری دارید

منم ۷ سال گپ دارم که با کار و امتحان زبان پرش کردم. و برای سفارت توصیح دادم

نتیجه ویزا هنوز نیومده واکنش و برداشت آفیسر سفارت چی بود شما هم واسه مقطع دکتری اقدام کردید واسه بحث مطالعه زبان من کل پروسه حدود یک و نیم سال رو سلف استادی بودم و نهایت هفت شدم. باید برای زبان ادله مثل نام نویسی در آموزشگاه زبان و رو ارائه کرد

نه نیومده. دکتری هستم بله. مدرک زبان را دارید ارایه میدید دیگه

در مورد این سوال هم ممنون میشم راهنمایی کنید:
2 من اگه فاند بگیرم (فول فاند، TS RS . ) که این فاند هزینه شهریه و زندگی رو در دانشگاه مقصد واسه دکتری پوشش بده، باز هم باید تمکن مالی رو به آفیسر سفارت اثبات کرد یا نامه پذیرش دانشگاه که رقم رو ذکر کرده کفایت میکنه

میگن تمکن ارائه بدین بهتره. باز از دوستان دیگه هم بپرسید

ممنون. اگر نتیجه ویزاتون اومد اطلاع بدید

باز هم باید تمکن مالی ارایه بدید. ولی نه زیاد. تجربه ها رو بخونید.

سایت ها و کانال های مختلف خوندم، مثلأ بعضی گفتند من 33 هزارتا فاند گرفتم اما هزینه شهریه و زندگی 36 هزار بود و سه هزار تمکن مالی ارائه دادم. بعضی گفتند اگر فاند شما هزینه زندگی و شهریه رو کامل پوشش بده احتیاجی به ارائه تمکن مالی نیست و نامه پذیرش دانشگاه که رقم فاند رو ذکر کرده کفایت میکنه( مشاوران گروه آتیه آفرینان ایرانیان این رو گفتند) یه کم سردرگم شدم

ببینید دوست من شما ابتدا واسه پذیرش اقدام کنید، ببینید اصلا چقدر بهتون فاندمیدن(البته با رزومه خوبی که داری شانس فول فاند شدنت زیاده) بعدش میتونی وارد پروسه ویزا بشی وسوالاتو بپرسی
ولی نگران نباش واسه تو هم شرایطت واسه پذیرش خوبه وهم ویزا
نهایتا با یه تمکن مالی کم هم مشکلت حل میشه. نگران گپ تحصیلیت هم نباش اوکیه

خیلی بستگی به خودت داره ولی خوب قطعا مکانیک

واسه رشته مكانیك الان دیگه همه ددلاینا بسته شده

ددلاین دانشگاها متفاوته باید سایت دانشگاهارو چک کنی

متشكرم داداش

قربانت

رضا جان صدای شما رو از کجا میشنویم
پروسه من یکی دو روز دیگه میشه 2ماه.باین وضعیت اگه تا 78 روز دیگه جواب نیاد باید دیفر کنم. دیروز وبفرم زدم، معمولا چندروزه جواب میدن ایمیل هم بزنم به نظرت

مونترالم احسان جان
ببین وبفرم که میزنی همزمان ایمیل هم بزن
وبفرم هم والا سیستم اصولی ندارن اینا یکی رو یه عفته ای جواب میدن یکی رو ۱۰ روزه

سلام ببخشین اگر کسی ازمون ماک 29 عصر دین دانش رو میخواد ممنون میشم مسیج بده

تشکر احسان جان. حقیقتش یکی از اساتید سرشناس در حوزه تحقیقاتی بنده امسال پاییز که رزومه رو فرستادم براش گفت حتمأ اپلای کن و حدس میزنم باید فاند هم گرفته شه برات و . بعد که بهش ایمیل زدم هنوز بعضی مدارکم کامل نیست جواب داد عجل نکن و در پروسه اپلای بگو که من سوپروایزر شما هستم و ایمیل ام رو هم بذار. راجع به گپ تحصیلی هم بهش گفتم که کار و تحقیق مرتبط بوده فیدبک مثبت در ایمیلش داد.
من خیلی از پیام های این کانال در مورد تمکن مالی در شرایطی که فاند گرفته شده رو خوندم در نهایت به این نتیجه رسیدم:
حتی با اخذ فول فاند برای دکتری که بیشتر از هزینه زندگی و شهریه رو پوشش بده، برای ویزا تمکن مالی در حد 2000 تا 5000 دلار لازم هست

