loading...
آژانس مسافرتی قصران گشت
رسول بابایی بازدید : 28 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

ویزای کانادا به صورت 5 ساله و چند بار ورود صادر می‎گردد. اما بهتر است بدانید اعتبار ویزای کانادا برای دریافت ‌کنندگان بسته به اعتبار پارسپورت یا همان تاریخ انقضا دارد. البته کانادا ویزاها را 10 ساله هم صادر می‎کند اما پاسپورت‎های ایرانی حداکثر 5 ساله هستند. دریافت ویزای تضمینی کانادا در ظاهر دشوار و کمی پیچیده می‌باشد اما داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه می‌تواند دریافت ویزای کانادا را راحت‌تر کند. از مهم‌ترین عوامل صدور ویزای کانادا، سابقه سفر و داشتن دعوت‌نامه معتبر می‌باشد. البته ارائه مدارک خواسته شده از طرف سفارت و ترتیب بارگذاری مدارک نیز بسیار حائز اهمیت است. ویزای توریستی کانادا انواع مختلفی از جمله ویزای 5 ساله کانادا، ویزای تضمینی کانادا و سوپر ویزای کانادا دارد. هر ساله ایرانیان زیادی موفق به دریافت ویزای کانادا می‌شوند. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید هر ساله تعداد افرادی که موفق به دریافت ویزای کانادا شده‌اند در حال افزایش است.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای کانادا انواع مختلفی دارد اما تنها نوع آن که در تخصص آژانس‌های هواپیمایی می‌باشد، ویزای توریستی کانادا است که بنا به شرایط و نحوه دریافت آن انواع مختلفی دارد:

ویزای توریستی کانادا (ویزای 5 ساله کانادا)

این ویزا در حالت کلی به صورت 5 ساله است. اما هنگام صدور، اعتبار آن به اعتبار پاسپورت متقاضی بستگی دارد. یعنی چنانچه تاریخ انقضای پاسپورت 2 سال باشد، ویزای صادر شده نیز به صورت 2 ساله می‌باشد. ویزای 5 ساله کانادا به صورت چند بار ورود صادر می‌شود. یعنی متقاضی می‌تواند به مدت 5 سال هرچند بار که بخواهد به کانادا رفت و آمد داشته باشد. البته در هر بار ورود فقط 6 ماه می‌تواند در این کشور اقامت داشته باشد.

در این نوع ویزا مدارک متقاضی ویزای کانادا، توسط کارشناسان بخش ویزای آژانس هواپیمایی ستاره ونک بررسی می‌شود. بعد از تکمیل فرم توسط کارشناسان ما، چنانچه متقاضی مدارک بیشتر برای ارائه داشته باشد، به درخواست ایشان، مدارک در صفحه اختصاصی که برای هر مسافر یا خانواده در سایت سفارت مشخص شده بارگذاری و ثبت می‌شود.

نکات مهم ویزای 5 ساله کانادا

  1. مسافر می‌تواند بعد از اتمام دوره 6 ماهه، مدت اقامت خود را تمدید کند.
  2. مسافر می‌تواند قبل از اتمام اعتبار ویزا، مجدداً برای تمدید ویزای کانادا خود اقدام کند.
  3. با توجه به هدف متقاضی برای سفر و همچنین تشخیص افسر سفارت، در برخی از موارد ویزا به صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود که در این صورت مسافر مجاز است فقط یک‌بار به کانادا سفر کند. این ویزا یک‌بار ورود نامیده می‌شود و دارنده آن می‌تواند 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشد. (ویزای یک‌بار ورود معمولاً برای متقاضیانی صادر می‌شود که برای شرکت در همایش، مسابقات ورزشی یا شرکت در دوره‌های خاص و ... به کانادا سفر می‌کنند.)‌‌

شرایط افراد متقاضی دریافت ویزای 5 ساله کانادا

  1. این ویزا توریستی است و صرفاً برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد بازدید از جاذبه‌های کانادا و یا دیدار با اقوام خود را دارند.
  2. مدارک ارائه شده به سفارت بایستی با هدف سفر مطابقت داشته باشد.
  3. شخص متقاضی قصد کار و یا تحصیل در کانادا را نداشته باشد. (ویزای کار و تحصیل کانادا شرایط و مدارک مخصوص به خود را دارند.)
  4. شخص متقاضی نباید هیچ سابقه کیفری در کشور خود و سایر کشورها داشته باشد.
  5. شخص متقاضی نباید به بیماری واگیردار و خطرناک مبتلا باشد.

 

ویزای تضمینی کانادا

یکی از مدارکی که در زمان درخواست ویزا بهتر است ارائه گردد، دعوتنامه معتبر است. دعوتنامه درصد دریافت ویزای کانادا را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد. دعوتنامه زمانی تاثیرگذار است که از اقوام درجه یک یا دیگر آشنایان شما در کانادا اخذ گردیده باشد. بعد از دریافت دعوتنامه مدارک به صورت تخصصی بررسی می‌گردد و سپس فرم‌های مربوطه توسط کارشناسان ویزای ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تکمیل شده و به همراه دعوتنامه و سایر مدارک در سایت سفارت کانادا جهت درخواست ویزای توریستی کانادا ثبت خواهد شد.

نکات مهم ویزای تضمینی کانادا:

  1. لازم به توضیح است کلمه تضمینی به معنای صدور صد در صد ویزا نمی‌باشد. این سوء برداشت توسط افراد سودجو به اشتباه در ذهن متقاضیان تعریف شده است. کلمه تضمینی در ویزای کانادا به معنای بالا بودن درصد دریافت ویزای کانادا است.
  2. با توجه به اینکه عده‌ای از افراد سودجو اقدام به تهیه دعوت‌نامه‌های جعلی و نامعتبر برای مسافرین نموده‌اند و این اقدام باعث ریجکت شدن ویزای کانادا مسافران از سوی سفارت کانادا و یا بازگرداندن آن‌ها از فرودگاه کانادا به ایران شده است، سفارت کانادا نیز در رابطه با صدور ویزای کانادا برای ایرانیان سخت‌گیری‌های خود را نسبت به گذشته بیشتر کرده است. اما کارشناسان ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک با بررسی مدارک شما و همچنین تنظیم برنامه سفر متناسب با آن، درصد صدور ویزای کانادا را برای اقدام‌کنندگان تا حد زیادی بالا می‌برند.

 

سوپر ویزای کانادا

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند بیش از 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند و معمولاً برای والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی است که فرزندانشان اقامت دائم یا موقت در کانادا دارند. برای دریافت این ویزا فرد متقاضی باید دعوت‌نامه داشته باشد و مدارک مالی‌اش به صورت شفاف ضمیمه‌ی فایل‌های اسکن شده شود. سوپر ویزا به صورت 10 ساله صادر می‌شود اما چون پاسپورت ایرانیان 5 ساله است، برای آن‌ها به صورت 5 ساله صادر می‌شود و دریافت‌کننده‌ی ویزا می‌تواند در هر بار ورود به مدت 2 سال در کانادا اقامت داشته باشد.

شرایط صدور سوپر ویزای کانادا برای متقاضی

  1. فرزند و یا نوه متقاضی دارای اقامت دائم کانادا باشد.
  2. متقاضی دارای گذرنامه معتبر از کشور صادر کننده باشد.
  3. مدارک مالی ارائه شده به سفارت از طرف متقاضی بایستی ثابت کند که ایشان توانایی لازم برای پرداخت مخارج خود در کانادا را دارد.
  4. متقاضی باید توسط شرکت بیمه معتبر کانادایی به مدت حداقل یک سال و تا سقف 100 هزار دلار کانادا بیمه شده باشد.
  5. انجام تست‌های پزشکی مهاجرت برای متقاضی الزامی است. (تست‌های پزشکی باید زیر نظر پزشکان مورد تأیید کانادا در ایران انجام شود، لیست پزشکان را در سایت cic.gc.ca مشاهده نمایید.)
  6. متقاضی باید دعوت‌نامه معتبر از طرف شخص دعوت‌کننده داشته باشد.

شرایط شخص دعوت‌کننده جهت صدور سوپر ویزای کانادا

  1. ارائه مدرک اشتغال به کار دعوت‌کننده شامل میزان حقوق ثابت، زمان استخدام، فیش حقوقی و صورت حساب بانکی الزامی می‌باشد. (حداقل درآمد سالانه برای شخص دعوت‌کننده 24000 دلار کانادا است).
  2. شخص دعوت‌کننده بایستی توانایی مالی جهت تأمین مخارج متقاضی را داشته باشد.

 

مراحل دریافت ویزای کانادا

  1. مشاوره رایگان جهت تکمیل مدارک ویزای کانادا

    به‌طور کلی، تهیه‌ی مدارک ویزای کانادا یک چارت مشخص دارد (مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا در انتهای مطلب ذکر شده است)، اما میزان مانده حساب، ارائه تمکن مالی، ارائه سندهای ملکی و سایر مدارک با توجه به شرایط هر شخص ممکن است متفاوت باشد، کارشناسان ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک شرایط و مدارک شما را بررسی کرده و به شما خواهند گفت کدام مدرک را باید به چه صورت ارائه دهید تا بتوانید احتمال اخذ ویزای کانادا را بالا ببرید.

    یکی از مواردی که شانس گرفتن ویزای کانادا را بسیار بالا می‌برد. داشتن دعوت‌نامه معتبر از کانادا است. اگر مایل به داشتن دعوت‌نامه هستید، آژانس هواپیمایی ستاره ونک این کار را برایتان انجام می‌دهد. (در صورت اضافه شدن دعوت‌نامه به مدارک، مبلغ دریافتی بابت ویزا شارژ خواهد شد.)

    و نکته آخر اینکه داشتن سابقه‌ی سفر و ویزای شنگن شانس دریافت ویزای کانادا را بالا می‌برد، اما اجباری نیست.

    مدارک لازم جهت ارائه به سفارت کانادا:

    تکمیل مدارک و دانش اینکه چه مدارکی برای سفارت دارای اهمیت بیشتری است، مهمترین مرحله اخذ ویزای کانادا است که درصد اخذ ویزای کانادا را برای شما بالاتر می‌برد. کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک با صبر و حوصله، آماده‌ی پاسخگویی به تمامی سؤالات شما در این زمینه هستند.

    • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت‌های قدیمی که در آن‌ها ویزا درج شده است.
    • یک قطعه عکس جدید 3.5*4.5 زنگی با زمینه سفید
    • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
    • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
    • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان
    • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
    • مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به انگلیسی و ممهور به مهر امور بین‌الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه‌ی حساب که نشان‌دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید اوراق یا سهام بهادار، سند اتومبیل و اجاره‌نامه نیز دارید ارائه دهید. (مدت اعتبارنامه تمکن مالی و ریز پرینت 4 ماه آخر یک ماه است)
    • ترجمه اسناد ملکی
    • مدارک شغلی:
      • کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان مشخص شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی.
      • کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی 2 ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت 4 ماه آخر به لاتین
      • تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
      • پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
      • مهندسان: ترجمه نظام‌مهندسی یا جواز ساخت
      • کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه‌ی بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
      • بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)
    • دعوت‌نامه : شامل مشخصات کامل دعوت‌کننده و متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد دیگر دعوت‌نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر ثبت (Notary Public) برسد.
      • مدارک دعوت‌کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی (Canadian Birth Certificate)، یا کارت اقامت (PR CARD) از سوی فرد دعوت‌کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت‌کننده شامل، گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه‌های مالیاتی (Notice of Assessment) و فرم‌های T4 و T1 تأثیر بسیار زیادی درروند نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند (فرم‌های T4 و T1 برگه‌های مالیاتی پرداخت شده‌ی شخص دعوت‌کننده در کشور کانادا می‌باشد).

        در صورت نداشتن دعوت‌نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

    • ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندان که بدن یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت‌نامه باید از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کند.

    برای راحتی شما عزیزان چک لیست مدارک مورد نیاز با فرمت PDF در اینجا قرار داده شده است.

    دانلود چک لیست مدارک
  2. تکمیل فرم ویزای کانادا

    تمامی مراحل اخذ ویزای کانادا، مانند تکمیل فرم، ارسال مدارک و حتی واریزی وجه، تنها از طریق سایت رسمی سفارت کانادا امکان‌پذیر است. فرم کانادا باید با دقت و توسط افراد متخصص و با تجربه پر شود. همچنین اسکن مدارک نیز با کیفیت بالا و به صورت دقیق و کامل انجام شود.

    بعد از تکمیل مدارک، کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک فرم ویزای کانادای شما را با دقت پرکرده و تمامی مدارک را طبق استانداردهای سفارت اسکن می‌کنند.

    نکته مهم: تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شود. شما می‌توانید برای تسریع روند اخذ ویزای کانادا، ترجمه‌ی مدارک را به آژانس هواپیمایی ستاره ونک بسپارید. (مبلغ ترجمه با ارائه رسید رسمی دارالترجمه به صورت جداگانه دریافت می‌شود.)

    فرم‌های ویزای کانادا

    شما می‌توانید فرم‌های مربوط به ویزای کانادا را اینجا دانلود کنید و پس از تکمیل به آدرس ایمیل Hesari@setarehvanak.com ارسال فرمایید.

