loading...
آژانس مسافرتی قصران گشت
رسول بابایی بازدید : 32 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)
در صورتی که قصد سفر به اروپا و یکی از کشور‌های حوزه شینگن را داشته باشید باید قبل از هر کاری اقدام به اخذ ویزای شینگن کنید. با استفاده از ویزای شینگن می‌توانید به هر کدام از ۲۶ کشوری که عضو پیمان شینگن هستند سفر کنید. اما شرایط و مراحل گرفتن ویزای شینگن چیست؟

نوع ویزای مورد نیاز را تعیین کنید

با توجه به هدف شما از سفر مشخص خواهد شد که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. ویزای شینگن دارای انواع مختلفی نظیر ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی و ویزای ملاقات خانواده و دوستان است؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری باید هدف از سفر به حوزه کشور‌های ویزای شینگن و اقامت در این حوزه را مشخص کنید. به طور کلی، ویزای شینگن در سه گروه ویزای اتحادیه شینگن، ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای و ویزای ملی با زیردسته‌های مشخص تقسیم‌بندی می‌شود.

از چه طریقی باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کرد؟

بعد از تعیین نوع ویزا باید بفهمید که روند اخذ ویزا را از کجا دنبال کنید. این موضوع بستگی به کشور مورد نظر شما برای سفر دارد. فرآیند اخذ ویزا از طریق یکی از این موارد انجام می‌شود:

• سفارت کشور مقصد
• یکی از کنسولگری‌های آن کشور
• یک مرکز ویزا که سفارت کشور مقصد امور مربوط به ویزا را به آن مرکز برون‌سپاری کرده است

البته ممکن است بخواهید در بیش از یک کشور حوزه شینگن اقامت داشته باشید. در چنین شرایطی با توجه به کشور ورودی به حوزه شینگن و کشوری که تعداد بیشتری از روز‌های برنامه سفر شما را پوشش می‌دهد، باید به سفارت یا کنسولگری مربوطه مراجعه نمایید. اگر مدت اقامت شما در کشور‌های حوزه شینگن مشخص نباشد می‌توانید برای اخذ ویزا به سفارت یا کنسولگری کشوری مراجعه کنید که اولین مقصد شما خواهد بود.

زمان درخواست ویزای شینگن چه موقع است؟

با توجه به مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شینگن، زمان‌بندی ارسال درخواست ویزا به شرح زیر است:
• زودترین زمانی که امکان ارسال درخواست ویزا وجود دارد: سه ماه قبل از شروع برنامه سفر
• دیرترین زمانی که امکان ارسال درخواست ویزا وجود دارد: حداکثر ۱۵ روز کاری قبل از برنامه سفر
• توصیه می‌شود درخواست ویزای شینگن را حداقل سه هفته قبل از برنامه سفر خود ارسال کنید.

تعیین وقت سفارت را انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای شینگن مربوط به تعیین وقت سفارت کشور اروپایی مورد نظر است. برخی کشور‌ها امکان درخواست آنلاین جهت تعیین وقت سفارت را داشته و برخی دیگر نیاز به مراجعه حضوری دارند. در صورتی که نحوه تعیین وقت سفارت برای شما مبهم باشد یا قصد درگیر کردن خود در فرآیند تعیین وقت را نداشته باشید می‌توانید کار‌های مربوط به تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن را به موسسات مهاجرتی معتبر بسپارید.

درخواست ویزای شینگن را ارسال کنید

برای ارسال درخواست ویزای شینگن ابتدا باید فرم درخواست ویزا را دانلود کرده و آن را پر کنید. توجه داشته باشید که این فرم را با دقت زیاد و کاملا صادقانه تکمیل نمایید تا در روند اخذ ویزای شما خللی ایجاد نشود. فرم درخواست ویزای شینگن ارتباطی با کشور مقصد نداشته و دارای یک فرمت مشابه است. در این فرم باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

• اطلاعات شخصی
• اطلاعاتی در مورد پیشینه و سوابق سفر
• هدف شما از ورود به حوزه شینگن
• سایر جزئیات مربوط به شما و سفر پیش رو

چه مدارکی برای درخواست ویزای شینگن مورد نیاز است؟

گردآوری مدارک، بخش مهم و حیاتی از فرآیند اخذ ویزای شینگن را تشکیل می‌دهد. در حالت عمومی، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن شامل موارد زیر می‌شود:

• فرم درخواست ویزا
• پاسپورت معتبر و پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود
• شناسنامه
• دو قطعه عکس
• بلیط هواپیما
• مدارک رزرو هتل
• بیمه مسافرتی
• اثبات توانایی مالی از طریق نامه تمکن مالی و پرینت گردش حساب
• مدارک شغلی

دقت داشته باشید که پاسپورت شما حداقل باید سه ماه اعتبار داشته باشد. ضمن این که باید مدارک خود را جهت ارائه به سفارت ترجمه کرده باشید. البته ممکن است بر اساس شرایط متقاضی برخی دیگر از مدارک نیز مورد نیاز باشد.

در مصاحبه ویزای شینگن شرکت کنید

در روز تعیین شده برای مصاحبه در محل سفارت یا محل از قبل مشخص شده، حضور پیدا کنید. در مصاحبه ویزای شینگن یک‌سری سوالات شخصی از جمله هدف و برنامه سفر، اعضای خانواده، مدت زمان اقامت، کشور مقصد و... از شما پرسیده خواهد شد. این مصاحبه به طور معمول بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و بیشتر برای اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده در فرم درخواست ویزا است.

هزینه ویزای شینگن را پرداخت کنید

در هنگام مراجعه به سفارت باید مقدار مشخصی یورو همراه داشته باشید تا بتوانید هزینه ویزای شینگن را پرداخت کنید. در حال حاضر هزینه ویزای شینگن برای هر شخص ۶۰ یورو است که با توجه به شرایط سنی ممکن است این هزینه کمتر شود. به عنوان مثال برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال این هزینه ۳۵ یورو تعیین شده است.

منتظر دریافت پاسخ بمانید

بعد از انجام تمامی اقدامات باید منتظر بمانید تا نتیجه بررسی درخواست شما مشخص شود. به طور معمول بررسی درخواست کمتر از ۱۵ روز طول می‌کشد، اما در مواردی نیز ممکن است مدت زمان بررسی درخواست ویزای شینگن به یک ماه هم برسد.
در صورتی که مراحل اخذ ویزای شینگن را به درستی طی کرده و مدارک و اطلاعات شما مشکلی نداشته باشد درخواستتان تایید خواهد شد. مدت اعتبار ویزای شینگن به طور معمول شش ماه بوده و مدت زمان مجاز برای اقامت در کشور‌های حوزه شینگن ۹۰ روز است. البته این تاریخ اعتبار و مدت زمان اقامت قطعی نبوده و ممکن است کمتر شود.
رسول بابایی بازدید : 34 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)

جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن، مهم ترین و در عین حال معروف ترین ویزا در جهان می باشد و سالانه جمعیت زیادی از اقصی نقاط دنیا جهت گردش، تفریح، مهاجرت، کار و تجارت به دنبال اخذ این ویزا هستند. از این رو مقامات اتحادیه اروپا و عضو شینگن جهت امنیت بیشتر کشورها و البته رواج صنعت گردشگری به دنبال ایجاد تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن هستند. البته از این نکته نباید غافل ماند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 11 ژانویه 2020 نیز در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.
با ما در اخبار گردشگری همراه باشید تا از آخرین تغییرات و جدیدترین شرایط در اخذ ویزای شینگن بیشتر بدانید.

آخرین قوانین در ویزای شینگن

تغییرات و شرایط جدید در قوانین ویزای شینگن 

  1. افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن
  2. افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن
  3. اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن
  4. حذف مهر ویزا از پاسپورت
  5. انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث
  6. ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام
  7. اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا
  8. پیشرفته شدن کنترل های مرزی

افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن

اولین شرط به وجود آمده در ویزای شینگن، اضافه شدن مبلغ درخواست آن می باشد. به این شکل که تا کنون متقاضیان می بایست 60 یورو برای درخواست ویزا پرداخت می کردند اما از این به بعد باید مبلغ 80 یورو هزینه کنند. همچنین این تغییر قیمت برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیز از 35 یورو به 40 یورو افزایش یافته است. لازم به ذکر است که برای سنین 0 تا 6 سال به همان شکل رایگان باقی مانده است.

افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن

این مورد را می توان یکی از مزیت های قوانین و تغییرات ایجاد شده در ویزای شینگندانست. به این شکل که متقاضیان 6 ماه زودتر برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند و پیش از این افراد 3 ماه قبل از سفر خود می توانستند اقدام کنند. با این قانون در واقع می توان زودتر از قبل نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کرد و زودتر تکلیف متقاضی برای اخذ ویزای شینگن معلوم شود.