خیلی هم عالی، انشالله موفق باشی داداش
ایمیل بزنم به سفارت اردن دیگه چون رفتم وک تازگیها ایمیل اونجا رو بهم داد

شما واسه پرواز واقامت اولیه و. نیاز به یه 4050 تومانی داری درهرصورت. همونو واسه تمکنت بذار اوکیه(اگه فول فاندشدی)

مخلصم داداش ممنون
آره بزن به اتاوا هم همزمان بزن

اقا احسان سلام.میگم برای دوره مستر ، باید تمکن برای دوسال رو بذاریم یا سال اول فقط
فاند من نوشته شده برای سال اوله .سال دوم قابل تجدیده.یعنی نگفته قطعیه بستگی به نظر استاد داره.برای سال دوم تو کاور لتر در نظرش بگیرم یا نه

سعی کن کامل در نظر بگیری
توی کاورلترت هم توضیح بده شرایط فاندسال دومت رو

دوستان کسی صرافی منصف و خوب برای حواله پول به دانشگاه میشناسه

منم هستم

به من نیست که در نظر بگیرم یا نه من گفتم استادم بهم بورس داده.

دانشگاه مونکتون

نه منظورم اینه کله دوره رو تمکن در نظر گرفتین

دوستان عجله دارم لطفا اگه کسی داره واسم بفرسته
ممنونم

دوستان عجله دارم لطفا اگه کسی داره واسم بفرسته
ممنونم

سرچ کنیدتو گروه هست

فقط یه فایل دیدم که محصری نبود مهر و امضا هم نداره اصلا

شما متنش رو میخوای
مهرش واسه چته

آقای شایان سلام
استاد من گفته میتونم موقع حذف و اضافه برم یعنی فوریه .اما نگفت تا چندم فوریه میشه رفت و احساس میکنم دوست نداره دیفر کنم دیر برم
از طرفی من یک و ماه و نیمه برا ویزا اقدام کردم اما سه هفته س به خاطر نفرستادن caq که اسک شده بودم پرونده م بررسی نمیشه. اگه caq دو تا سه هفته بعد بیاد به نظر شما میرسم یا دیفر کنم

دوستان سازمان امور دانشجویان تا ساعت چند بازه

منظورم اینه که دفترخونه اصلا انگلیسی نمیده و بنظرم این رسمی نیست

شما بده دفترخونه ثبتش کنن، بعدش میدی دارالترجمه

این چندروز ویزایی اکی نشده

این 2 روز تعطیل خووب قبلش زیاد ویزا شدن دوستان

گرامی باید این متن رو بدی دفتر خونه عینش رو توی فرمهای خودشون بزنن و مهر و امصا و ادامه ماجرا

خود دفتر خونه متن آماده داره

کاملا رسمی هست و همین رو بدین ترجمه

ینی برای اینکه کسی ساپورتر باشه نباید تعهد گرفت

ببینین پدر و مادر که اصلا نیاز نیست
چون وقتی شناسنامه میذارین مشخصه پدر و مادرتونن
بعدم برای موارد دیگ شما یک متن انگلیسی بذارین و دو طرف زیرش رو امضا کنن
اخه وقتی قبول ندارن من نمیدونم چرا باید گذاشته بشه

دوستان من باید صبر کنم نامه بایو بیاد بعد وقت سفارت بگیرم بعد اینکه شنبه و یکشنبه وک استانبول تعطیله