  3. ارسال مدارک و واریزی وجه سفارت

    پس از تکمیل فرم و اسکن مدارک، تمامی مدارک در سایت بارگذاری شده و پس از تایید شما مرحله واریزی وجه و ارسال مدارک توسط کارشناسان ما انجام می‌شود.

  4. انگشت‌نگاری ویزای کانادا

    در نهایت روز و ساعت انگشت‌نگاری از طرف آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شما اعلام شده و تنها کاری که باید انجام دهید سفر به کشور مشخص شده و انجام انگشت‌نگاری در دفتر سفارت کانادا یا همان (VAC) است (این مرحله قبلا به صورت دلخواه انجام می‌گردید اما اخیرا تعیین وقت الزامی شده است).

    جواب انگشت‌نگاری، بسته به تصمیم سفارت بعد از 2 هفته الی 6 ماه به شما اعلام خواهد شد و در صورت مثبت بودن جواب ویزا، شما 30 روز مهلت دارید، پاسپورتتان را جهت زدن برچسب ویزای کانادا به سفارت کانادا تحویل دهید.

    همان‌طور که می‌دانید، کانادا در ایران سفارت ندارد، بنابراین انگشت‌نگاری در یک کشور واسطه انجام می‌شود. اینکه بهترین کشور برای انجام انگشت‌نگاری کدام است؟ سؤالی است که جواب آن برای اکثر متقاضیان ویزای کانادا مهم است. البته شما می‌توانید از تمامی کشورهایی که سفارت کانادا در آنجا دفتر دارد، وقت انگشت‌نگاری بگیرید. اما به دلیل نزدیکی سه کشور ترکیه، امارات و ارمنستان به ایران اکثرا ترجیح می‌دهند که وقت انگشت‌نگاری را از یکی از این سه کشور بگیرند. اما به‌طور کلی محل انگشت‌نگاری در روند اخذ ویزای کانادا تأثیر ندارد و شما می‌توانید هر کشوری را که سفر به آن برایتان راحت‌تر است برای انگشت‌نگاری انتخاب کنید.

    شهرهای نزدیک به ایران جهت انگشت‌نگاری ویزای کانادا: استانبول، آنکارا، تفلیس، دبی، ابوظبی، ایروان، مسقط

  5. دریافت ویزا و پیکاپ پاسپورت

    مرحله آخر فرستادن پاسپورت به سفارت کانادا، جهت زدن برچسب ویزای کانادا است. برای انجام این کار نیازی نیست که مجدداً به کشوری که در آن انگشت‌نگاری را انجام داده‌اید، سفر کنید، فقط کافی است پاسپورتتان را در اختیار کارشناس خود در آژانس هواپیمایی ستاره ونک قرار دهید، ما پاسپورت شما را بعد از 2 الی 3 هفته کاری با برچسب ویزای کانادا به شما تحویل خواهیم داد. این کار در اصطلاح پیکاپ پاسپورت نام دارد.

    پیکاپ پاسپورت کانادا در ترکیه، روزهای سه شنبه و جمعه انجام می‌شود. پروسه‌ی ویزا دهی معمولاً 2 تا 3 هفته معمولاً زمان می‌برد.

    پیکاپ پاسپورت کانادا در امارات، هر روز پاسپورت‌ها ارسال می‌شود. 3 تا 4 روز بعد وارد سفارت می‌شود معمولاً 2 تا 3 هفته زمان می‌برد.

قیمت خدمات ویزای کانادا

خدمات ویزاهزینه
ویزای توریستی عادی 260 دلار
ویزای توریستی عادی افراد زیر 14 سال 230 دلار
سوپر ویزا 400 دلار

قیمت پیکاپ پاسپورت کانادا

محل پیکاپنوع ویزاهزینه
آنکارا مهاجرتی و غیرمهاجرتی 400هزار تومان
ابوظبی غیرمهاجرتی 420 درهم
دبی غیرمهاجرتی 170 درهم

نکات مهم:

  • ویزاهای کانادا معمولاً به صورت مولتی و بسته به اعتبار پاسپورت شخص صادر می‌شوند.
  • افراد زیر 18 سال که برای ویزای کانادا اقدام می‌کنند باید رضایت‌نامه‌ی محضری از والدین خود داشته باشند و در صورت سفر با یکی از والدین خود، رضایت‌نامه‌ی نفر دیگر الزامی است.
  • در هر سفر متقاضی می‌تواند حداکثر 6 ماه به طور متوالی در کانادا اقامت داشته باشد. مگر آنکه سوپر ویزا داشته باشد.
رسول بابایی بازدید : 33 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم تا شرایط ورود به کانادا با وجود شیوع ویروس کرونا را شرح دهیم, با ما همراه باشید.

نیروی کار موقت خارجی ، برخی از دانشجویان بین المللی و ساکنان دائم تأیید شده که هنوز به کانادا وارد
نشده اند ، اکنون می توانند وارد کانادا شوند.

معافیت های محدودیت سفر که پیش از این اعلام شده بود هم اکنون در حال انجام است. اگر معاف باشید ،
اکنون می توانید به کانادا سفر کنید.

 

اگر به صورت هوایی سفر می کنید ، قبل از اینکه اجازه سوار شدن به هواپیما  را داشته باشید ، باید معاینه

پزشکی شوید، که توسط شرکت های هواپیمایی انجام خواهد شد .

هرکسی که علائم COVID-19 را داشته باشد ، اجازه ورود هوایی به کانادارا ندارد.

زمان ورود به کانادا ، ما سلامت شما را قبل از ترک ترمینال ورودی ارزیابی خواهیم کرد.
شما باید 14 روز هنگام  ورود به کانادا برای قرنطینه برنامه ریزی کنید.

این امر الزامی است حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشید.  پس از ورود در یک مرکز تعیین شده توسط رئیس
بهداشت عمومی کانادا قرنطینه می شوید.

 

فقط افرادی که خدمات اساسی ارائه می دهند ، به عنوان مثال رانندگان کامیون
که به طور منظم از مرز عبور می کنند تا جریان کالا را حفظ کنند ، از الزامات قرنطینه معاف هستند.

رسول بابایی بازدید : 50 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

 

زمان دقیق بازگشایی سفارت‌ها، آخرین اخبار کرونا و ویزا

قطعا شما هم می‌خواهید بدانید که در این شرایط ویزا و کرونا، زمان بازگشایی سفارت‌ها چه تاریخی است و در شرایط کرونا چه بر سر وقت سفارت و یا درخواست ویزای شما خواهد آمد؟ آیا وقت سفارت در شرایط کرونا تمدید خواهد شد یا باید مجددا بعد از بازگشایی سفارت ها اقدام به رزرو وقت سفارت کنید؟ آیا کرونا باعث ریجکت ویزا خواهد شد؟ آیا دفاتر خدمات ویزا، تا قبل از باز شدن مرزهای شینگن و باز شدن سفارت ها، هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهند داد؟

شیوع ویروس کرونا یا همان COVID-19 سبب بسته شدن سفارت کشورهای زیادی شد. علاوه بر تعطیلی سفارت ها شیوع کرونا و تعطیلی دفاتر خدمات ویزای کشورهای اروپایی، کانادا، قوانین سختگیرانه‌ی مسافرتی نیز در راس این اقدامات پیشگیرانه قرار گرفت. از آنجایی که کشور ما به لحاظ زمانی کمی پیش از سایر کشورها درگیر بیماری کورونا شد، بسیاری از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت‌های شینگن، تا اطلاع ثانوی از ارائه خدمات مربوط به اخذ ویزای شینگن و اخذ ویزای کانادا به ایرانیان خودداری کردند. این مشکل نه تنها برای ویزای شینگن، که برای اخذ ویزای کانادا، ویزای انگلیس، ویزای آمریکا و … نیز به وجود آمده و باعث بروز مشکلات و نگرانی‌هایی نزد بسیاری از هموطنان عزیزی که قصد سفر به این کشورها را داشته‌اند گردید. این موضوع ما را برآن داشت تا به دنبال پاسخی برای پرسش‌ها و نگرانی‌های شما عزیزان باشیم.

آیا سفارت‌ها واقعا تعطیل هستند؟ امکان ارائه درخواست ویزای جدید در این شرایط وجود دارد؟

در راستای اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها اگرچه با تاخیر موضع خود را در این زمینه مشخص کرده‌اند. در واقع هیچ سفارتی در این ایام کاملا تعطیل نبوده و تنها از ارائه خدمات به متقاضیان ویزای توریستی خودداری می نمایند.

  • برخی کشورها در شرایط کرونا و ویزا، مراکز ارائه دهنده خدمات ویزای خود را به صورت کامل تعطیل کرده و تا اطلاع ثانوی هیچ درخواست جدیدی را نخواهند پذیرفت.
  • برخی کشورها همچنان به صورت محدود در حال ارائه خدمات ویزا به متقاضیان خود هستند. دفاتر خدمات کنسولی این کشورها در برخی روزها و ساعات خاص آماده ارائه خدمات به مسافرین است.

برای اطلاع از پذیرش درخواست ویزا می‌توانید به سایت سفارت و یا شرکت ارائه دهنده خدمات کنسولی آن کشور مراجعه بفرمایید. از آنجایی که شرکت VFS global ارائه دهنده خدمات کنسولی بسیاری از کشورها می‌باشد، برای آگاهی از باز بودن دفاتر این شرکت در شرایط کنونی شیوع ویوروس کرونا، می‌توانید به آدرس www.vfsglobal.com مراجعه نمایید.

۲. آیا امکان سفر به کشوری که ویزای آن را قبلا دریافت کرده‌اید وجود دارد؟

برخی از کشورها تنها به شهروندان خود و یا دارندگان اقامت دائم آن کشور اجازه ورود داده و به مسافرانی که سفرشان غیر ضرور است، صرف نظر از اینکه ویزای معتبر داشته باشند یا خیر، اجازه ورود نخواهند داد. پس بهتر است قبل از تهیه بلیط و سفر به کشور مورد نظر، از طریق مراجع معتبر، محدودیت‌های مسافرتی مقصد خود را در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا بررسی نمایید.

۳. سفر خارجی بدون رعایت قوانین منع سفر در شرایط کرونا، چه پیامدی دارد؟

در صورت عدم توجه به هشدارهای اعلام شده برای مقابله بارویروس کورونا و سفر به کشور مورد نظر، با توجه به قوانین کشور مقصد باید حداقل ۱۴ روز را با هزینه شخصی در قرنطینه اجباری بوده و حتی در مواردی مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین شوید.

۴. محدودیت سفر به یک کشور به معنی ریجکت درخواست‌ویزا در شرایط کرونا است؟

خیر، شیوع ویروس کرونا و اجرای قوانین سختگیرانه مسافرتی در برخی کشورها، به هیچ عنوان به معنی ریجکت ویزا و یا ریفیوز شدن درخواست‌های جدید نیست و تنها بررسی پرونده‌های جدید برای مدتی نامشخص به تعویق خواهد افتاد. پس اگر بررسی پرونده درخواست ویزا شما خیلی طول کشیده نگران ریجکتی ویزا نباشید.

۵. تعلیق درخواست ویزا در شرایط کرونا، به معنی عدم پذیرش درخواست‌های جدید است؟

ضرورتا خیر، ممکن است سفارت بررسی پرونده‌های مربوط به یکی از انواع ویزا را تعلیق کرده باشد. در این صورت شما مشکلی برای ارائه درخواست سایر انواع ویزا نخواهید داشت. به طور مثال در حال حاضر شما قادر به ارائه درخواست ویزای کوتاه مدت برای یکی از کشورهای شینگن نخواهید بود، اما می‌توانید درخواست ویزای بلند مدت ویزای کاری خود را به سفارت ارائه دهید.

۶. امکان لغو درخواست ویزا به علت شیوع کرونا و بازپسگیری پاسپورت وجود دارد؟

کرونا و کنسلی ویزا: بعضی از مراکز درخواست ویزا از جمله تعدادی از دفاتر شرکت وی اف اس گلوبال برای برگرداندن پاسپورت متقاضیان ویزا، همچنان باز هستند. البته این به معنی امکان کنسل کردن درخواست ویزا نیست. قوانین کشورها با هم متفاوت است.

کرونا و درخواست ویزا: برخی سفارت‌ها امکان کنسل کردن درخواست‌های ویزایی که بعد از شیوع ویروس کرونا ارسال شده را فراهم کرده‌اند و برخی دیگر پرونده درخواست را ابطال نکرده و تنها پاسپورت را تا پایان قرنطینه به متقاضیان باز می‌گردانند.

کرونا و دریافت پاسپورت: بسیاری از سفارت‌ها برای تشویق مراجعین خود به ماندن در خانه امکان ارسال پستی پاسپورت به آدرس متقاضی را فراهم کرده‌اند.

۷. امکان کنسل وقت سفارت یا تغییر زمان وقت سفارت به دلیل شیوع کرونا وجود دارد؟

امکان کنسل وقت سفارت یا تغییر زمان وقت سفارت، برای اغلب سفارت‌ها وجود دارد و برای این کار، کافیست به سایت سفارت یا کارگزاری مورد نظر بروید. به طور مثال در مورد اغلب کشورهای شینگن و کانادا، که کارگزار رسمی سفارت آن‌ها شرکت وی اف اس گلوبال است کافی است به سایت این شرکت مراجعه و وقت سفارت خود را کنسل و یا جابجا کنید.