تغییرات در قوانین ویزای شینگن

اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن

با وجود تلاش های صورت گرفته در اختیاری کردن بیمه مسافرتی جهت اخذ ویزای شینگن، در قوانین جدید نیز به نقش پررنگ بیمه مسافرتی اشاره شده است.

حذف مهر ویزا از پاسپورت در سفر به اروپا

از سال ۲۰۲۰، مهر ویزا در پاسپورت شهروندان غیراروپایی در هنگام ورود به مرزهای شینگن درج نخواهد شد؛ بلکه نام مسافران و اطلاعات آنان به هنگام ورود یا خروج از مرزهای اتحادیه اروپا در سامانه اینترنتی به نام سامانه ورود و خروج (EES) ثبت می‌شود.


انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث

یکی دیگر از قوانین جدید اخذ شده در ویزای شینگن این گونه است که اگر یکی از اعضای اتحادیه اروپا در کشور خاصی سفارت نداشته باشد، متقاضیان نباید به کشور دیگری سفر کنند تا برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند. بلکه می توانند به سفارت های دیگر اعضای اتحادیه اروپا بروند و اقدامات لازم جهت دریافت ویزای شینگن را انجام دهند.

🔍آدرس و تلفن سفارتخانه ها در ایران

ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام

از دیگر موارد ابلاغی شرایط جدید در اخذ ویزای شینگن، ویزای چندبار ورود معتبر 5 ساله در محدوده کشورهای عضو شینگن برای مسافرانی است که علاوه بر برخورداری از وضعیت خوب اقتصادی، در گذشته به اروپا سفر کرده اند و سابقه ی بسیار خوبی دارند.

اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا

در حالی که با اجرایی شدن قوانین جدید ورود بسیاری از مسافران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا راحت‌تر می شود، اما این امر شامل شهروندان بریتانیایی نخواهد بود. زیرا تا اکنون شهروندان بریتانیا بدون داشتن روادید میتوانستند وارد حوزه شنگن شوند اما با به سرانجام رسیدن برکسیت(Brexit)، بریتانیا نیز به عنوان یک کشور غیرعضو اتحادیه اروپا درنظر گرفته خواهد شد.
با این حال از ژانویه سال ۲۰۲۱ شهروندان بریتانیا به عنوان یک کشور غیر متحد شنگن ملزم به پر کردن فرم مجوز الکترونیکی سفر می باشند تا اجازه سفر برایشان صادر شود. آنان همینطور به هنگام ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در کنار شهروندان ۶۲ کشور از گذرگاه مخصوص  کشورهایی رد شوند که برای ورود به خاک اتحادیه روادید لازم ندارند.

الزام دریافت ویزای شنگن برای بریتانیایی ها

پیشرفته شدن کنترل های مرزی

یکی دیگر از قوانین وضع شده جهت تسهیل ورود و خروج مسافران و البته امنیت بیشتر، پیشرفته شدن کنترل های مرزی به وسیله سامانه تشخیص هویت بیومتریک می باشد و مسافران دیگر به ارائه پاسپورت خود برای عبور از گذرگاه‌های مرزی نیازی ندارند و همچنین آن ها به‌جای ایستادن در صف‌های طولانی کنترل فرودگاه از این به بعد می توانند با نشان دادن صورت و اثر انگشت خود به یک نمایشگر تشخیص هویت، با سرعت بالاتری از این مرحله عبور کنند که اکنون در فرودگاه لیسبون پرتغال مورد آزمایش قرار گرفته است. 

رسول بابایی بازدید : 34 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

شرایط رفاهی ، اقتصادی و سیاسی کشور کانادا باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان عزیز برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند . دولت کانادا در سالهای گذشته برنامه های متنوعی را برای مهاجرت به این کشور درنظر گرفته است و همین موضوع باعث شده است که تعداد افرادی که شامل شرایط مهاجرت می شوند بیشتر شوند . از جمله راه هایی که می توان از طریق آن ها برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد می توان به مهاجرت از طریق حمایت خانواده ، مهاجرت از طریق کار ، سرمایه گذاری ، تحصیل و ... اشاره کرد .

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای مهاجرت به کانادا به منظور ادامه تحصیل نیاز دارید تا ویزای کانادا از نوع تحصیلی دریافت کنید که اصطلاحا به آن Study permit گفته می شود . دریافت پذیرش به معنای دریافت ویزا نیست اما دریافت پذیرش پروسه دریافت ویزا را بسیار آسان می‌کند همچنین درنظر داشته باشید که ویزای تحصیلی شما فقط تا ۳ ماه بعد از پایان تحصیل اعتبار دارد. در این مدت شما فرصت دارید کار مرتبط با رشته تحصیلی‌تان را پیدا کنید و ویزای خود را از تحصیلی به کار تغییر دهید و بعد برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا توسط اداره مهاجرت این کشور در 2 نوع صادر می شود :

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا: تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در مدارس کانادا در هریک از مقاطع تحصیلی
  • ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل افراد بالای ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلات عالی ازجمله دانشگاه ها ، کالج ها و دیگر موسسات آموزشی معتبر

 

ویزای دانش‌آموزی کانادا

دانش آموزان ایرانی می توانند با دریافت پذیرش از مدارس کانادا برای دریافت ویزا و اقامت کانادا اقدام نمایند . نکته ی مهم در ویزای دانش آموزی همراهی پدر ، مادر یا سرپرست قانونی دانش آموز است چرا که ورود دانش آموزان زیر 18 سال ( در برخی ایالات 19 سال ) بدون همراه ممنوع می باشد . هم چنین یکی از شروط مهم ویزای دانش آموزی توانایی اثبات تمکن مالی توسط والدین یا سرپرست قانونی برای پرداخت هزینه های تحصیل و اقامت کانادا است .

ویزای دانشجویی کانادا

موسسات آموزشی کانادا به سبب اعتبار بالایی که دارند ، مقاصد جذابی برای مهاجرت و ادامه تحصیل دانشجوهای ایرانی به شمار می آیند . دوره های تحصیلی در کانادا با توجه به نوع مدرک ( گواهی‌نامه، دیپلم، مدرک کاردانی و کارشناسی ) توسط کالج‌های محلی، مدرسهٔ‌ٔ عالی علوم فنی و کاربردی و مدرسهٔ هنرهای کاربردی ارائه می شود .هم چنین اگر قصد داشته باشید تا در مقاطع کارشناسی و بالاتر تحصیل کنید می توانید پذیرش خود را از دانشگاه های کانادا دریافت نمایید . دوره های کارشناسی در کانادا بین 3 الی 4 سال و دوره های بالاتر نیز 1 الی 3 سال به طول می انجامد .

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت و دریافت اقامت کانادا از طریق پذیرش کاری یکی از برنامه های محبوب مهاجرت در بین ایرانیان است چرا که با موفقیت در این روش می توانند برای اعضای خانواده ی خود نیز اقامت دریافت کنند و آن ها را همراه خود به کانادا ببرند . با توجه به شرایط کشور کانادا و نیاز این کشور به متخصصان ، هر ساله تعداد زیادی از افراد از طریق این برنامه موفق می شوند تا اقامت دائم کانادا را بدست بیاورند .

جزییات برنامه ی مهاجرت از طریق کار زیاد است و شامل موارد زیر می شود :

  • برنامه نیروی متخصص فدرال
  • برنامه مشاغل فنی‌ و حرفه‌ای فدرال
  • برنامه تجربه کانادایی
  • نیروی متخصص استان کبک
  • برنامه‌های استانی (PNP)
  • از طریق کار به‌عنوان پرستار در کانادا

 

برنامه نیروی متخصص فدرال

این برنامه مناسب متخصصانی است که تمایل به کار و زندگی در کانادا دارند. این افراد با توجه به معیارهایی چون سابقه کاری ، تحصیلات ، دانش زبان انگلیسی/فرانسه و فاکتورهای دیگری برای ارائه درخواست اقامت کانادا انتخاب خواهند شد. این برنامه برای تمامی استان های کانادا به غیر از کبک جربان دارد بنابراین افرادی که قصد کار و اقامت در کبک را دارند باید از طریق برنامه ی دیگری به نام (( نیروی متخصص کبک )) اقدام نمایند .