برا مستر چیزی نبود اکثرا دکترا

چرا یکی 2 تا دکتری هم بود اگر اشتباه نکنم ایشالا فردا باز کلی خبر خوب

نه میتونید وقت رو بگیرید

انشالااه

این رو مطمئنید
منم این مشکل رو دارم
مادرم میخوان ساپورتر شن نیاز نداره تعهد محضری بدن
اسم ایشون فقط در فرم family information
اوردم
شناسنامه ایشونو لازمه ترجمه کنم

مرسی
گروه بغل کدوم گروه

مرسی

تعهد ساپورتر باترجمه شناسنامه ش و مدارکی که نشون دهنده کار ایشون هستش، وهمچنین تمکن وپرینت چندماهه حساب لازمه
حالا بعضیا تعهد رو محضری نمیگیرن وخونه فقط امضا واثرانگشت میزنن

. گروه بغلی رو کی‌به شما گفته خانم کدوم گروه الان سوالی دارید

من دیروز و روز قبلش سه چهارتا پاس ریکویست مستر دیدم خوشبین باشید دوستان

مدارک نشون دهنده کار، و پرینت چند ماهه لازم نیست

اصلا ساپورتر لازم نیست، ولی وقتی میذارید ترجیحا بهتره مدارکش رو تکمیل بذارید

آره باشه بهتره.

سلام بچه های گروه میخاستم ببینم برای اینكه آفیسر
رو از نظر فامیلی تای و عدم وابستگی به ایران و اینكه بهم گفته همین رشته رو میتونی تو ایران با هزینه كمتر بخونی چه راهكاری وجود داره

میشه لطفا كمكم كنید

دریافت ویزادریافت ویزا

 

با این دلایل میشه بار دوم ویزا شد

چه رشته و مقطعی اپلای کردیدمقطع قبلیتون رشتتون چی بوده

مدیریت پروژه لیسانس

این نت آفیسر منه میخاستم ببینم دلایلش دلایلی هست بشه رفع و رجوع كرد كسی بوده با این دلایل ویزا شده باشه

سلام
یک سوال داشتم شناسنامه ساپورتر ها رو باید کجا بزارم
ممنون

خوب گفته مقرون به صرفه نیس کانادا بخونید. استادی پلن خوب بنویسید میتونید افیسر رو قانع کنید

آقا میلاد عزیز ممنونم از پاسخت آخه دوستان هم میگن گیری كه بهت داده حاد نیستش میتونی با استدی پلن خوب ویزاش كنی اقرار كنم اون دفعه استدی پلنم خوب نبود اصلا آقا میلاد

آقا میلاد برای وابستگی چیكار كنم

بهم گفته وابستگی نداری به ایران

مثلا میتونید بگید دوستان زیادی تو ایران دارید که تو این رشته درس خوندن اما واسه پیدا کردن کار و ادامه تحصیل موفق نبودن. شما به واسطه این پوزیشن این‌امکان رو دارید که شرکت موفقی رو راه اندازی کنید و همچنین موقعیت‌های اکادمکیه بسیاری تو ایران پیدا خواهید کرد از جمله استادی دانشگاه. این یه راهی میتونه باشه که همزمان هم هدف تحصیل و هم تای شما رو پوشش میده

ممنونم البته یك نامه از محل كارم گرفتم كه اگه این رشته رو اونجا بخونم از نظر كاری موقعیتم بهتر میشه

پس ایندفعه شانس منو با استدی پلن خوب بالا میدونید

اگه تو اون نامه نوشته ماهی مثلا ۶ میلیون حقوق دارید نامه خوبی نیست

بله. شانس خوبی دارید

نه صحبت حقوق نكردم اصلا فقط از لحاظ موقیعت كاریم

ممنونم لطف كردین

خواهش میکنم.‌انشالله موفق باشید

مرسی

دوستان عزیز
نامه ریکامندیشن باید حتما مهر انگلیسی باشه
لیسانسم دانشگاه غیرانتفاعی بودم و این دانشگاه مهر انگلیسی نداره باید بدم ترجمه یا مهر فارسی هم اشکال نداره