۸. امکان تمدید ویزا در شرایط کرونا وجود دارد؟

از طریق سایت سفارت یا سایت کارگزاری ویزا و یا از طریق صفحه مربوط به ویزای کشور موردنظر در سایت ویزالند از زمان باز شدن سفارت ها (به طور مثال زمان بازگشایی سفارت ایتالیا) مطلع شوید. در حال حاضر امکان تمدید اعتبار ویزای اکثر کشورها همچون تمدید ویزای شینگن وجود ندارد، اما شما می‌توانید بلافاصله برای درخواست مجدد ویزا اقدام نمایید.

۹. امکان استرداد هزینه ویزا، در صورت عدم امکان سفر به مقصد وجود دارد؟

قوانین استرداد وجه برای سفارتخانه‌های مختلف متفاوت است. اصولا وقتی ویزا شما صادر شده باشد دیگر وجه پرداختی مسترد نخواهد شد. اما شرایط شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی است. در برخی سفارتخانه‌ها این امکان وجود دارد که اگر درخواست ویزای شما هنوز تایید نشده و همچنان در حال بررسی باشد، بتوانید درخواست خود را کنسل و وجه پرداختی را پس بگیرید. اما درنظر داشته باشید که قوانین استرداد وجه در سفارت‌ها متفاوت است و کارگزاری‌هایی مثل VFS Global یا ویزامتریک، هزینه سرویس خود را مسترد نمی‌نمایند.

  • در مورد کارگزاری VFS می‌توانید ایمیلی با مضمون درخواست استرداد وجه، به آدرس communications@vfsglobal.com ارسال نمایید.

۱۰. زمان بازگشایی مجدد سفارت‌ها و یا دفاتر VAC، چه تاریخی است؟

به علت نامشخص بودن وضعیت گسترش ویروس کرونا، هنوز تاریخ قطعی بازگشایی مجدد سفارت‌ها یا دفاتر ارائه دهنده خدمات ویزا مشخص نیست. اما شما می‌توانید با بررسی سایت سفارت یا کارگزاری مورد نظر و یا صفحه مربوط به ویزای آن کشور در سایت ویزالند، از جدیدترین خبرهای مربوط به ویزای کشور مقصد مطلع شوید.

رسول بابایی بازدید : 46 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

حصیل در کانادا هدف بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی است، زیرا با آنکه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مقرون به صرفه‌تر از تحصیل در کشورهای اروپایی و استرالیا است، اما از نظر اعتبار چیزی کم‌تر از آن‌ها ندارد. همچنین کانادا از مساعدترین کشورها برای اخذ اقامت پس از تحصیل می‌باشد. محبوبیت کانادا برای تحصیل و مهاجرت و افزایش تقاضا برای ویزای تحصیلی کانادا، دلیلی شد تا در این متن به شکل تخصصی به تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا بپردازیم. سعی ما بر آن است تا در این نوشته، به سوالات شما در رابطه با هزینه‌های تحصیل در مدارس دولتی، خصوصی، کالج و تمامی مقاطع تحصیل در کانادا پاسخ داده شده و همچنین از هزینه‌های زندگی، اقامت، خورد و خوراک، پوشاک، کلاس‌های زبان، اخذ مجوز تحصیلی، بیمه و مالیات و نیز شرایط کار دانشجویی در کانادا مطلع شوید. با ویزالند همراه باشید.

 

در این مطلب می‌خوانید

 

📌 دلایل محبوبیت تحصیل در کانادا

📌 هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی

📌 هزینه اخذ مجوز تحصیل در کانادا (Study Permit)

📌 هزینه زندگی در کانادا

📌 هزینه‌های اقامت در کانادا

📌 کدام مورد از گزینه‌های اقامت دانشجویی در کانادا مناسب بودجه من است؟

📌 کار در هنگام تحصیل در کانادا یا کار دانشجویی

📌 راه‌های کاهش هزینه‌های زندگی و کسب در آمد در زمان تحصیل در کانادا

دلایل محبوبیت تحصیل در کانادا

 

۱. اعتبار بالای دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا

۲. مقرون به صرفه و کم هزینه بودن تحصیل در کانادا

۳. شرایط مناسب برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

۴. شرایط مناسب اخذ ویزای همراه برای خانواده متقاضی ویزای کانادا از نوع تحصیلی

هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی

 

هزینه تحصیل در کانادا یا همان شهریه موسسات آموزشی کانادا به رشته، مقطع و موسسه‌ای که قصد اخذ پذیرش از آن را دارید بستگی دارد. هزینه تحصیل در هر موسسه و در هر مقطع تحصیلی در کانادا متفاوت است. به طور مثال، هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی کمی بیشتر از رشته‌های نظری است. یا اینکه دانشگاه‌های نیوفاندلند ارزانترین و دانشگاه‌های انتاریو گرانترین دانشگاه‌های کانادا هستند. در ادامه به طور اختصاصی، به بررسی هزینه‌های تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در موسسات آموزشی کانادا خواهیم پرداخت.

شهریه مدارس کانادا، هزینه کالج در کانادا و هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا در تمام مقاطع (سال ۲۰۲۰)

شهریه مدارس شبانه روزی (خصوصی) کانادا برای دانش‌آموزان بین المللی، چیزی حدود ۳۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار کانادا در سال است. همچین امکان استفاده از مدارس دولتی نیز وجود دارد که برای کانادایی‌ها رایگان می‌باشد، اما برای دانش آموزان بین المللی بین ۱۳,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ دلار کانادا در سال هزینه خواهند داشت. البته دانشجویان مدارس دولتی قادر به انتخاب مدرسه خود نبوده و در صورت تمایل، بر اساس منطقه زندگی خود در یکی از مدارس دولتی کانادا ثبت نام می‌شوند. کلاس‌های این مدارس به مراتب نسبت به مدارس خصوصی شلوغ‌تر بوده و پروسه ثبت نام در آن‌ها نیز طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

هزینه‌ تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا (سال ۲۰۲۰)

کارشناسی: هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ها کانادا، به نسبت رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان متفاوت خواهد بود. این هزینه بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل، از ۱۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار کانادا متغیر بوده و لیسانس پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی از جمله رشته‌های پر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا هستند.

شهریه تحصیل در رشته‌های پر تقاضا در مقطع کارشناسی
لیسانس مدیریت و کسب و کار ۶۰۰ تا ۵۶,۰۰۰ دلار کانادا در سال
لیسانس علوم کامپیوتر و IT ۱,۵۰۰ تا ۵۵,۰۰۰ دلار کانادا در سال
لیسانس مهندسی و فناوری ۱,۳۵۰ تا ۵۵,۰۰۰ دلار کانادا در سال
لیسانس در علوم اجتماعی ۱,۰۰۰ تا ۵۶,۰۰۰ دلار کانادا در سال
لیسانس در علوم طبیعی ۱,۸۰۰ تا ۵۳,۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • این بازه قیمت برای دانشجویان مقیم و غیر مقیم است.

کارشناسی ارشد: تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا می‌تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا که نسبت به سایر مقاطع، هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس پایین‌تر می‌باشد. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا ۱,۱۰۰ تا ۶۵,۰۰۰ دلار کانادا در سال بوده و رشته‌های کسب و کار، مهندسی، علوم کامپیوتر و حقوق، گران‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستند.

شهریه تحصیل در رشته‌های پر تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد
لیسانس مدیریت و کسب و کار ۲,۱۰۰ تا ۵۲,۰۰۰ دلار کانادا در سال
لیسانس علوم کامپیوتر و IT ۲,۲۰۰ تا ۵۲,۰۰۰ دلار کانادا در سال
لیسانس مهندسی و فناوری ۲,۱۵۰ تا ۵۲,۵۰۰ دلار کانادا در سال
کارشناسی ارشد پزشکی و بهداشت ۲,۱۵۰ تا ۵۸,۰۰۰ دلار کانادا در سال
کارشناسی ارشد علوم اجتماعی ۲,۱۵۰ تا ۳۷,۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • این بازه قیمت برای دانشجویان مقیم و غیر مقیم است.

هزینه دوره‌های آموزش زبان در کانادا

امکان تحصیل به زبان انگلیسی و یا فرانسوی در شهرهای مختلف کانادا وجود دارد. اما اگر سطح زبان شما در حد مطلوبی نیست، می‌بایست زبان خود را تقویت کنید. موسسات آموزش زبان مختص دانشجویانی می‌باشد که سطح زبان آن‌ها به حد نساب تعیین شده توسط دانشگاه نمی‌رسد و نیاز به شرکت در برخی کلاس‌ها دارند تا همسطح سایر دانشجویان بین المللی شوند. هزینه این کلاس‌ها در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. طول دوره زبان آموزی در کانادا با توجه به سطح زبان شما متفاوت خواهد بود و حدود هزینه دوره‌های آموزشی زبان در شهرهای مختلف کانادا برای هر هفته از ۱۷۰ تا ۶۰۰ دلار متفاوت است. شما از طریق سایت languageinternational می‌توانید دوره زبان آموزی مناسب خود را در هریک از شهرهای کانادا بیابید.

بورسیه تحصیلی و شرایط استفاده از آن

یکی از راه‌های تامین هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی گرفتن بورسیه تحصیلی (bursaries) یا اسپانسرشیپ (sponsorship) است. اگرچه بورسیه تحصیلی با اسپانسرشیپ متفاوت استکه در بحث بورسیه تحصیلی کانادا به تفضیل توضیح خواهیم داد، اما به طور کلی بورسیه تحصیلی همان کمک مالی است که از طرف نهاد مشخصی به دانشجوی متقاض بورسیه تحصیل تعلق می‌گیرد. اکثر بورسیه‌های تحصیلی کانادا به دانشجویان با ملیت کانادایی تخصیص می‌یابد. بودجه‌ای که برای بورسیه‌ تحصیلی دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند تعلق می‌گیرد بسیار محدود و رقابتی است، اما دولت کانادا جهت کمک به دانشجویان خارجی برای تامین مخارج تحصیل در کانادا، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در نظر می‌گیرد. بورسیه تحصیلی معمولا به دانشجویان با رزومه تحصیلی و سابقه کاری بسیار خوب و اغلب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد و برای برخورداری از آن راه‌هایی وجود دارد که متقاضیان باید قبل از اتمام مهلت ثبت نام، برای اخذ آن اقدام کنند.

هزینه اخذ مجوز تحصیل در کانادا (Study Permit)

 

متقاضیان تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل یا همان (Study Permit) نیاز دارد. اخذ این مجوز ۱۵۰ (دلار کانادا) هزینه دارد. همچنین باید توجه داشت که اگر دوره آموزشی شما کم‌تر از ۶ ماه می‌باشد نیازی به اخذ اجازه تحصیل یا استادی پرمیت ندارید.

هزینه بررسی مدارک نیز در دانشگاه‌ها، مدارس یا نهادهای آموزشی مختلف متفاوت است. اما با مثالی که در زیر آورده می‌شود می‌توانید تصوری از حدود این هزینه داشته باشید. به طور مثال هزینه بررسی مدارک دانشجویان خارجی در دانشگاه بریتیش کلمبیا ۱۱۸ دلار می‌باشد. این هزینه در برخی دانشگاه‌ها مانند رویال رودز رایگان می‌باشد و هزینه بررسی مدارک دانشجویان خارجی در سایر دانشگاه‌های کانادا بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار کانادا است.