متقاضیان این برنامه در قالب طرح اکسپرس اینتری ارزیابی می‌شوند . شیوه ی ارزیابی نیز به این صورت است که متقاضیان باید درخواست خود را به‌ صورت آنلاین و در قالب پروفایل اکسپرس اینتری ثبت کنند . برای اقدام در این برنامه، حداقل هایی برای فاکتورهای زیر در نظر گرفته شده است:

  • سابقه کار تخصصی
  • مهارت زبانی
  • سطح تحصیلات

موارد نامبرده شده حداقل شرایط به حساب می آیند و عوامل دیگر نیز مانند سن، پیشنهاد کاری و انطباق پذیری در افزایش امتیاز شما مؤثر هستند. همه ی موارد گفته شده بر پایه ی سیستم امتیاز دهی CRS رتبه بندی می شوند و شما با توجه شرایط ، حداقل امتیاز 67 را باید در این سیستم کسب نمایید .

 

برنامه ی تجربه ی کانادایی

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه ها برای افرادی است که دوره های تحصیلی خود را در کانادا گذرانده اند یا بصورت موقت در کانادا مشغول به کار بوده اند . برای دریافت اقامت کانادا و مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی داشتن شرایط زیر ضروری است :

  • متقاضیان باید حداقل 12 ماه کار تمام وقت ( یا معادل آن پاره وقت) تجربه کار حرفه ای در کانادا در طول سه سال گذشته داشته باشد. این سابقه کاری باید تحت پوشش مجوز کار معتبر باشد. همچنین نیاز است که شغل شما در دسته بندی مشاغل NOC در تیپ 0 ، A یا B باشد.
  • مدرک معتبر از مهارت در زبان مربوط به کار خود را در تمام توانایی ها (خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن ) ارائه کنید.
  • تجربه ی خود را در کانادا با مجوز قانونی بدست آورده باشید.

 

برنامه ی نیروی متخصص کبک

برنامه نیروی متخصص کبک یکی از محبوب ترین برنامه های دریافت اقامت دائم کانادا و استان کبک است چرا که در این برنامه متقاضیان نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) ندارند . متقاضی در این طرح در قالب برنامه نیروی متخصص کبک (QSWP) یا برنامه تجربهٔ کبک (مناسب کسانی که تجربه کار یا تحصیل در ایالت کبک را دارند) ارزیابی می‌ شوند. متقاضیان در این برنامه بر اساس یک سری عوامل مانند تحصیلات ، سن ، سابقه کار و دیگر موارد امتیازبندی می شوند . برای افراد مجرد کسب حداقل امتیاز 50 و برای افراد متاهل کسب حداقل امتیاز 59 ضروری است .

 

برنامه‌های استانی (PNP)

استان های کانادا هرساله در زمینه ی مهاجرت و اقامت ، قوانین و برنامه های خاص خود را جدا از برنامه های فدرال ارائه می دهند و نتیجه ی اقدام برای مهاجرت از طریق برنامه های استانی بهتر از دیگر روش های مهاجرت به کانادااست چرا که آخرین آمار نشان دهنده ی این است که بیش از 35 درصد از مهاجران از طریق PNP وارد کانادا می شوند و اقامت کانادا را دریافت می کنند .

کانادا از 10 استان تشکیل شده و تمامی استان ها دارای برنامه های مهاجرت مخصوص به خود هستند . در زیر به طور خلاصه برنامه های ارائه شده در حوزه ی مهاجرت از طریق کار و تخصص ، توسط هر یک از استان های کانادا آورده شده است :

1- استان ساسکاچوان

برنامه نیروهای متخصص بین المللی و برنامه تجربه ساسکاچوان

2- استان آلبرتا

برنامه فرصت آلبرتا و برنامه جامع اکسپرس انتری

3- استان بریتیش کلمبیا

برنامه تخصص بریتیش کلمبیا

4- استان مانیتوبا

برنامه نیروهای متخصص مانیتوبا

5- استان نیوبرانزویک

برنامه نیروهای متخصص نیوبرانزویک با حمایت خانواده ، برنامه نیروی متخصص نیوبرانزویک با حمایت کارفرما و برنامه بازار کار از گروه اکسپرس اینتری

6- استان نیوفاندلند و لابرادور

برنامه نیروهای متخصص نیوفاندلند و لابرادور گروه اکسپرس اینتری ، برنامه نیروهای متخصص نیوفاندلند و لابرادور و برنامه فارغ التحصیلن بین المللی نیوفاندلند و لابرادور

7- جزیره پرنس ادوارد

برنامه اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوارد و برنامه تاثیر نیروی کار جزیره (PEI) پرنس ادوارد

8- استان انتاریو

برنامه پیشنهاد کار از کارفرما و برنامه گروه سرمایه های انسانی

9- استان نوا اسکوشیا

برنامه تجربه نوا اسکوشیا ، برنامه تقاضای نوا اسکوشیا ، نیروهای متخصص نوا اسکوشیا

10- استان یوکان

برنامه اکسپرس اینتری یوکان ، برنامه نیروهای متخصص یوکان ، برنامه نیروهای کار دارای تاثیر حیاتی

11- مناطق شمال غربی کانادا (نورث وست تریتوریز)

برنامه اکسپرس اینتری مناطق شمال غربی

 

برنامه ی نیروی فنی حرفه ای فدرال (FSTC)

برنامه ی نیروی فنی حرفه ای فدرال مناسب متقاضیانی است که از کانادا پیشنهاد شغلی دارند یا دارای مدارک مرتبط برای مشاغل اعلام شده توسط دولت کانادا هستند . از سال 2015 شرکت در این برنامه مستلزم شرکت در سیستم ارزیابی اکسپرس انتری است . داشتن تحصیلات و مدرک دانشگاهی در این برنامه ضروری نیست ولی وجودشان باعث می شود امتیاز بالاتری دریافت کنید و شانس خود را برای دریافت اقامت کانادا بالا ببرید . دارا بودن شرایط زیر برای شرکت در این برنامه اجباری است :

  • ۲ سال سابقه کار تمام ‌وقت (یا معادل آن به ‌شکل پاره ‌وقت) در حوزه مربوطه طی ۵ سال اخیر
  • دارا بودن مدرک زیان معتبر
  • پیشنهاد شغلی برای مدت دست‌ کم یک سال از یک یا دو کارفرما در کانادا داشته باشید یا دارای مدرک فنی از نهادی استانی یا منطقه‌ای در کانادا باشید .
رسول بابایی بازدید : 29 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

آیا برای گرفتن ویزای اتریش نیاز به دعوتنامه داریم؟

به دلیل غنای فرهنگی و زیبایی های طبیعی اتریش، این مقصد به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی است که افراد از سراسر جهان اشتیاق بسیار زیادی برای کسب تجربه و سفر به این منطقه را دارند. بنابراین متقاضیان سفر به اتریش اغلب این سوال برایشان مطرح می شود که "آیا برای گرفتن ویزای اتریش نیاز به دعوتنامه داریم؟" در ادامه می توانید در این مورد توضیحاتی را مطالعه کنید.

از چه روش هایی می توانیم دعوتنامه اتریش را دریافت کنیم؟

با توجه به هدف افراد از سفر به کشور اتریش نوع دعوتنامه آنها نیز متفاوت می باشد و متقاضیان نمی توانند از یک نوع دعوتنامه خاص برای مقاصد دیگری استفاده نمایند.

از انواع دعوتنامه ها می توان دعوتنامه توریستی یا خویشاوندی که از طرف اقوام و آشنایانی که در کشور اتریش زندگی می کنند و برای متقاضیان ارسال می شود، دعوتنامه تجاری، تحصیلی و دعوتنامه کاری از طرف یک شرکت یا کارفرما یا دعوتنامه نمایشگاهی و دعوتنامه هایی که برای شرکت افراد در سمینارها و کنفرانس ها صادر می شود را عنوان کرد.

مراحل گرفتن ویزای اتریش چگونه است؟

اتریش یکی از کشورهای حوزه شینگن می باشد و گرفتن ویزای شینگن اتریش و مراحل و مدارک آن مشابه ویزای شینگن است بنابراین افراد با داشتن ویزای آن می توانند به دیگر کشورهای این منطقه نیز سفر کنند. بررسی درخواست هرگونه ویزا فقط با تعیین وقت سفارت اتریش امکان پدیر می باشد. دعوتنامه می تواند یکی از مدارکی باشد که برای گرفتن ویزا کمک کننده باشد و شانس اخذ ویزا را بالا می برد اما نمی توان اطمینان داشت که با وجود دعوتنامه ویزای شما قطعی خواهد بود. بعد از گرفتن دعوتنامه متقاضی باید برای گرفتن وقت سفارت اتریش و ثبت درخواست ویزای شینگن اتریش اقدام کند. برای گرفتن ویزا علاوه بر دعوتنامه، هدف، برنامه سفر و مدارک دیگر شما نیز باید به اندازه کافی کامل و قابل اثبات باشد.