مدت زمان صدور ویزا ۳ هفته ست طبق چیزی که سفارت میگه ولی بعد چندین هفته هنوز خیلیا منتظرن

بدید تحویل خودشون
توی loe

سلام دوستان
من اسک شدم برای سی وی و چندتا سوال در مورد کلاینت اینفورمیشن
میخواستم بپرسم مثلا سی وی که دادم بهشون مشکلی داشته که الان دوباره میخوان باید تغییری بدم
و دوم اینکه گفته برگشتی چه کمپانی ای میخوای استخدام شی، اسمشو میخواد، من جاب آفر ندارم اصلا، چی باید بنویسم

مهاجرت به کانادامهاجرت به کانادا

اینارو خواسته

من اصلا شناسنامه ساپورتر رو ترجمه نکردم ‍️ پدرم بودند و اسمش خب تو یکی از فرمایی که باید پر‌ میکردیم و توی پاسپورتم هست ، مشکلی پیش میاد به نظرتون

من چند روز بیشتر نیست که مدارک رو فرستادم و رفتم انگشت نگاری. انقد زود اسک شدن مشکلی داره

نه معمولا همون چند روز بعد از بایو اسک میشن

ممنون

ارشد بودین شما

نه، دکتری

رزومه ک اگ چیز اسپسیفیک ازتون نخواستن همون قبلیه اوکیه
جاب افر رو سعی کنین بگیرین
چون دکترا هستین و بعد تحصیل باید برنامتون معلوم باشه ی جورایی

یعنی یه جاب آفر جور کنم و بذارم ضمیمه همین فرم و بفرستم

والا طبق اون چیزایی ک من اینجا خوندم باید جاب افرتون مرتبط باشه ها به رشته
ضمیمه بودن رو دوستانی که میدونن جواب بدن بهتره
احتمالا باید وب فرم جداگونه بزنین

الان جاب آفر مکانیک باشه اوکیه
چون من رشته م مکانیکه، توی دانشکده مکانیک هم پذیرش گرفتم، ولی میخوام روی بایو کار کنم
بعد اینکه وب فرم چیه

مرتبط باشه دیگ به تحصیلتون
من اطلاع ندارم از رشته شما
وب فرم تو فایل راهنمای گروه هست
اول اینو از دوستان بپرسین
مطمین بشین

اوکی، ممنون

دوستان نمونه purpose of travel
دارید اینجا بزارید
من میخوام به همسرم ملحق شم
سوا از دلایل عاطفی و زبان و یکسری سمینار مرتبط با خودم دیگه چه موارد قوی ذکر کنم

سلام دوستان
من پذیرش مستر مجدد دانشگاه رجاینا
مهندسی کامپیوتر
بدون فاند
با گپ تحصیلی ۸ ساله
البته با سابقه کار مرتبط هستم
جاب آفر هم از شرکت فعلی خودم دارم
استادی پلن رو نوشتم
مشکلم اینه که برای مالی چه استراتژی داشته باشم بهتره
من سند خونه به نام خودم ندارم
سند ماشین دارم
برای حساب بانکی هم می خوام قرص کنم بخوابونم حساب
چه پیشنهاداتی دارید
شاید بتونم حساب سوری جور کنم
و خانمم سند خونشو به نامم بزنه

دوستان کسی هست جزء پرونده های بسته شده کبک باشه
میخوام بدونم این قسمت رو yes زدن یا No

قسمت C

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا


همونهایی رو که خواستن مجددارسال کنید، وحتما یه جاب آفربذارید

نه مشکلی نیست

میتونی جاب آفر رو بذاری داخل loe، وتوی استادی پلن توضیح بدی

داشتن سندخیلی الزامی نیست وجز تای حساب میشه نه مالی
پول رو بخوابونید حساب وتمکن بگیرید وپرینت چندماهه هم درصورت امکان بگیرید.
سوری دیگه چرا