هزینه زندگی در کانادا

 

سوای بحث هزینه‌های پایین تحصیل در کانادا، این تفاوت هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته است که این کشور را به بهترین گزینه برای ادامه تحصیل و اخذ اقامت پس از تحصیل بدل می‌کند. برای زندگی در کانادا بین ۱۴,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار کانادا در سال هزینه خواهید داشت. این هزینه‌های شامل هزینه‌ مسکن، غذا، حمل و نقل، لوازم تحریر، کتاب و غیره می‌باشند. با بررسی جدول زیر، می‌توان برخی از هزینه‌های زندگی در کانادا را مشاهده نمایید:

هزینه‌های معمول سالانه کانادا
هزینه مسکن ۱۵,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار کانادا
هزینه جاری خانه (خدمات، آب، برق، گاز و …) ۱,۸۰۰ دلار کانادا
خوار و بار ۱,۱۰۰ دلار کانادا
کتاب و لوازم و التحریر ۸۰۰ دلار کانادا
حمل و نقل ۱,۰۰۰ دلار کانادا
پوشاک ۱,۸۰۰ دلار کانادا
تلفن و اینترنت ۲,۰۰۰ دلار کانادا
تفریحات و سرگرمی‌ها ۶۰۰ دلار کانادا
بیمه و خدمات درمانی ۸۰۰ دلار کانادا
جمع کل حدود ۲۵ تا ۴۰ هزار دلار کانادا

هزینه‌های اقامت در کانادا

 

در صورتی که مدارس شبانه روزی را انتخاب نکنید و یا بخواهید خانواده خود را همراه با خود به کانادا ببرید، در نظر گرفتن هزینه اقامت در کانادا از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده هزینه زندگی در کاناداست. به جرات می‌توان گفت بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کل هزینه‌های زندگی در کانادا مربوط به هزینه اقامت است. میانگین هزینه اجاره خانه در کانادا ماهانه ۹۹۰ دلار کانادا می‌باشد. هزینه اقامت در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. به طور مثال هزینه اقامت در شهری مثل ونکوور تا دو برابر هزینه اقامت در شهر کوچک‌تری مثل ادمونتون است. در جدول زیر میانگین هزینه اقامت در شهرهای محبوب کانادا را بررسی خواهیم کرد:

محل ملک مرکز شهر حومه شهر
ونکوور ۲,۰۰۰ دلار کانادا ۱,۶۰۰ دلار کانادا
تورنتو ۱,۸۰۰ دلار کانادا ۱,۴۰۰ دلار کانادا
میسیساگا ۱,۸۰۰ دلار کانادا ۱,۴۰۰ دلار کانادا
اوتاوا ۱,۵۰۰ دلار کانادا ۱,۰۰۰ دلار کانادا
همیلتون ۱,۴۰۰ دلار کانادا ۹۵۰ دلار کانادا
کلگری ۱,۲۰۰ دلار کانادا ۸۰۰ دلار کانادا
مونترئال ۱,۲۵۰ دلار کانادا ۹۰۰ دلار کانادا
ادمونتون ۹۵۰ دلار کانادا ۶۵۰ دلار کانادا

مرکز شهر یا حومه شهر؟ آپارتمان یا ویلایی؟

اجاره خانه در کانادا، چه در مرکز شهر و چه در حومه شهر مزایا و معایب خود را دارند. به طور مثال زندگی کردن در حومه شهر به دور از هیاهو و آلودگیست. حیاط خانه‌ها بسیار بزرگ‌تر است و نسبت به شهر، با مبلغی یکسان می‌توان ملک بسیار بزرگ‌تری اجاره کرد. و اما ایراد زندگی کردن در حومه شهر این است که برای انجام هر کاری نیاز به وسیله نقلیه شخصی دارید. زیرا گزینه‌های حمل و نقل عمومی بسیار محدود بوده و برای استفاده از هرکدام باید مدت‌ها منتظر بمانید.

زندگی کردن در مرکز شهر هم خالی از خیر و شر نیست! از طرفی همه چیز به شما نزدیک است. خواروبار، رستوران، کافه، محل کار یا دانشگاه، باشگاه‌های ورزشی مجلل و زندگی شبانه! اما تمام این‌ها بهایی دارد، باید سرو صدای زیاد، ترافیک سنگین و آلودگی هوا را تحمل کنید. اگر تمایل دارید در مرکز شهر زندگی کنید، فکر داشتن یک خانه بزرگ را از سر بیرون کنید. اگر یکی از شهرهای محبوب و گران‌قیمت کانادا را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید به احتمال زیاد مجبور به زندگی کردن در آپارتمان هستید.

و اما راه حل این موضوع انتخاب ملکی در میان این دو می‌باشد. نه مرکز شهر و نه حاشیه! اجاره ملکی درست با چند محله فاصله از مرکز شهر تمام این مشکلات را حل می‌کند و شما را از مزایای زندگی مدرن شهری بهره‌مند می‌سازد.

اقامت‌گاه دانشجویی (خوابگاه دانشجویی)

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، خوابگاه دانشجویی دارند که در محیط خود دانشگاه یا در نزدیکی آن واقع شده است. اگر می‌خواهید یکی از این دو گزینه را برای اقامت انتخاب کنید، پیشنهاد دانشگاه برای سال اول تحصیل، استفاده از از خوابگاه‌های داخل دانشگاه (campus) است. زیرا که خوابگاه‌های خارج از محیط دانشگاه باید رزرو شوند و برای همه در دسترس نیستند.

در خوابگاه‌های داخل دانشگاه مکان‌هایی برای تفریح و ورزش در نظرگرفته می‌شود، اما سرویس‌های بهداشتی مشترک خواهند بود و معمولا هم اتاقی خواهید داشت. در هر دوی این موارد یک کافه تریای بزرگ و یک غذاخوری در نزدیکی شما یافت می‌شود تا بتوانید روزانه از آن‌ها استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که اقامت در خوابگاه دانشجویی به طور قابل توجهی هزینه های زندگی شما را در طول تحصیل کاهش خواهد داد، زیرا دانشگاه بخشی از مخارج را عهده‌دار می‌شود.

خانه دانشجویی (خارج از محیط دانشگاه)

یکی دیگر از راه‌های اقامت در کانادا گرفتن خانه دانشجویی است. اگرچه امکان داشتن فضایی کامل اختصاصی را نداشته و آشپزخانه سرویس بهداشتی همچنان مشترک خواهد بود؛ اما خانه‌ دانشجویی امکان داشتن اتاق شخصی را فراهم می‌آورد. نکته قابل توجه این است که تمام دانشگاه‌ها نمی‌توانند شما را در یافتن چنین خانه‌هایی یاری کنند.

  • ممکن است شما را به نهادها یا آژانس‌های املاک ارجاع دهند یا حتی مجبور شوید که خودتان تحقیق کنید و خانه مورد نظرتان را بیابید.
  • هزینه اجاره خانه دانشجویی به صرفه و اقتصادی نیست و در شهرهای محبوب و پر جمعیت‌تر کانادا مانند تورنتو یا ونکوور هزینه‌ی سنگینی دارد.

اتاق استیجاری ( Home Stay)

یکی دیگر از گزینه‌های اقامت در کانادا و داشتن فضای خصوصی بیشتر اجاره‌ی اتاق استیجاری از یک خانواده می‌باشد. شاید این موضوع برای ما نامتعارف و ناخوش‌آیند باشد. اما در کانادا و برخی کشورهای دیگر، چیز رایجی است. اول آنکه مجبور نیستید فضای زندگی روزانه خود را با کسی شریک شوید و اتاق استیجاری شما فقط به شما اختصاص دارد. دوم آنکه از امنیت و حس بودن در یک خانواده بهره‌مند می‌شوید و این مزیت مناسبی برای افرادیست که زندگی جدید خود را در کشوری جدید شورع می‌کنند. سومین مزیت استفاده از اتاق استیجاری بهره‌مندی از ۱ تا ۳ وعده غذای گرم است؛ که بستگی به توافق شما دارد. معاف بودن از پرداخت روزانه هزینه غذا نیز بسیار به شما کمک خواهد کرد. البته ممکن است اجاره اتاق بدون غذا نیز ممکن باشد. همه چیز به توافق بین شما و صاحب ملک بستگی دارد.

آپارتمان شخصی در کانادا (مبله – غیر مبله)

گران‌ترین گزینه برای اقامت در کانادا اجاره آپارتمان شخصی است. برای اجاره آپارتمان در کانادا راه‌ها بسیاری وجود دارد و از طرق مختلف قادر خواهید بود که در یکی از شهرهای کانادا، آپارتمان اجاره کنید، حتی قبل از آنکه به کانادا بروید!

این گونه آپارتمان‌ها معمولا مبله می‌باشند، یعنی تمام تجهیزات لازم برای زندگی کردن را از پیش دارا هستند. اجاره آپارتمان خالی نیز امکان پذیر است. اما خرید لوازم منزل برای دانشجویان خارجی نا آشنا به کشور کانادا کمی دشوار است.

کدام مورد از گزینه‌های اقامت دانشجویی در کانادا مناسب بودجه من است؟

 

اینکه خوابگاه، خانه دانشجویی، اتاق اجاره‌ای یا آپارتمان شخصی را انتخاب کنید، کاملا به انتخاب شما و بودجه‌ای که برای اقامت خود در کانادا در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. پس بهتر است با بررسی دقیق هر یک از گزینه‌های مطرح شده در بالا، انتخاب درستی برای اقامت در کانادا در زمان تحصیل در این کشور داشته باشید.

کار در هنگام تحصیل در کانادا یا کار دانشجویی

 

به عنوان یک دانشجو، زمانی که مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های کانادا هستید، این امکان را دارید تا در داخل و یا خارج از کمپ کالج یا دانشگاه کار هم کنید. این مجوز از شروع دروه تحصیل شما در کانادا محاسبه شده و تا آخرین روز تحصیل در کانادا ادامه خواهد داشت. البته شما زمانی مجاز به کار در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستید که در مجوز تحصیلی شما، عبارت “work on campus” یا “work off campus” قید شده باشد. با این مجوز شما اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته را خواهید داشت. همچنین اگر خانواده و یا همسر دانشجو، او را در سفر به کانادا همراهی کرده باشند، اجازه کار تمام وقت در کانادا (به مدت تحصیل متقاضی) برای آن‌ها صادر خواهد داشت.

میزان دستمزدها در کانادا

میانگین دستمزد دانشجویان بین المللی در کانادا برای هر ساعت کار معادل ۲۷ دلار کانادا است که با توجه به هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا، بخشی بزرگی از مخارج دانشجو را پوشش می‌دهد، اما با توجه به سبک زندگی و یا دانشگاه محل تحصیل‌تان ممکن است به تنهایی کافی نباشد.

راه‌های کاهش هزینه‌های زندگی و کسب در آمد در زمان تحصیل در کانادا

 

  • استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی و یا اقامت در حومه شهر
  • استفاده از کتاب‌های دست دوم
  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی
  • خرید نسخه‌های الکترونیکی مقالات یا کتاب‌ها
  • استفاده از امکانات کتابخانه دانشگاه
  • استفاده از حق کار پاره وقت دانشجویی

زندگی در کشور کانادا اگرچه بسیار گرانتر و پرهزینه‌تر از زندگی در کشور خودمان است، اما باید توجه داشته باشید که زندگی و تحصیل در خارج از کشور هزینه دارد و کانادا یکی از کم هزینه‌ترین و ارزان‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. البته در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه، تنها فاکتور در انتخاب مقصد تحصیلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نبوده و شما ممکن است شرایطی چون علاقه مندی به تحصیل در یک کشور خاص، و یا نزدیکی به اقوام و خویشاوندان خود در کشور دیگری را مد نظر داشته باشید. اما اگر اولویت بندی خاصی در انتخاب محل تحصیل خود ندارید، پیشنهاد ما این است که شانس خود را برای ادامه تحصیل در کانادا امتحان کنید.

رسول بابایی بازدید : 89 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

 

در این وانفسای شیوع کرونا، دولت کانادا اقدامات جدیدی را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده که ممکن است شرایط سفر به کانادا را برای بسیاری از دارندگان ویزای کانادا یا ویزای همراه کانادا سخت‌تر کند. این برنامه با هدف آهسته کردن سرعت شیوع ویروس کرونا اجرا شده و سرپیچی از آن تحت هر شرایطی جرم محسوب می‌شود.

در این مطلب می‌خوانید

 

📌 چه کسانی می‌توانند وارد خاک کانادا شوند؟

📌 قبل از پرواز باید!

📌 برنامه قرنطینه اجباری

📌 ویزای مولتی کانادا در پساکرونا

📌 باز شدن مرزهای ترکیه و سفارت کانادا در آنکارا

📌 رفع محدودیت‌های سفر ناشی از کرونا در کانادا

چه کسانی می‌توانند وارد خاک کانادا شوند؟

 

  • شما می‌توانید به کانادا سفر کنید اگر:
  • شهروند کانادا باشید.
  • اقامت دائم کانادا را داشته باشید.
  • اعضای خانواده یکی از شهروندان و یا دارندگان اقامت دائم کانادا باشید و قصد اقامت در خاک کانادا به مدت حداقل ۱۵ روز را داشته باشید. (همسر یا شریک زندگی، فرزند، نوه، پدر، مادر یا ناپدری و ناماداری، قیّم یا سرپرست)
  • در صورتی که شرایط سفر به کانادا کاملا اضطراری بوده و:
    • اجازه کار موقت در کانادا را داشته باشید.
    • دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کانادا باشید.
    • درخواست اقامت دائم شما پذیرفته شده باشد.
    • قصد ترانزیت از طریق یکی فرودگاه‌های کانادا را داشته باشید.
    • دیپلمات ایرانی باشید.
    • حضور شما در کانادا در راستا با منافع ملی کانادا باشد.

اگر شما جزو این افراد نیستید، همین حالا هم می‌توانید برای گرفتن ویزای کانادا اقدام کنید اما هیچ زمان پاسخگویی مشخصی برای دریافت ویزای کانادا وجود نداشته و حداقل تا ۳ ماه آینده پاسخی از سوی سفارت کانادا دریافت نخواهید کرد. تا امروز (۲۴ خرداد) فقط دفاتر خدمات ویزای کانادا در باکو، دوبی، اربیل باز شده‌اند.

انگشت نگاری سفارت کانادا:

شما می‌توانید به صورت آنلاین از یکی از دفاتر خدمات ویزای کانادا که در خال حاضر باز شده‌اند وقت سفارت بگیرید. هرچند در حال حاضر به خاطر نبود پرواز به مقصد باکو یا دبی، نمی‌توانید خود را به سفارت کانادا در این کشورها برسانید اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر و در شرایط شیوع کرونا، در خوشبینانه‌ترین شرایط، نزدیک‌ترین وقت سفارت کانادا تا دو ماه دیگر هم به شما داده نخواهد شد. ان‌شاالله که تا دو ماه دیگر هم مرزهای کشورهای همسایه باز به روی ایرانیان بازگشایی می‌شود.