انواع ویزای اتریش

  • ویزای نوع A یا ویزای کوتاه مدت نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای نوع B یا ویزای کوتاه مدت نوع B
  • ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت توریستی یا خویشاوندی
  • ویزای نوع D یا ویزای اقامت و ویزای تجاری اتریش
  • ویزای کار اتریش
  • ویزای تحصیلی اتریش
  • ویزای خویشاوندی اتریش
  • چطور وقت سفارت اتریش بگیریم؟

همانطور که اشاره شد افراد با توجه به نوع سفر بعد از رزرو وقت سفارت اتریش، درخواست ویزای مورد نظرشان که از طریق وبسایت شرکت VFS انجام می شود را ثبت می کنند.

آیا می توانم بدون گرفتن وقت سفارت اتریش به سفارت اتریش مراجعه کنم؟

برای افزایش کیفیت پاسخدهی به درخواست متقاضیان روند ثبت درخواست و تعیین وقت سفارت اتریش فقط به شرکت بین المللی VFS که نماینده رسمی سفارت اتریش می باشد سپرده شده است. بنابراین بدون وقت سفارت اتریش، به ندرت در موارد خاص با دلایل ویژه امکان مراجعه وجود دارد.

بعد از گرفتن وقت سفارت اتریش چه کار باید کنم؟

بعد از رزرو وقت سفارت اتریش و ثبت درخواست، متقاضیان فرصت دارند مدارک خود را کامل کنند و برای ثبت اطلاعات بیومتریک و ارائه مدارک به صورت حضوری به مرکز ثبت درخواست ویزا مراجعه نمایند و منتظر زمان معین شده برای مراجعه به سفارت باشند. مدت زمان بررسی درخواست ها بین 15-30 روز متغیر خواهد بود.

رسول بابایی بازدید : 26 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

چطور می توانم وقت سفارت اتریش بگیرم؟

برای تعیین وقت سفارت اتریش و درخواست ویزای اتریش به وبسایت شرکت VFS مراجعه کنید، در آنجا می توانید وقت مورد مورد نظر خود را رزرو کنید. سپس متقاضیان برای ارائه مدارک و ثبت اطلاعات فردی و بیومتریک باید به صورت حضوری به محل این شرکت مراجعه کنند.

معرفی مرکز VFS

VFS به عنوان یک شرکت بین المللی خدمات مربوط به رزرو وقت سفارت، دریافت مدارک و بررسی مدارک متقاضیان، تنظیم درخواست ویزا و تشخیص هویت را از طرف سفارت تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، یونان، نروژ، فنلاند، بلژیک، یونان، کشور اتریش و برخی دیگر از کشورها انجام می دهد.

آیا ویزای اتریش ویزای شینگن است؟

اتریش یکی از کشورهای حوزه شینگن است. ویژگی های ویزای اتریش مشابه ویزای شینگن می باشد و شما با داشتن ویزای شینگن اتریش امکان سفر به تمام کشورهای محدوده شینگن و به مدت حداکثر 90 روز را خواهید داشت.

چرا باید وقت سفارت اتریش بگیرم؟

متقاضیان ورود و سفر به این کشور باید ابتدا وقت سفارت اتریش بگیرند تا بتوانند برای درخواست ویزا اقدام کنند. افراد باید حداکثر تا 90 روز و حداقل تا 4 هفته قبل از تاریخ سفر خود برای رزرو وقت اقدام کنند. همانطور که قبلاً اشاره شد رزرو وقت سفارت اتریش از طریق شرکت VFS انجام می شود

 

 

برای گرفتن ویزای اتریش چقدر زمان نیاز دارم؟

پس از تعیین وقت سفارت اتریش و ثبت درخواست، زمان بررسی ویزا به صورت معمول بین 15-20 روز طول می کشد اما با توجه به موقعیت های خاص در زمان های خاص امکان دارد این پروسه تا 30 روز نیز طول می کشد.

انواع ویزای اتریش

متقاضیان ویزای اتریش ابتدا باید با توجه به هدف و قصد سفرشان نوع ویزای خود را انتخاب کنند و سپس بعد از تعیین وقت سفارت اتریش برای دریافت ویزا، درخواست خود را ثبت نمایند. در ادامه به تقسیم بندی ویزای اتریش اشاره می شود.

· ویزای نوع A- ویزای کوتاه مدت نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی

در این ویزا افراد اجازه خارج شدن از فرودگاه کشور اتریش را ندارند. این ویزا برای افرادی مناسب است که از اتریش به مقصد دیگری سفر می کنند.

· ویزای نوع B - ویزای کوتاه مدت نوع B

این ویزای کوتاه مدت نیز برای افرادی که قصد دارند از طریق زمینی از کشور اتریش به کشور دیگری سفر کنند مناسب می باشد. با داشتن این نوع ویزا افراد نمی توانند مدت زمان زیادی را در این کشور بگذرانند.

· ویزای نوع C - ویزای توریستی

این ویزای کوتاه مدت برای متقاضیانی مناسب می باشد که قصد سفر به اتریش و بازدید از جاذبه های توریستی این کشور را دارند و تا زمان اعتبار ویزای توریستی اتریش افراد مجوز دارند در آنجا اقامت داشته باشند.

· ویزای نوع D – ویزای اقامت و ویزای تجاری اتریش

افرادی که به قصد تجارت و داد و ستند قصد سفر به اتریش را دارند می توانند با ارائه مدارک مرتبط برای دریافت این نوع ویزای چندبار ورود درخواست کنند.

· ویزای کار اتریش

افرادی که قصد دارند در اتریش کار کنند باید ابتدا دعوتنامه و مدارکی مبنی بر تضمین مالی از کارفرمای موردنظر در این کشور تهیه کنند و سپس با ارائه این مدارک به سفارت اتریش این نوع ویزا را درخواست کنند.

· ویزای تحصیلی اتریش

سیستم تحصیلی رایگان و دانشگاه های معتبر با رتبه بالای جهانی در اتریش، این کشور را به یکی از مقاصد هدف برای کسانی که قصد تحصیل دارند تبدیل نموده است.

· ویزای خویشاوندی اتریش

اگر افراد دوستان، اقوام و آشنایانی در اتریش داشته باشند این امکان وجود دارد که از این نوع ویزا برای دیدار نزدیکانشان در این کشور استفاده نمایند.

برای گرفتن ویزای اتریش چه مدارکی لازم است؟

با توجه به هدف متقاضیان از سفر به کشور اتریش مدارک لازم متفاوت خواهد بود اما به طور کلی برای گرفتن ویزای اتریش می توان به مدارکی از قبیل آنچه در ادامه مطالعه می کنید اشاره کرد.

· گرفتن وقت سفارت اتریش

· پر کردن فرم درخواست ویزا

· پاسپورت معتبر

· 2 قطعه عکس پاسپورت سایز جدید

· بیمه مسافرتی

· رزرو بلیط و برنامه سفر

· رزرو و تاییدیه هتل

· رضایتنامه کارفرما

· مدارک مبنی بر تمکن مالی متقاضی

· رسید پرداختی هزینه درخواست ویزا

· اصل و کپی تمام مدارک

· ترجمه کلیه مدارک به زبان آلمانی

 

رسول بابایی بازدید : 37 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی ممکن است یا طبق گفته‌ها و شنیده‌ها، برای اخذ ویزای شینگن باید حتماً سند یک ملک که به نامتان است را ضمیمه پرونده کنید؟

البته این جمله‌ای است که دهان به دهان در آژانس‌های اخذ ویزا می‌چرخد و متقاضیان را نگران کرده است. چرا که همه افرادی که می‌خواهند راهی اروپا شوند که ملک و املاک ندارند. یک متقاضی ممکن است توریست باشد و تمام سرمایه‌اش را برای سفر توریستی کنار گذاشته باشد. این فرد هزینه کردن برای خرید خانه را غیرمنطقی می‌داند، چرا که مدام از این کشور به آن کشور می‌رود و اصلا در خانه نیست.

در طرف دیگر، افرادی هستند که می‌خواهند فرزندشان را برای تحصیل در اروپا راهی منطقه شنگن کنند. والدین همه دانشجویان که خانه ندارند. آیا این دلیل می‌شود که یک فرد بااستعداد و مشتاق ادامه تحصیل نتواند ویزای شینگن را به دست بیاورد و به دانشگاه‌های اروپا راه پیدا کند؟

همه این گفته‌ها به کنار، اصلاً به ذهنتان رسیده که نوعی از ویزای شینگن وجود دارد که برای دریافت خدمات درمانی صادر می‌شود. به راستی کسی که مریض دارد، همه دار و ندارش را می‌فروشد تا بتواند هزینه‌های سنگین درمانش را در بیمارستان‌های یک کشور اروپایی مجهز بپردازد.