سلام کسی نمونه متن تعهد برای ساپورتر مالی داره

سلام یعنی باید نامه رسمی از محل کار داشته باشیم


سلام و درود
اقا احسان من فرم ها رو از کجا باید دانلود کنم
مثل
IMM1294E
IMM5645E

از آرشیو گروه دانلود کردم
برای همسرم هم باید هر دو پر بشه ایشون
OWP
میخوام

دوستان یه سوال
وقتی هزینه واسه یکسال دانشگاه مثلا ۲۵ هزار دلار هست، ما ۳۰ هزار دلار دولتی که معادل حدود ۱۰۰ میلیون میشه بذاریم خوبه یا بیشتر
میگن اگه بیشتر از یه حدی هم بذاریم مشکل دار میشه درسته

تعهد ساپورتر

اینو استفاده کردن

سلام دوستان CAQ اعتبار داره

سلام خدمت دوستان عزیز
من ۲۵ سالمه و کارشناس ارشد عمران هستم . پروانه اشتغال نظارت هم دارم جدیدا مدرک ttc هم از یکی از موسسه های زبان گرفتم ، سطح زبانم در حد ۶.۵ آیلتس هستش .
میخوام برای گرفتن ویزای کار در رشته خودم اقدام کنم ولی هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

سلام عذرمیخوام مدرک ttc همون دوره تربیت مدرس هستش

سلام ، نه برای تربیت مدرس نیست

کمه

سلام ببخشید یه سوال داشتم، من برای caq فرم پر کردم و هفته پیش فرستادم اما الان متوجه شدم یه اشتباهی کردم و قسمت تعداد نفرات همراهو چک نکردم. من با همسرم میخوام اقدام کنم. الان تو همون سایت caq یه پیغام گذاشتم اما‌فکر کمم‌باید بهشون زنگ‌بزنم. کسی تجربه مشابهی داشته

سلام
من دانشجوی اروپا هستم همسرم دانشجوی کانادا
من میخوام چندماه برم پیش ایشون
چه مدرک محکمی سوا از دانشجوییم و ملک ایران به عنوان تای نشون بدم
و اینکه بهتره بالاتر از 6 ماه اقدام کنم یا کمتر از 6 ماه

پیغام نذارین زنگ بزنید حتما . اگه گفتن ایرادی داره سریعتر پست کنید مدارک جدیدو. در این صورت نقص مدرک نمبخورید و پروندتون با همون تاریخ دریافت اولی بررسی میشه

دوستان سلام ، دانشجو های دکترا معمولا حتما برای cv و ۷ سوال اسک میشن مجدد ، مثل اینکه یک مرحله از پروسشونه ، میخواستم ببینم برای مستر هم حتما این اتفاق میوفته یا فقط برای دکتراست

ممنونم الان یکی‌از دوستان شماره ای داد و زنگ‌زدم‌اما‌ فکر میگه از دوشنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۴:۳۰ جواب میدن و الان رو پیغام گیر هست همش.‌بازم‌ممنونم

تعطیلن الان

دوستان برای caq خواستین تماس بگیرین با شماره اسکایپشون که رایگان هم هست تماس بگیرید
18778649191

چشم

چقدر باشه خوبه
خب میگن ۲۰ درصد از چیزی ک دانشگاه اعلام کرده بیشتر باشه دیگه

کسی اطلاع دقیقی داره

هزینه خونه و خورد و خوراک رو هم علاوه بر شهریه در نظر بگیرین خوبه بنظرم ولی اطلاعات دقیق ندارم شرمنده

Are. Ama officer midoone ke dollar too iran 3200 nist. Bayad yejoori begirim ke hodoodam dollare canada 6000 ina bashe. Baz asatid hastan behtar midoonan. In nazare man bood

نرخ روز بگین بهتره مثلا 9000

درسته.

اگه بتونین معادل ۸۰ یا ۸۵ هزار دلار دولتی (۳۲۰۰) بذارین خیلی خوبه.

اگر وقت دارین گردش 4 ماهه بالا بگیرید خیلی بهتره و یه بالانس یه روزه بالا اینجوری میشه گفت نگرانی نمیمونه از نظر تمکن مالی

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 1,994
  • بازدید کلی : 7,061