پیکاپ ویزا برای ویزای کانادا:

همانطور که می‌دانید تمامی ویزاهای توریستی، تحصیلی و کاری کانادا از طریق سفارت کانادا در ترکیه واقع در آنکارا ترکیه به ایرانیان صادر می‌شود. از این رو در حال حاضر، به خاطر تعطیلی سفارت کانادا در ترکیه، امکان پیکاپ پاسپورت ایرانی از طریق سایر دفاتر وک کانادا وجود ندارد.

قبل از پرواز باید

 

تمام الزامات شرکت هواپیمایی را رعایت کرده و تست‌های لازم از جمله تب، سرفه و مشکلات تنفسی از شما گرفته شود. در صورت داشتن هریک از علائم بیماری، مجاز به سفر به کانادا نخواهید بود. همچنین باید ثابت کنید که ویزای شما معتبر است و محدودیتی برای سفر به کانادا ندارید. پس باید در هنگام پرواز همه مدارک را با خود همراه داشته باشید. همچنین باید مدارک اقامت خود در کانادا به مدت بیشتر از ۱۵ روز را نیز قبل از پرواز ارائه دهید.

برنامه قرنطینه اجباری

 

به محض ورود به خاک کانادا و قبل از ترک POE (گیت ورودی)، سلامتی شما توسط کارشناسان بهداشت مرزی ارزیابی خواهد شد. اگر شهروند غیر کانادایی بوده و علائم بیماری کرونا را داشته باشید، مجاز به ورود به خاک کانادا نخواهید بود. اما در هر صورت همه افرادی که در تاریخ اجرای قوانین ورود به کانادا، به این کشور سفر می‌کنند، موظف به ارائه برنامه برای یک قرنطینه اجباری ۱۴ روزه هستند. در صورتی که علائم بیماری در شما یافت نشود، به شرط آن‌که مکان مناسب برای گذراندن قرنطینه به صورت شخصی (سوریس بهداشتی جدا، مکان جدا از باقی افراد خانواده و غیره) را داشته، در کنار افراد آسیب پذیر نبوده و تحت هیچ شرایطی جز دریافت کمک پزشکی ضروری از آن محل خارج نشوید… در برنامه قرنطینه اجباری بعد از ورود به خاک کانادا شما باید موارد زیر را مشخص کنید:

  • مکان مناسبی برای اقامت در طول مدت قرنطینه دارید.
  • چگونه قصد دارید تا خود را به محل اقامت مورد نظر برسانید. (وسیله نقلیه شخصی)
  • تمامی مواد غذایی خود را مورد نیاز خود برای دوره قرنینه را در به صورت یکجا و به روشی امن تهیه نمایید.

اگر شهروند کانادا و یا از اعضای خانواده شهروند کانادا باشید و علائم بیماری کرونا در شما مشاهده شود باید این دوران ۱۴ روزه قرنطینه را در مکانی که از سوی دولت برای شما مشخص می‌شود بگذرانید. بدین ترتیب که اگر وسیله نقلیه شخصی نداشته باشید یا محل مناسب اجرای قرنطینه (مکان زندگی کاملا مجزا) که خود را جدا از بقیه خانواده قرنطینه کنید دولت کانادا برای شما محلی فراهم می‌کند تا قرنطینه ۱۴ روزه‌یتان را سپری کنید.

در صورتی که از قوانین قرنطینه کانادا سرپیچی کنید، ممکن است به جریمه ۷۵۰,۰۰۰ دلاری یا حبس تا سقف ۶ ماه محکوم شوید و در صورتی که اقدامات شما برای دیگران خطرناک باشد یا به قیمت جان دیگران تمام شود، به ۳ سال حبس و پرداخت ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار جریمه نقدی یا حتی هردو با هم محکوم خواهید شد. همچنین پلیس کانادا در صورت مشاهده هرگونه تعدی از قوانین قرنطینه کانادا در طول دوره قرنطینه، شما را تا ۱,۰۰۰ دلار کانادا جریمه نقدی خواهد کرد.

ویزای مولتی کانادا در پساکرونا

 

بعد از پایان یافتن کرونا در کانادا، ممکن است تا آرام شدن اوضاع، ویزای مولتی کانادا هم به کسی اعطا نشود. همانطور که می‌دانید دولت کانادا تقریبا به تمامی متقاضیان ویزای توریستی کانادا، ویزای مولتی ۱۰ ساله کانادا اعطا خواهد کرد. اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که بعد از پایان یافتن تب کرونا در کانادا، تا مدت‌ها ویزای مولتی ۵ ساله کانادا به بسیاری از متقاضیان داده نشود. البته این موضوع بیشتر شبیه به شایعه است و منبع موثقی برای اتکا به آن وجود ندارد.

باز شدن مرزهای ترکیه و سفارت کانادا در آنکارا

 

احتمالا از اول مرداد ۹۹ با بازگشایی مرز هوایی ایران و ترکیه، شرکت‌های هواپیمایی ایران می‌توانند پروازهای خود را به کشور ترکیه از سر بگیرند. ‏دلیل اصلی این بازگشایی پیش از موعد مقرر، این است که دولت آلمان تصمیم دارد تا همچنان مرزش را با ترکیه بسته نگه دارد؛ در نتیجه ترکیه به دنبال جایگزینی برای آلمان است. ‏لازم به ذکر است ترکیه به دلیل مشکلات اقتصادی پساکرونا مجبور به باز کردن مرزهایش می‌باشد و ایران یکی از بهترین بازارهای گردشگری ترکیه می‌باشد.

رفع محدودیت‌های سفر ناشی از کرونا در کانادا

 

باید در نظر داشت که از زمانی که مرزها بسته شده، بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، تاریخ‌هایی متفاوتی را برای بازگشایی مرزهای خود اعلام کرده، هیچکدام اجرایی نشدند؛ ویزای شینگن ایتالیا، مانند ویزای کانادا همچنان دور از دسترس است. زیرا سرعت همه گیری ویروس کرونا کم نشده و این ویروس روزانه جان بسیاری از مردم جهان را می‌گیرد. پس ممکن است با فرا رسیدن ۱۱ تیر هم این محدودیت‌ها برداشته نشوند! همچنین از سوی دیگر می‌توان خوش بین بود، زیرا که وضعیت کرونا در کانادا بسیار خوب است و کرونا در کانادا تحت کنترل قرار دارد. در نتیجه ممکن است به زودی مرز کانادا باز شود. هر چیزی ممکن است پیش آید! زیرا سلامت عمومی از هر چیز مهم‌تر است و صنعت گردشگری و اقصاد کشور در مراتب اهمیت بعدی سلامت قرار دارند.

رسول بابایی بازدید : 41 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

 

برای بررسی بیشترین ریجکت ویزای شینگن، ابتدا باید بیشترین درخواست ویزای شینگن را بررسی کنیم. در ابتدای این مطلب کشور عضو ویزای شینگن که بیشترین درخواست ویزا را در سال ۲۰۱۸ داشت، به شما معرفی می‌کنیم و پس از آن بیشترین ریجکت ویزای شینگن را به همراه دلایل به شما معرفی می‌کنیم.

در این مطلب می‌خوانید

 

📌 بیشترین درخواست ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ مربوط به کدام کشور بود؟

📌 بیشترین ریجکت ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ مربوط به کدام کشور است؟

📌 رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن چیست؟

بیشترین درخواست ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ مربوط به کدام کشور بود؟

 

کنسولگری‌های فرانسه در سراسر جهان حدود ۴،۰۱۰،۶۰۴ درخواست ویزا را بررسی کرده و پاسخ داده است. پس از فرانسه، کشور آلمان چیزی در حدود ۲،۰۵۶،۲۹۶ درخواست ویزا از متقاضیان سراسر جهان داشته است. کشور ایتالیا نیز با ۱،۸۴۴،۱۴۰ درخواست در رتبه سوم بیشترین درخواست ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ می‌باشد. اسپانیا، یونان، فنلاند، هلند، جمهوری‌چک، سوئیس و لهستان در رده‌های بعدی بیشترین درخواست ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ می‌باشند. اما در این بین بیشترین ریجکت درخواست ویزا مربوط به کدام کشور است؟

بیشترین ریجکت ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ مربوط به کدام کشور است؟

مسلما بیشترین درخواست ویزای شینگن می‌تواند بر روی بیشترین ریجکت ویزای شینگن تاثیرگزار باشد. در هر صورت، بیشترین ریجکت ویزای شینگن به شرح زیر می‌باشد:

۱. فرانسه: کشور فرانسه یکی از ۴ کشوری است که بیشترین میزان ریجکتی در سال ۲۰۱۸ را دارد. فرانسه ۱۵.۷% از درخواست‌های دریافتی در سال ۲۰۱۸ را رد کرده است. همچنین فرانسه حدود ۳۰.۸% از درخواست‌های ویزای چندبار خود را رد کرده است!

۲. آلمان: در سوی دیگر، کشور آلمان ۲،۰۵۶،۲۹۶ درخواست ویزا در سال ۲۰۱۸ دریافت کرده است که از این آمار چیزی در حدود ۹.۱% ریجکت شده‌اند! آلمان در سال ۲۰۱۸ بیشترین ویزای مولتیپل یا چند بار ورود را صادر کرده است. المان در ۲۰۱۸، ۳۰،۸۲۲ ویزای چند بار ورود صادر کرده است. بیشترین ویزای آلمان صادر شده مربوط به شهروندان روسیه، چین و ترکیه می‌باشد.

۳. پس از فرانسه و آلمان، بیشترین درخواست ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ برای کشورهای ایتالیا، اسپانیا و یونان بوده است. ایتالیا با ۷.۴%، اسپانیا با ۷.۱% و یونان با ۴.۹% پس از فرانسه و آلمان بیشترین نرخ ریجکت ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ را داشته‌اند

رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن چیست؟

 

عدم اعتماد به بازگشت متقاضیان، رایج‌ترین دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن می‌باشد. برای رفع این ابهام می‌توانید از طریق تورهای گروهی اروپا اقدام به اخذ ویزا کنید. همچنین می‌توانید با اعلام وابستگی‌هایی از قبیل خانواده، شغل و اموال خود به افسران ویزا این اطمینان را بدهید که پس از اتمام مدت زمان سفر به کشور محل اقامت خود برمی‌گردید.

عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت، دومین دلیل رایج ریجکت ویزای شینگن می‌باشد. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید تمامی توانایی و منابع مالی خود را به افسران ویزا معرفی کنید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید ایده‌آل ترین مبلغ تمکن مالی و گردش حساب را (براساس کشور مقصد) به افسران ویزا ارائه کنید. ارائه مدارک غیرواقعی و دروغین نیز از دیگر دلایل رایج ریجکت ویزای شینگن می‌باشد که راه‌حل رفع این مشکل نیز مشخص است!

رسول بابایی بازدید : 39 دوشنبه 23 تیر 1399 نظرات (0)

ویزای کشور بلغارستان فقط در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود و شما به صورت انفرادی موفق به اخذ ویزا نخواهید شد. شرایط و کلیه اطلاعات مربوط به ویزای بلغارستان دقیقا همانند ویزای کشورهای شینگن می‌باشد. هزینه درخواست ویزای بلغارستان ۶۰ یورو می‌باشد که این هزینه را باید در سفارت‌خانه این کشور پرداخت کنید. ویزای بلغارستان مصاحبه ندارد و شما فقط برای عکس برداری، انگشت نگاری و تحویل مدارک باید به سفارت بلغارستان مراجعه کنید.

در این مطلب می‌خوانید

 

📌 وقت سفارت بلغارستان

📌 شرایط اخذ ویزای بلغارستان

📌 مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای بلغارستان

📌 هزینه ویزای بلغارستان

📌 مدارک ویزای بلغارستان

📌 ریجکت ویزای بلغارستان

📌 رفع ریجکت ویزای بلغارستان و نحوه اعتراض به ریجکت ویزای بلغارستان

📌 آدرس و تلفن سفارت بلغارستان

وقت سفارت بلغارستان

 

وقت سفارت بلغارستان توسط سایت سفارت این کشور تعیین می‌شود. شما باید در سایت سفارت بلغارستان یک اکانت ایجاد و فرم درخواست ویزای این کشور را به صورت آنلاین تکمیل کنید. حدودا ۷ روز کاری بعد از ارائه درخواست وقت سفارت، می‌توانید در سفارت بلغارستان حضور داشته باشید. توجه داشته باشید که علاوه بر تعیین وقت سفارت اینترنتی می‌توانید به صورت تلفنی نیز وقت سفارت خود را تعیین کنید.

شرایط اخذ ویزای بلغارستان

 

شرایطی که در ادامه به شما اعلام می‌شود، در هیچ جایی ثبت نشده است و فقط براساس تجربه کارشناسان گروه مسافرتی ویزالند به شما اعلام می‌کنیم. شرایط اخذ ویزای بلغارستان به شرح زیر می‌باشد:

۱. اقدام به صورت گروهی:

منظور از اقدام به صورت گروهی، ارائه درخواست به همراه اعضای خانواده و دوستان نمی‌باشد. منظور از اقدام به صورت گروهی این است که شما تور گروهی بلغارستان را خریداری کنید تا موفق به اخذ ویزای این کشور شوید! در تورهای گروهی بلغارستان ویزا به صورت گروهی و توسط آژانس و یا کارگزار برگزار کننده تور اقدام می‌شود.