اگر از جمله افرادی هستید که تصور می‌کنید امکان اخذ ویزای شینگن با سند ملکی، سدی برای رسیدنتان به اروپا شده، بیایید ببینم که این گفته از کجا آب می‌خورد و چه اندازه درست است.

 

اخذ ویزای شینگن تنها با سند ملکی، دروغ یا واقعیت؟

باورتان بشود یا نه، هیچ کدام از کشورهای عضو پیمان شینگن پیش شرطی مانند داشتن یک سند ملکی به نام را در لیست مدارکشان ندارند. بنابراین داشتن سند ملکی برای ورود به خاک اروپا الزامی نیست و امکان اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی هم وجود دارد. حالا چرا این حرف در بین آژانس دارها می‌چرخد و متقاضیان اخذ ویزای شینگن را نگران کرده، جای تحقیق دارد.

 

چرا سند ملکی ضمیمه پرونده ویزای شینگن می‌شود؟

همان‌طور که میدانید صدور ویزای شینگن این روزها سخت شده است. مخصوصاً اگر کسی برای اولین بار بخواهد به یکی از 26 کشور اروپایی عضو این پیمان سفر کند، احتمال دارد که بررسی مدارکش طولانی‌تر از سایرین شود و افسران سفارت دقیق‌تر مدارک وی را بررسی کنند.

علت این موضوع، افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا است. چه بسا کسانی که ویزای شینگن را برای سفر گرفته‌اند و پس از ابطال ویزا، به کشورشان برنگشته‌اند و هنوز در اروپا هستند.

ضمیمه کردن سند ملکی در پرونده ویزای شینگن، نشان می‌دهد که شما وضعیت اقتصادی خوبی در کشورتان دارید و سفرتان به اروپا تفریحی، کاری و... است. در حقیقت، کسی که خانه و زندگی‌اش اینجا باشد، ترجیح می‌دهد که بعد از تمام شدن سفرش و ابطال ویزا، به کشورش برگردد و زندگی طبیعی‌اش را ادامه دهد.

حال متوجه شدید که چرا ضمیمه کردن سند ملکی توصیه می‌شود. این کار فقط روند دریافت ویزای شینگن را سرعت می‌بخشد و تأثیر دیگری در روند اخذ ویزا ندارد. در نتیجه و با توجه به موارد گفته شده، امکان اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی هم وجود دارد.

رسول بابایی بازدید : 31 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کانادا که یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد، پیش از هر گونه اقدامی ضروری می باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد. هر کشوری برای راه اندازی کارآفرینی و به دنبال آن ثبت شرکت دارای قوانین خاص و همچنین مراحل خاصی می باشد. که به اختصار به توضیح آن می پردازیم:

  • مشخص کردن نوع کسب و کار در کشور کانادا
  • مشخص کردن فعالیت تجاری خود
  • انتخاب نام مناسب برای تجارت خود (نامی که شما برای شرکت خود انتخاب میکنید باید منحصر به فرد باشد، از نظر قانونی گمراه کننده نباشد و  نشان دهنده محصول و عملی باشد که فرد در تجارت خود انجام می دهد.)

دقت نمایید که پروسه ثبت شرکت حدودا 90 روز کاری می باشد.

 

خدمات پیکاپ ویزا به عنوان یکی از اصلی‌ترین خدمات قصران گشت در ده سال گذشته، از اهمیت بسیاری برای مدیران مجموعه چه از منظر تسریع حداکثری و چه از منظر کیفیت خدمات برخوردار است. از این روست که قصران گشت در حال حاضر سریع ترین و با کیفیت ترین خدمات پیکاپ پاسپورت را به متقاضیان ایرانی عرضه می کند.

ثبت عنوان شرکت در استانهای مختلف کانادا

هر کدام از استان ها و ایالت مختلف کشور کانادا دارای شرایط و ضوابط خاصی برای ثبت عنوان شرکت خود می باشد. ابتدا می بایست فرم درخواست عنوان شرکت را از دفاتر نمایندگی دریافت کنید. بعد از تکمیل فرم مورد نظر نسبت به ثبت شرکت خود در استان بریتیش کلمبیا اقدام کنید. متقاضی باید در دفاتر عمومی از طریق پست، عنوان شرکت خود را به ثبت برساند همچنین فرم ثبت عنوان شرکت را می توان از ارائه دهندگان خدمات که با وزارت خارجه قرارداد دارند دریافت و تکمیل کند. فرم ها را می توان از طریق وب سایت ثبت شرکت آنلاین تهیه کرد.

استان آلبرتا: برای ثبت شرکت در استان آلبرتا احتیاجی به تکمیل فرم نمی باشد. شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به ثبت عنوان شرکت را به صورت کاملا مستقیم وارد سیستم CORES کنید.استان نوا اسکوشیا: برای ثبت شرکت در این استان، به صورت آنلاین می توانید عنوان شرکت را در استان نوا اسکوشیا رزرو کنید.استان کبک: برای ثبت شرکت در استان کبک عنوان شرکت را می توانید در REQ به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ارسال کنید.

قوانین و شرایط ثبت شرکت در کانادا

قوانین و شرایط ثبت شرکت در کانادا به شرح ذیل می باشد:

  • بیان عنوان شرکت
  • بیان استانی که قصد تاسیس شرکت را در آن دارید
  • بیان مسئولیت ها و انتقالات سهام در شرکت
  • بیان شرکت هایی که به شرکت تازه تاسیس شده شما وابسته است
  • تعیین اعضای هیئت مدیره
  • بیان ضوابط و مقررات شرکت

در آخر این که حتما آدرس، شماره تماس، نام و نام خانوادگی مدیر عامل شرکت و اعضا وابسته به شرکت را به زبان انگلیسی باید ثبت کنید.

مدیر عامل شرکت در کشور کانادا

فردی که به عنوان مدیر عامل مطرح می گردد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و هیچ گونه سو پیشیینه در دادگاه نداشته باشد. متقاضی تاسیس شرکت نباید هیچ گونه ورشکستگی در گذشته داشته باشد. چنانچه تمامی اعضای هیئت مدیره شرایط ماندگاری در کانادا را نداشته باشند، بایستی یک نفر به عنوان نماینده در کشور کانادا اقامت و سکنه گزیند. از وظایف مدیر عامل عبارت است از:

  • پیشبرد بودجه شرکت
  • بیمه کردن تمام سرمایه شرکت
  • مشخص کردن حساب های شرکت
  • رسیدگی به تمام حسابرسی های مالیاتی شرکت
  • انتقال سهام به سهام داران شرکت
  • ارائه تمام گزارشات شرکت

افرادی که برای ثبت شرکت در کانادا اقدام می کنند، باید چیزی حدود 75000 تا 210000 $ (دلار کانادا) برای راه اندازی شرکت هزینه کنند.

مدارک انفرادی در شرایط ثبت شرکت در کانادا

پیش از این که فرد سرمایه گذار وارد کشور کانادا شود، باید یکسری مدارک شخصی از جمله معاینه پزشکی نفر اصلی در سرمایه گذاری و همچنین اعضا و همراهان وی و بررسی عدم سو پیشینه و سابقه کیفری را تکمیل کند. تمامی مدارک فرد + چک ها + فرم ها توسط افسر شهروندی کشور کانادا مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد. چنانچه در مدارک فرد سرمایه گذار نفصی وجود داشته باشد درخواست ثبت شرکت فرد متقاضی با تاخیر رو به رو می شود. چنانچه مدارک فرد کامل باشد، پس از تایید، اقامت دائم و یا دو ساله برای فرد صادر می گردد.

در حالت معمول قوانین ثبت شرکت در کشور کانادا بسته به این که در کدام استان سرمایه گذاری کرده اید، متفاوت می باشد، بنابراین پیش از اقدام به مهاجرت به کانادا خوب است که از شرایط و ضوابط آن آگاه باشید. زندگی در کشور کانادا به علت این که دارای سطح رفاهی بالایی هستند بسیار مناسب برای سرمایه گذاری می باشد. افرادی که در کشور کانادا سرمایه گذاری می کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند و امکان دسترسی به تمامی بازارهای تجاری روز دنیا وجود دارد. مواد اولیه برای ثبت شرکت در کشور کانادا فراوان است و دولت فدرال از سرمایه گذاران در کشور کانادا حمایت می نماید.

انواع شرکت ها در کانادا

شرکت مشارکتی: در شرکت های مشارکتی دو نفر بایستی باهم مشارکت داشته باشند، ثبت این شرکت بسیار هزینه بر می باشد. شرکت مالکیت انحصاری: تمامی درآمد فرد سرمایه گذار به عنوان درآمد شرکت تلقی می شود و همچنین فرد باید هم مالیات شرکت را پرداخت کند هم مالیات شخصی خود را، بنابراین سرمایه گذاری از این طریق بصرفه می باشد. شرکت سهامی: این روش همان روش انحصاری می باشد با این تفاوت که چنانچه ضرری برای شرکت ایجاد شود این ضرر و زیان بین شرکا تقسیم می شود.

از شروط ثبت شرکت در کشور کانادا این است که فرد سرمایه گذار باید حداقل 3 سال سابقه مدیریتی داشته باشد. فردی که در کشور کانادا سرمایه گذاری می کند، باید حداقل بتواند 1،600،000 $ (دلار کانادا) در کشور کانادا سرمایه گذاری کند. پس از آن که موافقت نامه را دریافت شد باید 800،000 $ (دلار کانادا) به دولت فدرال کشور کانادا به عنوان وثیقه پرداخت کند.

رسول بابایی بازدید : 23 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

ویزای تحصیلی و اقامت دائم کانادا

شما در صورت داشتن شرایط اخذ ویزای کانادا تحصیلی  و دانشگاه ، قادر به اخذ ويزاى تحصيلى کشور کانادا هستید. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره تحصیلی و اخذ مدرک از موسسات معتبر و یا تأییدیه رسمی اتمام دوره, متقاضی امکان درخواست واقدام برای اخذ اقامت دائم را دارد . متقاضی در صورت داشتن امتیازات کافی بصورت مستقیم برای کسب اقامت دائم اقدام کرده و یا برای تکمیل امتیازات خود مشغول به کار در کشور کانادامیشود(متقاضی ملزم به درخواست و کسب اجازه کار می باشد). هزينه و شرايط دوره ها بستگى به دانشگاه ، شهر ، رشته و مقطع تحصيلى دارد. در این بین مهمترين نكته , تحصيل در دانشگاه معتبر(اعتبار دانشگاه بوسیله شماره DLI و یا همان Designated learning institutions قابل بررسی می باشد) و رشته كاربردى در كانادا ميباشد.

بررسی نکات زیر قبل از اقدام الزامیست:

  • تحصیل در هر رشته و دانشگاهى منجر به اقامت دائم کانادا نمیشود.
  • همسر شما امكان كسب اجازه كار(بصورت تمام وقت) را داشته و فرزندانتان امکان تحصیل رایگان در مدارس کانادائی را دارند.
  • دارنده ویزای تحصیل اجازه کار بصورت نیمه وقت را داراست.
  • امکانات اسکان و زندگی در صورت درخواست از سوی دانشگاه فراهم میشود.

کانادا به همان اندازه که در جذب مهاجر فعال میباشد, به همان اندازه در صدور ویزا و قبولی در خواست ها سختگیر و ریزبین میباشد.در نتیجه بررسی دقیق مدارک و شرایط لازم برای رسیدن به هدف خودتان بسیار اهمیت دارد.

در قسمت زیر به بررسی شرایط و مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی می پردازیم.

ویزای تحصیلی چیست؟

تعریف ویزا با اجازه تحصیل یا همان Study Permit تفاوت دارد. ویزای تحصیلی متشکل از دو مدرک رسمی از سوی دولت کانادا میباشد. ویزای اقامت موقت و اجازه تحصیل در کانادا.

ویزای اقامت موقت به شما امکان ورود و حضور در کانادا را داده در خالیکه اجازه تحصیل به شما امکان تحصیل خواهد داد. نکته مهم: در خواست برای هر دو اجازه نامه قبل از حضور در کانادا الزامیست.

تا چه مدت میتوانم با ویزای تحصیلی در کانادا بمانم؟

محاسبه طول مدت ویزای توریستی کانادا: طول دوره دوره تحصیلی+ 90 روز ( این نود روز به شما فرصت یافتن شغل و یا درخواست اقامت دائم می دهد.

آیا امکان بازگشت به ایران در طول مدت تحصیل را دارم؟

در زمان تعطیلات رسمی تحصیلی می توانید برای مدت کوتاه به ایران سفر کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

  • تمکن مالی( شما میتوانید از عهده شهریه دانشگاه, مخارج زندگی و رفت و آمد برآیید).
  • سلامت جسمانی (تست پزشکی)
  • ثبت نام در موسسه معتبر Designated learning institutions .
  • نداشتن سابقه کیفری.(انجام انگشت نگاری Bio-metrics)
  • شواهدی که نشان دهد در پایان دوره به کشورتان باز خواهید گشت.

📷

شرط قانع شدن افسر:

داشتن هدف منتطقىدر این مورد کاملا الزاميست( براى مثال اگر مدرك فوق ليسانس در رشته مكانيك دارين و براى رشته روانشناسى اقدام ميكنين بايد دلايل قانع كننده اى ارائه بدين تا ثابت کنه که هدف شما چیزی جز تحصیل در کانادا نیست) قصد شما از تحصيل بر خلاف ايران ، در كانادا بسيار قابل أهميت و تعیین کننده است. همچنین اعتبار دانشگاه , رشته و مقطع تحصیلی در تصمیم افسر پرونده تاثیر گذار می باشد. ليست مدارك، جمع آورى و ترجمه بايد كاملا دقيق انجام گيرد و شواهد کافی برای اثبات ادعاهای متقاضی وجود داشته باشد. همیشه به یاد داشته باشید که افسر پرونده هیچ شناخت و زمینه فکری درمورد شما ندارد و تنها بر اساس پرونده و مدارک شما تصمیم می گیرد.

در بین شرایط فوق شواهد بازگشت به کشور مبدا نقش کلیدی دارد. اینکه افسر پرونده قانع نمیشود که شما به کشورتون در اتمام دوره بر میگردید دلیل بسیار شایعی است و باید دلایل محکمی پیوند شما و کشورتون رو نشان دهد. برای مثال : تأهل, دارایی, خانواده...

چگونه ویزای تحصیلی را تبدیل به اقامت دائم نمایم؟

طبق قوانین مهاجرت امکان تبدیل مستقیم ویزای تحصیلی و یا توریستی به اقامت دائم کانادا وجود ندارد. در نتیجه شما از راههای غیر مستقیم میتوانید اقدام نمایید.

رسول بابایی بازدید : 39 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

برای چه چیز رویای مهاجرت به اسپانیا را در سر دارید؟ شیفته تحصیل در دانشگاه‌های رده بالای این کشور شده‌اید؟ یا اینکه می‌خواهید در شرکت‌های مطرح اروپایی مشغول به کار شوید؟ با هر هدفی که می‌خواهید به اسپانیا بروید، باید پاسپورت این کشور را داشته باشید.

برای گرفتن پاسپورت هم باید وقت سفارت اسپانیا را بگیرید. بدون داشتن این وقت، سفارت به هیچ عنوان مدارکتان را بررسی نمی‌کند و رفتن به اسپانیا برایتان رویای دست نیافتنی خواهد شد.

با وجود اینکه گرفتن وقت سفارت اسپانیا بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن تکمیل کردن مدارکی است که با آن‌ها می‌توانید مهاجرت به اسپانیا یا سفر به اسپانیا را تجربه کنید. اسپانیا چندین و چند نوع ویزا دارد و متقاضیان آن‌ها باید مدارک جداگانه‌ای را به سفارت تحویل دهند. در ادامه انواع ویزای اسپانیا را معرفی کرده‌ایم و مدارکی که برای گرفتن این ویزاها نیاز است را آورده‌ایم.

 

معرفی انواع ویزای اسپانیا

انواع ویزای اسپانیا عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی اسپانیا
  • ویزای کاری اسپانیا
  • ویزای ترانزیت اسپانیا
  • ویزای شینگن اسپانیا (اسپانیا عضو حوزه شینگن است)
  • ویزای دیدار با خویشاوندان
  • ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا
  • ویزای تجاری اسپانیا
  • ویزای درمانی اسپانیا
  • ویزای ازدواج با شهروند اسپانیایی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسپانیا

وقت سفارت اسپانیا را که گرفتید و نوع ویزایتان را که مشخص کردید، نوبت به تکمیل مدارک می‌رسد. در اینجا ابتدا لیست کلی مدارکی که برای رفتن به اسپانیا نیاز دارید را آورده‌ایم. سپس به سراغ مدارک مورد نیاز برای بعضی از ویزاهای پرطرفدار اسپانیا رفته‌ایم.