۲. گردش حساب:

گردش حساب مورد نیاز ویزای بلغارستان، گردش ۶ ماهه حساب متقاضی می‌باشد. منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات است که اهمیت دارد. هرچه تعداد تراکنشات حساب شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای بلغارستان خواهید داشت.

۳. تمکن مالی:

تمکن مالی مورد نیاز ویزای بلغارستان باید به یورو صادر شود. ایده آل ترین تمکن مالی ویزای بلغارستان برای هر نفر، ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. توجه داشته باشید که برگه تمکن مالی باید توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد.

مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای بلغارستان

 

حدودا بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری پس از تحویل مدارک و انگشت نگاری، جواب ویزای بلغارستان برای شما صادر می‌شود. توجه داشته باشید که برای دریافت جواب ویزای بلغارستان خود شخص متقاضی باید به همراه رسید دریافتی و کارت شناسنایی معتبر به سفارت بلغارستان در تهران مراجعه کند.

هزینه ویزای بلغارستان

 

به طور معمول هزینه ویزای بلغارستان را با همان هزینه تور بلغارستان پرداخت می‌کنید و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نیست. جدای از این هزینه، شما باید ۶۰ یورو هزینه درخواست ویزای بلغارستان را در سفارت این کشور به صورت نقدی پرداخت کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تور بلغارستان به سایت آژانس هواپیمایی نهال گشت مراجعه کنید.

مدارک ویزای بلغارستان

 

مدارک ویزای بلغارستان باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. توجه داشته باشید که نیازی به گرفتن تائیدیه دادگستری و امورخارجه برای مدارک ویزای بلغارستان نیست. چک لیست مدارک ویزای بلغارستان به شرح زیر می‌باشد:

📑 اصل گذرنامه متقاضی با حداقل ۷ ماه اعتبار

📑 فرم تکمیل شده درخواست ویزای بلغارستان

📑 ۱ قطعه عکس ۳.۵ * ۴.۵ رنگی با پس زمینه سفید (توجه داشته باشید که بین چهره شخص و عکس نباید تفاوت فاحشی دیده شود)

📑 کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی (تمامی صفحات) در یک برگه A4 جداگانه

📑 کپی از صفحات اول و دوم پاسپورت به همراه کلیه صفحاتی که دارای ویزا هستند (هر کدام در یک برگه A4)

📑 تمکن مالی

📑 گردش حساب ۶ ماهه آخر حساب متقاضی

📑 در صورتی که از کشور دیگری ریجکتی داشته باشید، باید نامه ریجکتی خود را ارائه کنید.

📑 اسناد ملکی متقاضی

📑 گواهی اشتغال به کار / گواهی اشتغال به تحصیل

📑 بیمه مسافرتی با سقف پوشش حداقل ۵۰،۰۰۰ یورو

📑 ضمانت نامه بانکی در وجه آژانس و یا کارگزار برگزار کننده تور

ریجکت ویزای بلغارستان

 

رایج ترین دلیل ریجکتی ویزای بلغارستان، عدم اعتماد افسران ویزای این کشور به بازگشت متقاضیان می‌باشد. شما برای رفع این مشکل می‌توانید مدارک وابستگی های خود را (اشتغال به کار، مدارک مالی و مدارک روابط خانوادگی) به کشور محل اقامت خود را ارائه کنید. دلایل ریجکت ویزای بلغارستان به شرح زیر می‌باشد:

۱. عدم اعتماد به بازگشت متقاضیان به کشور محل اقامت

۲. ارائه مدارک دروغین و یا غیرواقعی

۳. عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا از هدف سفر به بلغارستان

۴. عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت

۵. ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

رفع ریجکت ویزای بلغارستان و نحوه اعتراض به ریجکت ویزای بلغارستان

 

حقیقت این است که ویزای بلغارستان شما ریجکت نمی‌شود و شما فقط رفیوز می‌شوید. در رفیوزی داستان کمی متفاوت می‌شود. در صورتی که درخواست ویزای شما رفیوز شود، در هر زمانی که نواقص پرونده شما تکمیل شود، می‌توانید درخواست خود را مجددا ارائه کنید. برای اعتراض به ریجکت ویزای بلغارستان بهتر است که به یک وکیل مهاجرت بلغارستان مراجعه کنید.

آدرس و تلفن سفارت بلغارستان

 

برای مراجعه به سفارت بلغارستان باید به آدرس تهران، خیابان ولی‌عصر، توانیر، خیابان ناظمی گنجوی، پلاک ۴۰ مراجعه کنید. توجه داشته باشید برای حضور در سفارت بلغارستان باید در روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعات ۹ تا ۱۲:۳۰ به این سفارت مراجعه کنید. جهت مکالمه تلفنی نیز با شماره ۰۲۱۸۸۷۷۵۶۶۲ تماس بگیرید.

رسول بابایی بازدید : 36 دوشنبه 23 تیر 1399 نظرات (0)

کرونا مرزها و سفارت‌ها را بست

 

با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته، اتحادیه اروپا مجبور شد تا کشورهای عضو شینگن را به بستن مرزهای شنگن توصیه کند. از آنجا که درآمد بسیاری از کشورهای عضو شینگن وابسته به توریست و گردشگری و خدمات ویزا است، برخی از کشورهای شینگن در ابتدا با این موضوع مخالفت کردند. اما با بحرانی شدن شرایط شیوع کرونا، کشورهای شنگن نیز یکی پس از دیگری شروع به بستن مرزهای شینگن و تعطیلی سفارت و یا دفاتر خدمات ویزای شینگن در کشورهای ثالث کردند. پس از آن کانادا و کشورهای مهاجرپذیر دیگر نیز مرزهای خود را به روی شهروندان کشورهای دیگر بستند و از اعطای ویزای توریستی به گردشگران خودداری کردند.

در این مطلب می‌خوانید

 

📌 تلاش‌های جهانی برای شکست کرونا

📌 زوال کرونا و رواج ویزا

📌 خبر خوش کرونا برای ویزا

📌 خبر بد کرونا برای ویزا

📌 مهار موج دوم کرونا، تنها راه اخذ ویزا

📌 گوش به زنگ خبرهای جدید باشید

تلاش‌های جهانی برای شکست کرونا

 

با وضع قوانین سفت و سخت و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در کشورهای مختلف دنیا و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری، شرایط شیوع کرونا در اغلب کشورهای دنیا به صورت کنترل شده درآمد، پزشکان نیز راه‌های بهتری برای درمان کرونا یافتند و درنتیجه نرخ مرگ و میر کرونا به طور چشمگیری کاهش یافت. به طوری که با کمک مردم، کرونا در سراشیبی سقوط قرار گرفت و صنعت در حال احتضار گردشگری کمی دلگرم شد.

زوال کرونا و رواج ویزا

 

کنترل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای حوزه شینگن و کانادا را بر آن داشت تا بر سر بازگشایی مرزها بر روی گردشگران و باز شدن مجدد سفارت‌ها در کشورهای ثالث، رایزنی کنند. تا جایی که زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی مرزهای شینگن تا اواخر ماه June یا اواسط تیر ماه شنیده می‌شد. سفارت‌‌ها خود را برای پذیرش درخواست‌های جدید ویزای شینگن آماده کرده بودند. در ابتدا آلمان و فرانسه و پس از آن ایتالیا، سوئیس، اتریش، سوئد، اسپانیا، مجارستان و سایر کشورهای عضو شنگن بر روی شهروندان یکدیگر آغوش گشودند و در تلاش بودند تا برای نجات صنعت توریست خود هم که شده، شرایط ورود گردشگران سایر کشورها را به درون خاک خود تسهیل نمایند. کانادا هم که در اقدامی پیش دستانه، دفاتر VAC خود در باکو و دبی را برای دادن وقت سفارت کانادا و انجام امور انگشت نگاری کانادا باز کرد.

خبر خوش کرونا برای ویزا

 

خبر خوش اینکه اتحادیه اروپا تا ۲۶ خرداد ۹۹ برای بسته ماندن و یا بازکردن مرزهای شینگن تصمیم گیری خواهد کرد و احتمالا نتیجه این جلسه باز شدن مرزهای شینگن به روی شهروندان کشورهای غیر عضو باشد. از این جهت می‌گویم مرزها باز خواهد شده که پیش از این نیز بسیاری از کشورهای عضو شنگن از جمله، ایتالیا، آلمان، فرانسه و سوئیس، به صورت غیر رسمی خبرهایی را مبنی بر بازگشایی مرزها و باز شدن سفارت خود در ایران به گوش ما رسانده بودند.

خبر بد کرونا برای ویزا

 

اما خبر بد اینکه احتمالا با تصمیم اتحادیه اروپا و با صلاح‌دید خود کشورهای عضو شینگن، مرزهای شینگن تنها به روی شهروندان کشورهایی باز می‌شود که شرایط شیوع کرونا در آن‌ها بهتر شده باشد و ویزای شنگن تنها به آن‌هایی داده می‌شود که شیوع این بیماری در کشورشان کنترل شده است و همانطور که احتمالا تا کنون باخبر شده اید، موج دوم شیوع کرونا نیز در ایران آغاز شده است. اگرچه نرخ مرگ و میر کرونا در این چندوقت اخیر کمتر شده، اما تعداد مبتلایان از روزهای اوج کرونا در موج اول شیوع این بیماری در ایران هم بیشتر است. به طوری که ستاد مقابله با کرونا تصمیم به بازگرداندن محدودیت‌های قبلی دارد.

 

مهار موج دوم کرونا، تنها راه اخذ ویزا

 

این شرایط اگر نگویم قطعا، که احتمالا اعطای ویزای شنگن و نیز ویزای سایر کشورها به ایرانیان را سخت‌تر از سایرین می‌کند. حتی اگر هم بتوانید به ویزا بگیرید، با مشکل پیدا کردن پرواز به مقصد مورد نظرتان برخورد می‌کنید. احتمالا مجبور خواهید شد تا با یک پرواز غیرمستقیم خود را به کشور موردنظر برسانید. در آنجا هم احتمالا با هزینه خودتان یک تست کرونا از شما گرفته می‌شود. شاید هم مجبور شوید تا چند روزی را با هزینه خودتان در قرنطینه بمانید.

اینکه چرا ایران تنها کشوری است که موج دوم کرونا در آن آغاز شده موضوع بحث نیست. اگرچه رفتارهای پرخطر خود ما نیز حداقل یکی از مهم‌ترین دلایل این طغیان است. اما قطعا این شرایط، علاوه بر سلامتی خود ما و نزدیکان و هموطنانمان در سطح جهانی نیز مشکل ساز خواهد شد. قطعا تا زمانی که نتوانیم شرایط بهداشت کرونا را در سطح مطلوبی در کشور رعایت نکنیم، روابط با کیفیت و خوبی را در سطح جهانی نخواهیم داشت.

گوش به زنگ خبرهای جدید باشید

 

اگرچه نمی‌توان پیش بینی درستی از آینده اوضاع سفرهای خارجی در این وانفسای شیوع کرونا داشت. اما بهترین کار در این شرایط برای کسی که دغدغه اخذ ویزا و سفر به خارج از کشور را دارد این است که از طریق یک منبع آگاه، گوش به زنگ آخرین اخبار و اطلاعیه‌های منتشر شده در خصوص ویزای کشورهای مختلف باشد. برای این منظور کافی است تا سایت‌ خود سفارت مربوطه، سایت دفتر کارگزاری ویزای سفارت مربوطه و یا سایت‌های معتبری چون ویزالند را بررسی کنید. آخرین اخبار مربوط به ویزای هرکشور، در اطلاعیه کرونا و ویزای صفحه ویزای آن کشور در سایت ویزالند اطلاع رسانی خواهد شد. کافی است عبارت “ویزای کشور مورد نظر” را گوگل کرده و وارد صفحه ویزای آن کشور در سایت ویزالند شوید و اطلاعیه کرونا و ویزا را مطالعه نمایید.

رسول بابایی بازدید : 43 دوشنبه 23 تیر 1399 نظرات (0)

تمکن مالی از مهم ترین مدارک تاثیر گذار در تصمیم گیری افسر کنسولی می باشد. در واقع شما با ارائه نامه تمکن مالی به افسر کنسولی این اطمینان را می دهید که از پس هزینه ها در کشور مورد نظر برمی آیید و از این لحاظ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. سفارت خانه هر کشوری مبالغ حداقلی برای تمکن مالی مسافر اعلام کرده اند و این مبالغ برای هر کشور متفاوت است. مبالغ تمکن مالی ویزا، بر مبنای هزینه های رفت و برگشت به آن کشور، هزینه اقامت در هتل و یا مسافر خانه، هزینه های حمل و نقل در آن کشور، هزینه های خورد و خوراک و مواردی از این قبیل مشخص می شود.