مدارک کلی برای ویزای اسپانیا

شناسنامه به همراه کپی برابر اصل تمام صفحات و ترجمه شده آن ها به زبان اسپانیایی

کارت ملی و کپی برابر اصل و ترجمه شده آن به زبان اسپانیایی

 کارت پایان خدمت یا معافیت به همراه کپی برابر اصل و ترجمه شده آن به زبان اسپانیایی

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

دو قطعه عکس سه در چهار تمام رخ با پس زمینه سفید

پاسپورت با سه ماه اعتبار و حداقل و صفحه خالی

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اسپانیا

مدارک آخرین مقطع تحصیلی متقاضی

ارائه گواهی دریافت بورسیه تحصیلی

ارائه گواهی تمکن مالی برای کسانی که کمک هزینه تحصیلی ندارند.

ارائه نامه پذیریش از دانشگاههای اسپانیا

مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی

مدارک لازم برای ویزای گردشگری اسپانیا

گواهی تمکن مالی

بلیط رفت و برگشت

مدارک رزرو هتل

ویزای کاری اسپانیا

  • گواهی موافقت نامه کارفرما
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • گواهی تمکن مالی

ویزای دیدار با خویشاوندان

مدارک نشان دهنده نسبت متقاضی با خویشاوندانش در اسپانیا

گواهی تمکن مالی یا مشخص کردن وضعیت تامین هزینه‌های زندگی متقاضی در اسپانیا

ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا

گواهی نشان دهنده تمکن مالی

گواهی گردش شش ماهه حساب متقاضی

ویزای تجاری اسپانیا

مدارک نشان دهنده تجارت شرکت مورد نظر با شرکت‌های اسپانیایی

مدارک مشخص کننده وضعیت تأمین هزینه‌های سفر

ویزای درمانی اسپانیا

پرونده پزشکی بیمار

مدارک بیمارستان اسپانیایی پذیرنده بیمار

گواهی نشان دهنده تمکن مالی

مشکلات سر راه دریافت ویزای اسپانیا

ممکن است وقت سفارت اسپانیا را گرفته باشید، مدارک مورد نیاز را به دقت آماده کرده باشید و با ذوق و شوق قدم در سفارت اسپانیا بگذارید. اما چند روز بعد متوجه شوید که درخواست شما برای سفر به این کشور رد شده است!

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای اسپانیا میتوانید مقاله روبه رو را مطالعه کنید وقت سفارت اسپانیا

پیدا کردن علت ریجکت ویزا کار هر کسی نیست. تنها یک اشتباه کوچک در تکمیل فرم درخواست، مشکل پاسپورتتان یا مدارک ارائه شده، می‌تواند منجر به این کار شود.

رسول بابایی بازدید : 33 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

ما قصد داریم در این مطلب راهنمای تعیین و گرفتن وقت سفارت آلمان به شما عزیزان توضیحاتی بسیار مفید و کارآمد ارائه دهیم. قبل از شروع موضوع باید این نکته را به شما عزیزان عرض کنیم شرکت گوگل ما را به شما پیشنهاد داده است چون ما توانسته ایم با ارائه مشاوره و راهنمایی به خیلی از هموطنان کمک کنیم و همین امر باعث شده است که ما در سطر پیشنهادهای گوگل قرار بگیریم. و شما عزیزان اگر از مطالب این صفحه رضایت داشتید هم میتوانید با درج نظر و معرفی ما به دیگر دوستان خود ما را یاری کنید.

احتمالا شما جزء آن دسته افرادی هستید که قصد سفر به آلمان دارید و دوست دارید خودتان تمامی کارهای مربوط به وقت سفارت آلمان را انجام دهید پس بهتر است که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

راهنمای لازم برای گرفتن انواع وقت سفارت آلمان

شما عزیزان با توجه به راهنمایی های صورت گرفته در زیر این اطمینان را به شما خواهیم داد که اطلاعات لازم و کافی برای هر نوع وقت را کسب خواهید کرد به طوری که هم بتوانید به پاسخ خیلی از سوالاتی که امکان دارد در اینده برای شما پیش بیاید پاسخ داده ایم. پش با مطالعه توضیحات زیر پروسه خود را آغاز نمایید. ما در زیر تمامی راهنمایی های لازم برای گرفتن وقت سفارت براساس هر نوع ویزای آلمان را ذکر کرده ایم که عبارتند از :

  • راهنمای گرفتن وقت توریستی سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت تجاری سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت پزشکی سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت دانشجویی سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت جاب آفر سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت جستجوی کار سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت پیوست سفارت آلمان
  • راهنمای گرفتن وقت تایید مدارک از سفارت آلمان

راهنمای گرفتن وقت توریستی و تجاری سفارت آلمان

در مورد آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان باید عرض کنیم که در حال حاضر سفارت آلمان وقت های توریستی و وقت های تجاری خود و یا به صورت کاملتر عرض کنیم خدمت شما برای سفرهای زیر 90 روز شما دیگر نیازی نیست در صف های بلند مدت 4 تا 8 ماهه سفارت آلمان قرار بگیرد چرا که سفارت آلمان این بخش را برون سپاری کرده است و شرکت ویزامتریک این بخش را بر عهده دارد و در حال حاضر وقت های سفارت آلمان به 30 روز کاهش یافته است.

شرکت ویزا متریک در واقع رابط بین شما و سفارت می باشد وظایفی که این شرکت بر عهده دارد عبارتند از :

  • ارائه وقت های کوتاه مدت
  • ارائه لیست مدارک
  • دریافت مدارک از مسافر
  • تحویل مدارک به سفارت

در ادامه باید عرض شود خدمت شما که شرکت ویزا متریک هیچ دخل تصرفی در ویزا شدن یا ریجکت شدن شما به هیچ عنوان ندارد. به غیر از موارد بالا این شرکت خدمات دیگری همچون :

  • گرفتن عکس
  • پر کردن فرم های سفارت
  • ارسال پاسپورت به محل کار یا منزل
  • اطلاع رسانی ( پیامک و ایمیل )
  • و . . .

و دهها مورد دیگر را بر عهده دارد . چنانچه شما در مدارک ناقصی داشته باشید آنها تا حدالامقدور میتوانند شما را راهنمایی کنند ناگفته نماند خدمات بالا شامل هزینه های می باشد.

📷

راهنمای گرفتن وقت جاب آفر از سفارت آلمان

گرفتن وقت سفارت برای جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی روش های متفاوتی دارد اما قبل از درخواست گرفتن وقت سفارت بهتر است که از یکسری قوانین ویزای جاب آفر مطلع باشید. ویزای جا آفر برای کسانی است که از کشور آلمان دارای پیشنهاد شغلی هستند یعنی بیزینسی در آلمان وجود دارد که نیازمند شما می باشد و در واقع شما را استخدام کرده است. جاب آفر را از دو طریق میتوان اخذ کرد روش اول این است شما یک وکیل در کشور آلمان داشته باشید و ایشون کارهای شما را کامل انجام دهد و روش دوم این است که خود شما به دنبال جاب آفر باشید و خود شما تمامی کارهای لازم برای این نوع ویزا را انجام دهید.

برای راهنما و آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان ویزای جاب آفر دو راه دارید راه اول این است که کار را به یک شخص یا شرکت و یا آژانس مسافرتی بسپارید که تمامی کارهای ویزای شما را بر عهده بگیرید و راه دوم این است که شما تمامی کارهای ویزای جاب آفر را برعهده بگیرید.که ترجیحا این مورد دوم را پیشنهاد نمیکنیم مگر اینکه تجربه این کار را داشته باشید یا اینکه از شخصی با تجربه مشاوره بگیرید.

راهنمای گرفتن وقت جستجوی کار از سفارت آلمان

گرفتن وقت جستجوی کار در ایران بسیار طولانی است دلیل این مورد هم وجود تقاضاهای بسیاری است که در سفارت آلمان در ایران وجود دارد ویزای جاب سیکر یا همان جستجوی کار یکی از پردرخواست ترین ویزاها در سفارت آلمان است. و معمولا بعد از ثبت درخواست حدود 12 تا 24  ماه زمان میبرد تا وقت شما تایید شود. اگر شما قصد دارید طی 1 تا 2 سال آینده به سفارت مراجعه کنید میتوانید الان درخواست ارسال نمایید. و معمولا این مورد را برای افرادی پیشنهاد میکنیم که دانشجو هستند و یا اینکه به دلایل شغلی نمیتوانند مسیر دیگری را انتخاب کنند.

برای گرفتن وقت سفارت جاب سیکر میتوان از طریق سایت سفارت آلمان درخواست را ارسال کرد اما قبل از ثبت درخواست پیشنهاد میکنیم به نکات و تجربیاتی که داریم در این زمینه استفاده نمایید. اگر تجربه ثبت درخواست ندارید بهتر است از افرادی که تجربه این کار را دارند بسپارید و اگر هم میخواید خود شما اینکار را انجام دهید بهتر هستش که از کسی که تجربه این کار را دارد مشاوره بگیرید. صادقانه باید گفت که 30درصد کار ثبت درخواست در سایت است و 70 درصد کار مربوط به اقدامات قبل و بعد از درخواست است و مهمترین مورد دانستن قوانین در این خصوص.