 

تمکن مالی ویزای کانادا

نامه تمکن مالی، توسط بانک عامل هر شخص و به واحد پول کشور مورد نظر صادر می شود. در واقع تمکن مالی شامل ، مانده حساب شخص و سپرده های بانکی ایشان به همراه تاریخ بازگشایی حساب، میانگین مبالغ وارد شده به حساب، میانگین مبالغ خارج شده از حساب و تفاضل این دو (گردش حساب) می باشد. معمولا در تمکن مالی، تمامی مبالغ به در واحد ریال عنوان می شوند و شخص متقاضی تمکن مالی، باید با توجه به ویزای درخواستی، واحد پول درخواستی مورد نظر را اعلام دارد. تمکن مالی در صورتی معتبر است که شعب ارزی آن را صادر و مدیر شعبه آن را مهر و امضاء کند.

گواهی تمکن مالی برای سفارت کانادا

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا شامل، مانده حساب شخص به دلار کانادا، مبالغ ورودی به حساب متقاضی، مبالغ خروجی از حساب متقاضی و گردش حساب می‌باشد. بازه تمکن مالی و گردش حساب مورد درخواست سفارت کانادا، ۳ ماه اخیر از تاریخ درخواست می باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده سفارت کانادا، مبلغ مورد نیاز تمکن مالی ویزای کانادا، هر نفر ۵۰.۰۰۰ دلار کانادا می باشد. مدت اعتبار تمکن مالی ویزای کانادا، ۷ روز از تاریخ صدور آن می باشد. تمکن مالی کانادا، باید ممهور به مهر شعب ارزی بانک صادر کننده باشد و مدیر شعبه ارزی نیز آن را به امضاء برساند.

تمکن مالی ویزای کاری کانادا

 

متقاضی اخذ ویزای کاری کانادا، با مدارک تمکن مالی خود باید به دولت کانادا اثبات کند که توان مالی کافی برای اقامت در کانادا را دارا می باشد و برای برطرف کردن حداقل الزامات زندگی در این کشور، با مشکلی مواجه نخواهد شد.

متقاضی ویزای کار کانادا، نمی تواند از شخص دیگری برای امرار معاش پول قرض بگیرد و باید توانایی پرداخت تمامی هزینه های زندگی خویش را، قبل از دریافت حقوق و مزایای شغل جدید داشته باشد.

اگر همسر و فرزندان تان، به همراه شما در کانادا اقامت داشته باشند، می توانید در صورت نیاز از منابع مالی آن ها ( در صورت وجود) نیز استفاده کنید.

اگر شرکت و یا کارفرما، به منظور همکاری با شما، دعوت نامه ای برای تان ارسال کند، شما باید با مدارک تمکن مالی این اطمینان را به آن ها بدهید که در تامین هزینه های اولیه خود در کشور کانادا، دچار مشکل نخواهید شد.

میزان تمکن مالی ویزای کاری کانادا

مقدار پول مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا، با توجه به تعداد نفرات خانواده متقاضی مشخص می شود. برای تعیین هزینه های ویزای کاری کانادا، باید به موارد زیر دقت شود:

  • شخص متقاضی
  • همسر شخص متقاضی
  • فرزندان شخص متقاضی
  • فرزندان وابسته به همسرتان (که شما ناپدری / نامادری آنها می شوید.)

نامه تمکن مالی شخص متقاضی، که در هنگام درخواست مهاجرت ارائه می شود، باید گواهی این موضوع باشد که شخص متقاضی دارای شرایط مالی مناسب برای مهاجرت می باشد. در زیر، جدولی ارائه می شود که هزینه های مورد نیاز ویزای کار کانادا با توجه به تعداد افراد خانوار مشخص شده است:

بودجه مورد نیاز به دلار کانادا تعداد افراد خانواده
۳,۳۶۱$ برای هر عضو بیشتر
۱۲,۴۷۵$ ۱
۱۵,۵۳۱$ ۲
۱۹,۰۹۳$ ۳
۲۳,۱۸۱$ ۴
۲۶,۲۹۲$ ۵

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

 

کانادا، به دلیل شهریه های کم دانشگاه ها و هزینه های پائین زندگی، مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است. برای ادامه تحصیل در کانادا، تمکن مالی بودجه های در دسترس برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی مورد نیاز است.

متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا، برای اثبات و تمکن مالی، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

تمکن مالی ۶ ماه گذشته متقاضی:

تمکن مالی ۶ ماه گذشته متقاضی ویزای تحصیلی کانادا نشان می دهد که مدارک مالی و بودجه در دسترس برای حمایت از هزینه های دانشگاه و پرداخت هزینه های رفت و آمد و زندگی کافی است یا خیر.

تمکن مالی سرپرست خانواده:

تمکن مالی سرپرست خانواده و یا اعضای دیگر خانواده (در صورت کافی بودن بودجه) نشان دهنده حمایت مالی خانواده از متقاضی ویزای تحصیلی کانادا.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

میانگین هزینه تحصیل در کانادا، ۱۵ هزار دلار کانادا تخمین زده شده است. این مقدار برای موسسات آموزشی و برنامه های تحصیلی، متفاوت است. متقاضیان علاوه بر هزینه های آموزشی، موظف به پرداخت هزینه های اقامت و زندگی نیز می باشند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

مبلغ مورد نیاز در هر سال (به اضافه هزینه شهریه) اشخاصی که به کانادا وارد می شوند
۱۰,۰۰۰$ شخص متقاضی
+ ۴,۰۰۰$ به همراه یک شخص از خانواده
+ ۳,۰۰۰$ هر شخص از خانواده

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

 

گواهی تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، بسیار تاثیر گذار در تائید و حتی رد کردن درخواست ویزای توریستی کانادا باشد. مبلغ تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، شرایط مربوط به تاریخچه سفری و اسناد ملکی متقاضی را تعیین می کند. با توجه به اعلام سفارت کانادا، گواهی تمکن مالی ویزای کانادا برای شخص متقاضی ۵۰ هزار دلار کانادا می باشد و هر عضو از خانواده که ایشان را همراهی کنند، ۱۰ هزار دلار کانادا اضافه می شود؛ اما اگر تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، بیشتر از مبلغ اعلام شده سفارت این کشور باشد، شرایط تاریخچه سفری و اسناد ملکی برای ایشان تغییر پیدا خواهد کرد. با افزایش مبلغ تمکن مالی، تعداد سفر های خارجی شخص متقاضی و همچنین اموال منقول و غیر منقول ایشان نیز باید بیشتر باشد. دلیل این شرایط برای تمکن مالی ویزای کانادا، عدم ارائه تمکن مالی جعلی از سوی شخص متقاضی می باشد.
رسول بابایی بازدید : 43 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)
به روز رسانی در ۹۷/۵/۱: مراکز ویزای کانادا در ترکیه (استانبول و آنکارا) مراجعین زیادی دارند و سیستم مراجعه برای انگشت نگاری رو تغییر دادند. برای مراجعه به این دو مرکز و انگشت نگاری باید به صفحه مرکز ویزای کانادا در ترکیه برید و وقت بگیرید. تلفنی هم میتونید وقت بگیرید. مرکز اعلام کرده اگر بدون وقت گرفتن به مرکز مراجعه کنید معطل میشید یا ممکنه اون روز اصلا به شما سرویسی ارائه نشه.
کشور کانادا هم جزو اون کشورهایی هست که به سخت ویزا دادن بین ایرانی ها معروف شده. نبودن سفارت کانادا در تهران هم به این سختی اضافه شده و باعث شده این تصور پیش بیاد که گرفتن ویزای کانادا بدون مراجعه به آژانس های مسافرتی معروف و سپردن همه کار به اون ها، غیر ممکنه.
راستش من خودم قبل از اینکه مراحل ویزا رو شروع کنم برای اینکه کمی اوضاع دستم بیاد به یکی از همین آژانس های معروف زنگ زدم تا اطلاعات بگیرم. اولین سوالی که آژانس مسافرتی ازم پرسید این بود که دعوتنامه من از طرف یک دوست کانادایی هست یا بستگانی در کانادا دارم که برام دعوتنامه بفرستند؟ وقتی پاسخ دادم که دعوتنامه ای ندارم و میخوام ویزای توریستی کانادا رو بگیرم، خانمی که پشت خط بود شاکی شد که آقا کانادا که ویزای توریستی نمیده! وقت خودت و ما رو تلف نکن. بعدش هم بدون اینکه منتظر جوابی از طرف من باشه گوشی رو قطع کرد.
دو روز بعد از این مکالمه مراحل ویزای کانادا رو شروع کردم و کمتر از دو ماه بعد ویزای ۴ ساله کانادا (طولانی ترین ویزایی که تا به حال گرفتم) توی پاسپورتم جا خوش کرده بود. مراحل درخواست و اقدام برای ویزای کانادا به مراحل ویزای استرالیا شباهت داشت ولی به اون سادگی نبود. توی این مطلب سعی می کنم قدم به قدم مراحل ویزای کانادا رو برای شما بنویسم.
مراحل درخواست ویزای کانادا
صفحه ای که باهاش سر و کار خواهید داشت وبسایت اداره مهاجرت کانادا هست.
اطلاعات زیادی توی وبسایت هست و برای مهاجرت به کانادا هم به همین وبسایت باید مراجعه کرد. ویزایی که برای بازدید توریستی و دیدار بستگان و آشنایان در کانادا هست اسمش رو گذاشتند ویزای موقت اقامت/دیدار Temporary resident / visitor visa . با این ویزا حداکثر ۱۸۰ روز متوالی میشه در کانادا اقامت داشت و برای زمان بیشتر باید نوع دیگری از ویزا رو انتخاب کنید.
اگر توی وبسایت اداره مهاجرت کانادا گم شدید میتونید مستقیم برید اینجا، گزینه آبی رنگ Continue to GCKey رو کلیک کنید و در صفحه ای که باز میشه یک اکانت برای خودتون بسازید. حتما حواستون به سوال های امنیتی باشه چون در هر بار ورود به اکانتتون یکی از این سوالات رو میپرسه، پس با دقت جوابی بنویسید که یادتون بمونه.
وارد اکانت که شدید برای ویزیتور ویزا Visitor Visa اپلای کنید. ابتدا یک سری سوال از شما میپرسه که تشخیص بده اصلا شما نیاز به ویزا دارید یا نه که خوب مسلما جوابش برای ما ایرانی ها مثبت هست .
تعداد سوالات حدود ۱۵ تاست و هر موقع خواستید میتونید نتایج رو ذخیره کنید، از اکانتتون خارج بشید و بعدا دوباره برگردید و ادامه سوالات رو جواب بدید.
مرحله بعد آپلود کردن مدارک لازم برای ویزا هست. برای هر قسمت فقط یک فایل و با حجم حداکثر ۴ مگابایت میتونید آپلود کنید. مثلا اسکن صفحه های پاسپورتتون همه باید توی یک فایل باشه نه اینکه هر صفحه یک فایل جدا. فرمت های .doc و .docx و .pdf و .jpg و .tiff و .png قابل قبول هست.
مدارکی که باید آپلود کنید شامل موارد زیر هست:
  1. فرم اقامت موقت/ویزای دیدار کانادا که باید از اکانت خودتون دانلود کنید.
  2. تاریخچه سفر: اسکن کلیه پاسپورت های قبلی و ویزاها و مهرهای ورود و خروج و اقامت ها در ده سال گذشته. اگر به جایی سفر کردید و مدرکی ازش ندارید، کارت پرواز هم میتونید اسکن کنید.
  3. صفحه اول پاسپورت فعلی بعلاوه اسکن کلیه صفحات این پاسپورت که اطلاعاتی از سفر شما داره.
  4. اطلاعات مالی: هر مدرکی مبنی بر توانایی مالی شما شامل گواهی تمکن مالی، گردش حساب، فیش حقوقی، سند ملکی و سایر مدارک توی این قسمت باید آپلود بشه.
  5. عکس دیجیتال به ابعاد ۳۵×۴۵ میلیمتر و سایر مشخصاتی که توی اکانت بهتون گفته میشه.
  6. هدف سفر و سایر موارد: رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، برنامه سفر و سایر مواردی از این قبیل رو اینجا آپلود کنید.
  7. فرم مشخصات اعضای خانواده: از اسمش معلومه و باید مشخصات بستگان (بدون در نظر گرفتن اینکه با شما سفر می کنند یا نه) روداخلش بنویسید.
  8. فرم مشخصات فردی: این فرم اختیاری هست ولی توصیه می کنم پرش کنید. چند تا سوال در مورد شما پرسیده میشه و ازتون میخواد کشورهایی که در ۵ سال گذشته سفر کردید بعلاوه تاریخ ورود و خروج هر کشور رو بنویسید.
  9. نامه توضیحات Letter of Explanation: این نامه هم اختیاری هست. اگر توضیحی راجع به سفرتون هست که در قسمت های قبلی ذکر نشده این قسمت جای خوبیه که در موردش بنویسید و بتونید نشون بدید قصد برگشتن به کشورتون رو دارید.
اگر دعوتنامه از کانادا دارید میتونید توی قسمت ۶ بزاریدش که دیگه نیازی به رزرو هتل نباشه و یا حتی دوباره توی قسمت ۹ تکرارش کنید.
دعوتنامه یک نامه ساده هست که دوست یا فامیل شما در کانادا خطاب به اداره مهاجرت کانادا مینویسه و شامل مشخصات خودش و شما میشه. این نامه نیازی نیست رسمی باشه مگر اینکه بعدا اداره مهاجرت کانادا از شما بخواد این نامه در یک دفتر اسناد رسمی ثبت بشه. همه چیز در مورد دعوتنامه برای سفر به کانادا رو میتونید اینجا بخونید.
مدارک فارسی باید به انگلیسی ترجمه بشه و اصل و ترجمه هر دو آپلود بشند. ترجمه توسط دارالترجمه رسمی کافیه مگر اینکه بعدا اداره مهاجرت کانادا تقاضای بیشتری داشته باشه و مهرهای دادگستری و وزارت امورخارجه رو هم بخواد.
بعد از آپلود کردن همه مدارک نوبت پرداخت هزینه ویزا هست تا درخواست ویزای شما به طور رسمی به جریان بیافته. هزینه ثبت نام ویزای کانادا ۱۰۰ دلار کانادا و هزینه انگشت نگاری ۸۵ دلار کانادا هست. این ۱۸۵ دلار کانادا رو باید بصورت آنلاین و توسط کارت های ویزا یا مستر پرداخت کنید.
دو روز بعد از ثبت نام نهایی برای ویزا، برای من نامه ای اومد که باید به یکی از مراکز ویزای کانادا یا VAC (Visa Application Center) مراجعه کنم. این VAC ها با سفارت کانادا تفاوت دارند و لزوما توی همه کشورها نیستند. مثلا من قصد داشتم زمانی که هلند بودم واسه انگشت نگاری اقدام کنم ولی هیچ VAC ی توی هلند نبود و مجبور شدم برم دوسلدورف برای انجام انگشت نگاری. از زمان دریافت نامه ۳۰ روز برای مراجعه به VAC فرصت دارید. نیازی به گرفتن نوبت نیست و فقط باید در ساعت اداری مراجعه کنید. انگشت نگاری و عکسبرداری از چهره انجام میشه و هیچ مصاحبه ای در کار نیست. کلا ۱۵ دقیقه طول کشید. لیست کلیه VAC ها رو میتونید اینجا ببینید.
۴۰ روز بعد از انگشت نگاری پیامی دریافت کردم که اداره مهاجرت کانادا نیاز به اصل پاسپورت من داره، به قول آژانسی ها پاسپورت رکوئست Passport Request شدم. این پیام یعنی اینکه به احتمال بسیار زیاد با ویزا موافقت شده و شما ۳۰ روز فرصت دارید پاسپورت رو به یکی از این VAC ها تحویل بدید.
نزدیکترین VAC ها به ایران، استانبول، آنکارا و باکو هستند که هزینه رفت و آمد و اقامت حداقل ۵۰۰ هزارتومان میشد. این قسمت آخر دریافت ویزا Visa pick up رو سپردم به آژانسی که با هزینه ۲۷۰ هزار تومان این کار رو انجام داد و کمتر از یک هفته پاسپورت و ویزای ۴ ساله کانادا رو در تهران تحویلم داد.
آدرس صفحه وبی که میخواهید نمایش دهید را Paste کنید