راهنمای گرفتن وقت پزشکی از سفارت آلمان

در راهنما و آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان برای موارد پزشکی شما میتوانید از دو طریق اقدام کنید مورد اول شما باید به ویزامتریک مراجعه نمایید در مورد دوم شما به سفارت مراجعه کنید. هر یک از این موارد شرایط خاص خود را دارد که در این بخش به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

در مورد اول شما باید درخواست وقت خود را به ویزامتریک بدهید و امکان دارد وقت های ویزامتریک برای وضعیت شما طولانی باشد در این شرایط شما یا به ویزامتریک ایمیل بزنید و در ایمیل تمامی شرایط و مستندات لازم را ارسال نمایید که بعد از بررسی به شما وقت فوری بدهد. در صورتی که ویزامتریک به شما پاسخی نداد پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها بخواهید که وقت فوری را برای شما مهیا کنند.

در مورد دوم شما باید مستندات لازم که نشان دهنده وضعیت شما برای سفر به المان است را به سفارت المان در ایران ایمیل کنید اما در بیشتر موارد سفارت به شما در این مورد جواب نمیدهد و یا شما را به ویزامتریک معرفی می کند که عملا فایده ای نخواهد داشت اما اگرپرونده شما در سفارت است حتما ایمیل بزنید و از انها درخواست نمایید که سریعتر به شما پاسخ ویزا را بدهند.

راهنمای گرفتن وقت دانشجویی از سفارت آلمان

در راهنما و آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان برای وقت دانشجویی از سفارت آلمان بهتر است بدانید که طبق قوانین سفارت افرادی که قصد تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا دارند میتواند درخواست وقت نمایند. برای گرفتن وقت سفارت دانشجویی لازم است که شما متقاضیان گرامی از دانشگاهی در آلمان پذیرش را ردیافت کرده باشید چرا که بدون داشتن پذیرش عملا به شما هیچ وقت داده نمیشود.

نکته دیگری که باید عرض شود این است که قبل از ارائه مدارک خود به سفارت برای وقت دانشجویی بهتر است که مدارک لازم را حتما به تایید سفارت برسانید تا پروسه و روند اخذ ویزای دانشجویی آلمان شما سریعتر طی شود. اگر در روند ویزای دانشجویی و وقت سفارت دانشجویی مشکلی دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

راهنمای گرفتن وقت پیوست از سفارت آلمان

در آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان برای وقت پیوست برای افرادی مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از وابسته های عاطفی خود در کشور آلمان ساکن است. وابسته عاطفی از دید سفارت آلمان شامل این افراد می شود:

  • همسر به همسر
  • والدین به فرزند
  • فرزند به والدین

هر یک از این افراد هم دارای شرایطی خاص باشند تا سفارت انها را مورد تایید قرار بدهد برای مورد همسر به همسر باید اسناد کافی و معتبر در خصوص زن و شوهر بودن باید ارائه دهند. برای مورد والدین به فرزند باید والدین اثبات نمایند که این شخص فرزند آنها می باشد البته ناگفته نماند اگر فرزند زیر سن 18 سال باشد میتواند شامل ویزای پیوست شود در غیر اینصورت امکان پیوست نمیباشد. برای مورد فرزند به والدین باید فرزند زیر 18 سال باشد . اثبات نماید که این افراد والدین ان هستند.

گرفتن وقت پیوست از سفارت آلمان را میتوان به دو شکل اناجم داد در شکل اول شما میتوانید شخصا به سایت سفارت المان د ایران مراجعه نمایید و خود درخواست وقت سفارت کنید اما در این مورد باید توجه نمایید که حتما شماره تماس و ایمیل معتبر ثبت کرده باشید و در شکل دوم که ما شخصا پیشنهاد میکینم این است که کار ثبت درخواست وقت سفارت را به شخص یا مجموعه ای بسپارید که تجربه این کار را دارند. چرا که در روند تکمیل پروسه قطعا برای شما سوالاتی پیش خواهد آمد که اگر تجربه این کار رت نداشته باشید در روز قرار ملاقات دچار مشکل خواهید شد و این امکان را دارد که مجدد وقت دریافت نمایید.

زمان تقریبی وقت سفارت آلمان

سفارت آلمان به دلیل شلوغی بیش از حد تعدادی زمان تقریبی وقت سفارت آلمان را از قبل اطلاع رسانی میکند که افراد با توجه به این نوع وقت های برنامه ریزی لازم را داشته باشند زمان تقریبی وقت سفارت آلمان برای هر نوع ویزا کامل متفاوت است وقت های بلند مدت سفارت آلمان متاسفانه زمانبر هستند منظور از وقت های بلند مدت عبارتند از:

  • وقت دانشجویی سفارت آلمان
  • وقت جاب سیکر سفارت آلمان
  • وقت جاب آفر سفارت آلمان
  • وقت پیوست سفارت آلمان

می باشد که به طور واضح تر عرض شود که به سفرهای که بیشتر از 90 روز اقامت در آلمان به طول می انجامد وقت بلندمدت گفته می شود که تعدادی از این وقت ها در بالا ذکر شده است. این نوع وقت ها در حال حاضر از زمان ثبت نام تا زمان ورود به سفارت در حدود 12 ماه به طول می انجامد. ( به زودی آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزاهای بلند مدت در سایت قرار خواهد گرفت ). اما در این نوع وقت ها استثنایی هم وجود دارد که برای ویزای دانشجویی و در مواردی برای پیوست می باشد برای این دو مورد زمان تقریبی وقت سفارت آلمان قابل تغییر می باشد که آن هم با شرایطی خیلی خاص صورت میپذیرد. برای اخذ این نوع وقت ها خارج از نوبت باید مدارک لازم و برای اثبات درخواست خود را داشته باشید به عنوان مثال :

وقت فوری دانشجویی:

شما باید مدارکی دال بر پذیرش قطعی دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا به سفارت ارائه دهید که با این مدارک بتوانید نظر سفارت را برای اخذ وقت فوری جلب نمایید. اگر شما جزء افرادی هستید که برای مقطع کارشناسی و یا کالج قصد اقدام  دارید خدمت شما باید عرض شود که این نوع وقت فوری شامل این موارد ( مقطع کارشناسی و یا کالج )نخواهد بود.

وقت فوری پیوست:

برای دریافت فوری این نوع وقت گذشته از نوع درخواست شما که باید یکی از این موارد که شامل پیوست همسر به همسر، پیوست فرزند به والدین و یا پیوست والدین به همسر باشد. شما میتوانید با ارائه مدارک درخواست وقت خارج از نوبت بکنید. این نوبت به دلایل انسانی به شما داده می شود اگر مدارکی ارائه بدهید که نشان دهنده وضعیت اضطراری شما یا شخص مقیم آلمان باشد.

لیست زمان تقریبی وقت سفارت آلمان

سفارت آلمان برای شفاف سازی این مورد هر سه ماه یکبار بر روی سایت خود یک فایل قرار میدهد که در آن فایل زمان های تقریبی وقت سفارت گفته شده است که ما این موارد را در زیر لیست کرده ایم :

  • وقت تقریبی ویزای پیوست 4 الی 6 ماه
  • وقت تقریبی ویزای ازدواج 4 الی 6 ماه
  • وقت تقریبی ویزای تحصیلی 12 ماه
  • وقت تقریبی ویزای فرصت مطالعاتی 12 ماه
  • وقت تقریبی ویزای کاری بیش از 12 ماه

الان امکان دارد این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که چرا زمان تقریبی وقت سفارت آلمان برای ویزای پیوست و ویزای ازدواج 4 ماه درج شده است و برای موارد دیگر 12 ماه و حتی بیشتر . در پاسخ به این سوال شما باید عرض شود که در دو مورد بالا به خاطر شرایط روحی و روانی که بر دعوت کننده و دعوت شونده وجود دارد سفارت آلمان این دو مورد را سریعتر مورد بررسی قرار میدهد و از جهاتی دیگر باید گفت که تمامی افرادی که به عنوان دانشجو، نیروی کار، ازدواج، پناهندگی و… در آلمان اقامت دارند همه از گزینه پیوست به خانواده استفاده میکنند.

اما ناگفته نماند به خاطر شلوغی این بخش این امکان هم وجود دارد که سفارت آلمان این بخش را همچون ویزای های کوتاه مدت به شرکت دیگر همچون ویزا متریک واگذار کند تا بتواند به راحتی و سریعتر به درخواست های افراد رسیدگی نماید.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 1,989
  • بازدید کلی : 7,056