چند تا نکته برای ویزای کانادا به ذهنم میرسه و در آینده هم اگر نکاتی با سوالات شما به ذهنم رسید اینجا اضافه می کنم:
  • مثل اکثر کشورهای غربی، دغدغه اصلی کانادا اینه که شما خاک کانادا رو ترک خواهید کرد. به هر طریقی که بتونید این رو نشون بدید شانستون برای گرفتن ویزا بیشتر میشه.
  • جایی ندیدم اسمی از گواهی اشتغال به کار اومده باشه، ولی توی یکی از قسمت ها مثلا مدارک مالی، اون رو هم ضمیمه کنید.
  • ویزای کانادا حداکثر میتونه ده ساله باشه ولی حداکثر تا تاریخ انقضای پاسپورت شما ویزا داده میشه. پس اگر تاریخ انقضای پاسپورتتون نزدیکه، بهتره پاسپورت جدید بگیرید و با اون برای ویزای کانادا اقدام کنید.
  • زمان بین انگشت نگاری و دریافت جواب نهایی متغیره، برای من ۴۰ روز بود، برای دوستم ۵ روز بود و ممکنه تا ۶۰ روز هم باشه.
  • ویزای کانادا در حالت عادی مصاحبه نداره مگر اینکه به شما اعلام بشه.
  • داشتن دعوتنامه الزامی نیست ولی میتونه شانس گرفتن ویزا رو زیاد کنه.
  • به نظر من تاریخچه سفر توی گرفتن ویزای کانادا تاثیر زیادی داره.
سفر من به کانادا
سفر من به کانادا که در اوایل پاییز ۹۶ خیلی کوتاه و در حد ۴-۵ روز بود. راستش از اینکه ویزای طولانی مدت دارم خیالم راحته که هروقت خواستم میتونم به اونجا برم. فقط شهر تورنتو و آبشار نیاگارا معروف رو دیدم و به لطف دوستان خوبم دیدن طبیعت زیبای پاییزی اطراف تورنتو رو تجربه کردم. چند تا نقشه برای دیدن دومین کشور بزرگ کره زمین توی ذهنم دارم که توی سال های آینده عملیشون می کنم. تا اینجا به این نتیجه رسیدم که طبیعت کانادا توی پائیز زیباتره (اکثر قسمت هاش).
کانادا و ویزاش برای من دروازه ورود به آمریکای مرکزی بود که در اولین فرصت قصه هاش رو براتون خواهم گفت.
بلیط پرواز ایران به کانادا
متاسفانه با وجود این همه ایرانی ساکن کانادا هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کانادا وجود نداره. با ایرلاین های اروپایی و عربی نسبتا راحت میشه به همه قسمت های کانادا سفر کرد. قیمت بلیط های رفت و برگشت از ایران به کانادا بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو بسته به ایرلاین و زمان سفر میتونه متغیر باشه. در صورت داشتن ویزای مولتیپل کانادا با پاسپورت ایرانی میتونیم هر ایرلاینی رو برای سفر انتخاب کنیم بدون اینکه نگران ویزای ترانزیت باشیم (بجز ایرلاین های آمریکایی). فقط حواستون باشه اگر ویزای یک بار ورود کانادا داشته باشید هنگام برگشت از کانادا و توقف در اروپا نیاز به ویزای ترانزیت خواهید داشت.
بلیط من با هواپیمایی بریتیش ایرویز و یک توقف در لندن بود. قیمت بلیط رفت و برگشت من ۳۶۱ یورو (۱،۷۰۰،۰۰۰ تومان) شد. اگر شما هم مثل من معتاد باشید و هر شب قبل خواب ده دقیقه پروازها به جاهای مختلف رو چک کنید احتمالش هست این قیمت ها رو بتونید ببینید. من که تا دیدم خریدمش. وبسایتی که ازش خریده بودم این امکان رو بهم میداد که تا ۲۴ ساعت بدون هزینه بلیط رو کنسل کنم. من هم قبل از ۲۴ ساعت با شماره بین المللیشون تماس گرفتم و پرسیدم آیا تغییر تاریخ هم مجانی هست؟ اپراتور پاسخ داد در صورتی که بلیط با همون شرایط وجود داشته باشه بله. منم ازش خواستم یک بلیط با همین شرایط طوری که تاریخ رفتم کمی دیرتر باشه یا برگشتم کمی زودتر، پیدا کنه. بعد از دو دقیقه صدای متعجب اپراتور از پشت خط اومد که من چیزی حتی نزدیک به این قیمت هم پیدا نمی کنم و تو چطور بلیط با این قیمت از ما خرید کردی؟! این قسمت آخر رو سه بار تکرار کرد و من هم گفتم هیچ تغییری نمی خوام، خداحافظ! 😁
ورود به کانادا
احتمالا مستندهای مرزبانان کانادا رو دیده باشید. من که خیلی این برنامه رو دوست داشتم و ازش چیزای زیادی یاد گرفتم. مامورهای مرزبانی کانادا سختگیر و دقیق هستند و توصیه می کنم بهشون دروغ نگید. توی پرواز به کانادا به شما فرم اظهارنامه گمرکی داده میشه که باید با دقت به سوالاتش پاسخ بدید.

بعد از پیاده شدن از هواپیما به سالنی وارد میشید که تعدادی دستگاه اسکن پاسپورت و عکسبرداری هست، تعداد روز اقامت رو هم باید تایپ کنید و نهایتا یک برگه پرینت شده به شما میده و مرحله بعدی دیدن مامور مرزبانی هست. از مدارکی که برای درخواست ویزا آپلود کردید یک کپی پرینت شده یا توی موبایلتون داشته باشید. بلیط خروج از کانادا هم دم دست باشه. ماموری که از من سوال می پرسید خیلی جدی بود ولی سوال بی ربط نپرسید و زود مهر ورود به کانادا رو توی پاسپورتم زد.
موقع خروج از کانادا شما مامور مرزی رو نمیبینید و مهر خروج هم توی پاسپورت شما نمیخوره. از روی لیست مسافر پروازهای خروجی، شما رو به لیست توریست های خروجی از کانادا اضافه می کنند.
بانک های کانادا و ویزاکارت
بعضی از بانک های کانادا برای ایرانی ها حساب بانکی باز می کنند و ویزاکارت نقدی Visa Debit Card هم میشه درخواست داد. من به دو تا بانک مراجعه کردم که هر دو گفتند برای ایرانی ها که مقیم کانادا نیستند حساب بانکی افتتاح نمی کنند. بانک سوم تی دی کانادا تراست بانک TD Canada Trust Bank بود که خیلی راحت قبول کرد برای من حساب بانکی باز کنه. حساب بانکی با کمترین امکانات ماهیانه ۵ دلار کانادا هزینه داشت. ویزا کارت نقدی هم همون موقع بهم داد. اینترنت بانک و تلفن بانک نسبتا خوبی هم داشت. تی دی بانک کارت اعتباری Credit Card هم برام صادر می کرد ولی به هر میزان که کردیت می خواستم باید پول توی بانک بلوکه میکردم، به نظرم ارزش نداشت و همون کارت نقدی بهتر بود.
مدتی این ویزا کارت رو داشتم ولی خیلی مفید نبود برام. اول اینکه توی خیلی از خودپرداز ها و پوز های فروشگاهی جواب نداد. علتش میتونه این باشه که من خارج از کانادا از ویزا کارتم استفاده کردم و قاعدتا باید قبلش با بانک تماس می گرفتم و اعلام می کردم به کدوم کشور سفر می کنم. انتظار داشتم این امکان رو توی اپ بانک داشته باشه که نداشت. مورد دیگه نرخ بد تبدیل دلار کانادا با سایر ارزها توی تی دی بانک بود. در نهایت چون ویزا کارت استرالیا رو داشتم که خیلی از این بهتر بود، حسابم در تی دی بانک رو بستم.
سوالات متداول در مورد ویزای کانادا
شناسنامه و کارت ملی و ترجمش لازم نیست؟
مدارکی که باید آپلود بشه برای هر فرد متفاوته. بر اساس جواب شما به اون ۱۵ تا سوال اولیه، مدارک درخواستی میتونه متفاوت باشه. توی لیست مدارک درخواستی من شناسنامه و کارت ملی نبود. من هم چون جزو مدارک درخواستیم نبود، آپلود نکردم.
گواهی اشتغال به کار برای ویزای کانادا الزامیه؟
دقیقا مثل مورد بالا هست. برای من فیش حقوقی رو در قسمت مدارک درخواستی نوشته بود. هزینه ترجمه فیش حقوقی زیاد میشد و من به جای اون گواهی اشتغال به کارم که انگلیسی بود رو در قسمت مدارک مالی آپلود کردم.
کدوم قسمت درخواست ویزای مولتیپل رو مشخص کنیم؟
هیچ کجای فرم های درخواست ویزای کانادا شما نمیتونید یکبار ورود، چندبار ورود و مدت ویزا رو مشخص کنید. اداره مهاجرت کانادا تصمیم میگیره طول مدت ویزا و نوعش چطور باشه. ویزای من مولتی با اعتبار ۴ سال بود که در هر سال میتونم ۱۸۰ روز توی کانادا باشم.
فرم پی دی اف رو چطور امضا کنم؟
نیازی به امضای فرم نیست. همون فایل پی دی اف رو توی کامپیوتر پر کنید و آپلودش کنید.
بیمه مسافرتی لازم نیست؟
توی مدارک درخواستی من بیمه مسافرتی نبود. موقع ورود به کانادا هم از من درخواست بیمه مسافرتی نکردند. ولی توصیه من اینه که قبل از سفر به هر کشوری بیمه مسافرتی تهیه کنید.
کدوم آژانس ویزای تضمینی کانادا میگیره؟
بعید میدونم چیزی به اسم ویزای تضمینی کانادا وجود داشته باشه. تصمیم در مورد ویزای کانادا توسط اداره مهاجرت کانادا گرفته میشه. آژانس مورد اعتماد برای انجام کارهای ویزای کانادا هم نمی شناسم.
چقدر شانس گرفتن ویزای کانادا رو دارم؟
هیچ مکانیزم مشخصی برای محاسبه شانس دریافت ویزا وجود نداره، لطفا در این زمینه سوال نپرسید.
خوشحال میشم اگر تجربه ای در زمینه ویزای کانادا دارید با من و مخاطبان سفرنوشت به اشتراک بزارید.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 1,991
  • بازدید کلی : 7,058